مجلس آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه طرحی را به رای خواهد گذاشت که در صورت تصویب، فرمان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برای اعلام وضعیت اضطراری ملی را باطل خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات ها است، قطعنامه ای را پیشنهاد کرد که در صورت تصویب نهایی در رای گیری روز سه شنبه، جلوی اجرای فرمان ترامپ برای اعلام وضعیت اضطرار ملی را خواهد گرفت.

ترامپ هفته گذشته برای دورزدن کنگره به‌منظور ساخت دیوار در مرز مکزیک، در ایالات متحده وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

این وضعیت به رئیس جمهور اجازه می دهد تا برای ساخت دیوار مورد نظر خود در مرز مکزیک، کنگره آمریکا را دور زده و بودجه هنگفت ساخت این دیوار حائل را از محل اعتبارات دولتی تامین کند.

بیشتر بخوانیم:

زمینه‌چینی کنگره برای تحریم‌های جدید ضدایرانی

انتظار می رود که طرح لغو دستور ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به راحتی رای آورده و تصویب شود.

در صورت تصویب در مجلس نمایندگان، این طرح ۱۸ روز فرصت خواهد داشت تا در مجلس سنا نیز تصویب شود. سنای آمریکا در کنترل جمهوری خواهان است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که اقدام ترامپ برای اعلام وضع اضطرار ملی، نقض آشکار اختیارات کنگره برای کنترل دارایی های کشور است.

پیش از این کنگره آمریکا موافقت کرده بود تا ۱.۴ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در اختیار دولت قرار دهد، ولی ترامپ اصرار دارد که دست‌کم ۵.۷ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.

اختلاف میان دموکرات‌ها با کاخ سفید بر سر بودجه سالانه آمریکا، موجب تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال و بی‌کار ماندن اجباری کارمندان دولت برای بیش از یک ماه شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس