داعش1.jpg

آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، بازمانده های گروهک تروریستی داعش همچنان در مساحتی معدود در حومه شهرک باغوز حضور دارند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش همچنان در مساحتی معدود (کمتر از یک کیلومتر مربع) در حومه شهرک باغور فوقانی حضور دارند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، روند تسلیم شدن عناصر تروریستی ادامه دارد و در سه روز گذشته حدود ۳۳۰ تن از آنان به همراه خانواده‌هایشان که ملیت عراقی داشتند دست از مقاومت برداشتند.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد، تروریست‌های تسلیم شده را که سابقه عملیات تروریستی در استان‌های «الانبار، صلاح الدین و نینوا» داشتند از طریق نیروهای آمریکایی در دو مرحله به ارتش و دولت عراق تحویل دادند تا به وضعیت شأن رسیدگی شود.

انتقال تروریست‌های داعش

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد در روزهای گذشته حدود ۲۵۰ تن از عناصر تروریستی تسلیم شده داعش را به همراه خانوادهایشان به منطقه «سنجار» در شمال غرب استان نینوا عراق انتقال دادند.

نیروهای آمریکایی، تروریست‌های تسلیم شده را از طریق هواپیما از منطقه «سنجار» به پایگاه خود (عین الاسد) در شمال استان الانبار عراق منتقل کردند؛ در میان عناصر تروریستی تسلیم شده نام چند تن از سرکرده‌های ارشد میدانی داعش دیده می‌شود.

گزارش‌ها حاکیست، نیروهای آمریکایی در تلاش هستند حدود ۵۰۰ تن از عناصر تروریستی را به ارتش عراق تحویل دهند و سایر تروریست‌ها را به صورت پنهانی در پایگاه خود (عین الاسد) در شمال استان الانبار مستقر و در آینده از آنان استفاده کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تحریف واقعیت‌های میدانی شرق رود فرات خبر داد و افزود: رسانه‌های غربی- عربی -صهیونیستی در تلاش هستند تا به افکار عمومی القا کنند که آمریکا و متحدانش نقش اصلی را در شکست داعش ایفا کرده اند در صورتی که این مسئله یک دروغ بزرگ است.

این منبع میدانی با بیان اینکه این رسانه‌ها درصدد هستند کار تروریست‌های داعش را تمام شده نشان دهند و از تسلیم آنان خبر می‌دهند، گفت: آمریکایی‌ها در پشت پرده برای نجات تروریست‌ها سعی و کوشش می‌کنند.

وی گفت: همزمان با تجمیع صدها تن از عناصر تروریستی داعش در شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات، نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی عراف در مناطق مرزی مشترک با سوریه در حالت آماده باش هستند.

این منبع میدانی در پاسخ به این پرسش که چرا نیروهای عراقی در مرزهای مشترک با سوریه به حالت آماده باش درآمده اند، افزود: سناریوهای مختلفی وجود دارد که تروریست‌های محاصره شده با هماهنگی نیروهای آمریکایی به سمت مرزهای عراق هجوم آورند.

وی با بیان اینکه نیروهای عراقی درصدد هستند از نفوذ تروریست‌ها جلوگیری کنند، گفت: آماده باش نیروهای عراقی نشان می‌دهد تمهیدات برای مقابله با ماجراجویی آمریکایی‌ها اندیشیده شده است.

این منبع میدانی افزود: این امکان وجود دارد شبه نظامیان کُرد با هماهنگی نیروهای آمریکایی، راه نفوذ را برای بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش از شرق رود فرات به سمت مرزهای عراق باز کنند و مناطق غربی استان الانبار و جنوب غرب استان نینوا را ناامن کنند.

به گزارش مشرق، برخی از نیروهای عراقی آمادگی خود را برای انجام عملیات در عمق نوار ساحلی شرق رود فرات برای نابودی بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش اعلام کرده اند و در انتظار فرمان ورود هستند.

در حال حاضر، حداقل هزار تن از عناصر تروریستی داعش در حومه شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات حضور دارند و برخی منابع اعلام کردند سرکرده‌های این گروهک تروریستی توسط نیروهای آمریکایی به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    3 8
    کاش ما زودتر به شرق فرات رفته بودیم. کلی طلا و دلار از داعش رو آمریکا دزدید برد . باید گیر محور مقاومت میومد
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    0 5
    خب نمایشی راه انداختن..البته اینا عادت دارن به فیلمهای هالیوودی
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    0 6
    خوب باید خود آمریکایی ها را بیرون کرد ارتش سوریه دارد چه غلطی می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس