شرق فرات (3).jpg

تازه‌ترین خبرها از نوار ساحلی شرق رود فرات حاکیست، بازمانده‌های گروهک داعش در مساحتی ۵۰۰ متر مربعی در مزارع حومه شهرک باغور فوقانی حضور دارند و منتظر مشخص شدن نتایج مذاکرات برای خروج از منطقه هستند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در مساحتی ۵۰۰ متر مربعی در مزارع حومه شهرک باغور فوقانی حضور دارند و منتظر مشخص شدن نتایج مذاکرات برای خروج از منطقه هستند.

همزمان چند گروه دیگر از شهروندان به گروگان گرفته شده به همراه خانواده‌های عناصر تروریستی داعش که تعدادشان به حدود هزار و ۲۰۰ تن می‌رسد خود را از مزارع حومه شهرک باغور فوقانی به مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد رساندند.

تروریست‌های تسلیم شده داعش

تروریست‌های داعش از شهروندان به گروگان گرفته شده به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند تا قدرت چانی زنی خود را در منطقه محصور شده حفظ کنند و از شبه نظامیان کُرد امتیاز بگیرند.

برخی رسانه‌های وابسته به شبه نظامیان کُرد در ساعات گذشته از درگیری‌های گسترده درحومه شهرک باغور فوقانی خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این خبر را تکذیب کرد و از ادامه مذاکرات میان طرفین خبر داد.

این منبع میدانی به توافق حاصل شده میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: براساس یکی از بندهای توافق، اسرای شبه نظامیان کُرد آزاد می‌شوند و تروریست‌های داعش در مقابل مواد غذایی دریافت می‌کنند.

وی افزود: عناصر تروریستی داعش مقادیر زیادی طلا و پول را به همراه خود دارند که در سال‌های گذشته از مناطق تحت اشغال به غارت و یغما بردند و حالا شبه نظامیان کُرد در جریان مذاکرات به دنبال دریافت این ثروت کلان هستند.

تروریست‌های تسلیم شده داعش

این منبع میدانی با بیان اینکه وجود این سرمایه یکی از انگیزه‌های اصلی شبه نظامیان کُرد برای انجام مذاکرات است، گفت: زمانی که تروریست‌های داعش پذیرفتند این سرمایه قابل توجه را در چند مرحله تحویل دهند، شبه نظامیان کُرد با مذاکراه و قطع درگیری‌ها موافقت کردند.

با وجود قطع درگیری‌ها میان شبه نظامیان کُرد و ته مانده‌های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات، حملات هوایی ائتلاف غربی علیه اردوگاه موقت آوارگان همچنان ادامه دارد و دهها تن تاکنون کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، حدود ۷۰۰ تن از زنان و هزار و ۵۰۰ تن از کودکان عناصر تروریستی داعش در زندان‌های شبه نظامیان کُرد هستند و حدود ۸۰۰ تن از تروریست‌های داعش توسط شبه نظامیان کُرد اسیر شده اند.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه مذاکرات میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده‌های داعش، شماری از نیروهای اشغالگر ارتش امریکا از جنوب استان حسکه سوریه خارج و به شمال عراق منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    14 1
    در این فرصت هر کی ترتیب داعشی ها را بدهد کل طلا و اموال به سرقت رفته در پنج سال اخیر را صاحب میشود و اگر کردها صاحبان بشوند و اگر سردمدارن انها دزد نباشند صد درصد رشد اقصادی و صنعتی و کشاورزی زیادی خواهند کرد و قدرت اقتصادی منطقه میشوند .
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    14 0
    اندازه یه خونه است
  • امیر IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    5 5
    زنده باد
  • رضا IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    5 0
    تو 500 متر چطور این همه آدم زندگی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس