کد خبر 938706
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

امروزه مودم جیبی یا مودم 4G که به آن مودم سیم کارت خور نیز می‌گویند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به دنبال پیشرفت‌های تکنولوژیکی، مهم است که در مورد محصولات جدیدی مطلع شویم که ممکن است زندگی ما را بهتر کنند. وای فای جیبی یا مودم جیبی یکی از آنها است. در گذشته ما برای ارسال نامه کبوتر حامل را می‌فرستادیم اما امروزه هدیه ارتباطی را در کف دستانمان داریم و می‌توانیم با استفاده از آن بسیاری از کارهای خود را انجام دهیم.

بنابراین نیاز به یادگیری چند چیز در مورد مودم جیبی داریم. همچنین، باید بدانیم که چگونه از آن استفاده کنیم، و از مزایا و نحوه یافتن بهترین اینترنت قابل حمل در بازار آگاه شویم. لازم است بدانیم که مودم جیبی بسیار مفید است و اگر در حال سفر هستیم، یا اتصال از طریق تلفن ثابت در محل کار ضعیف است، و یا حتی اگر خط تلفن ثابت نداشته باشیم، با استفاده از مودم 4G به اینترنت وصل خواهیم شد.

مودم 4G که از طریق سیم کارت فعال می‌شود یک انتخاب بسیار هوشمندانه است. از این رو فروشگاه اینترنتی پاساک بر آن شد تا مطلبی در باب مودم جیبی ارایه دهد. پس برای آشنایی بیشتر با این مودم‌ها در ادامه مطلب همراه پاساک گروپ باشید.

مودم جیبی چیست؟

مودم جیبی یک ابزار کوچک و بسیار سبک است که در کف دست شما قرار می گیرد و اینترنت را بین دستگاه‌های سازگار در اطراف مانند تلفن‌های هوشمند، انواع دوربین مدار بسته شامل دوربین مداربسته بیسیم، دوربین مداربسته وایرلس، دوربین مداربسته سیم کارت خور، دوربین خودرو یا رایانه‌های شخصی، به اشتراک می‌گذارد.

مودم جیبی چگونه کار می‌کند؟

مودم 4G جیبی با تبدیل اینترنت 3G یا 4G به یک سیگنال وای فای خصوصی و انتقال آن به دستگاه‌های مختلف شما، اینترنت را در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین می‌تواند به عنوان نقطه دسترسی وای فای در خانه کار کند و لازم نیست برای استفاده از آن کابل و نرم افزار نصب کنید. شما فقط آن را روشن کنید و از اینترنت استفاده نمایید.

پس برای استفاده از مودم جیبی به یک سیم کارت نیاز است که اینترنت را به دستگاه‌های متصل شونده بیسیم مانند گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی، رایانه‌های شخصی انتقال دهد.

مودم جیبی قابل حمل یک اتصال پهن باند با سرعت بالا را ایجاد می‌کند که می‌تواند حداکثر بین ۱۰ کاربر در یک زمان به اشتراک گذاشته شود.

چه کسی به مودم 4G نیاز دارد؟

مودم جیبی و وای فای قابل حمل یک مورد ایده‌آل برای کسانی است که به اینترنت بیسیم، دائمی و تلفن همراه نیاز دارند. ممکن است شما یک استاد آنلاین باشید که در سفر بوده و یا در حال حرکت می‌خواهید ارتباط خود را حفظ کنید و یا دانش‌آموز هنری هستید که پایان‌نامه خود را در خارج از کشور انجام می‌دهد و به اینترنت قابل حمل نیاز دارد، بنابراین یک مودم جیبی می‌تواند اتصال شما به اینترنت را در هر جایی برقرار نماید.

به همین ترتیب، اگر شما در حال سفر هستید، شاید لازم باشد که اتصال را به خانه ادامه دهید. شاید شما می‌خواهید با خانواده خود صحبت کنید یا شاید در سفر تجاری هستید و دسترسی به اینترنت برای شما حیاتی است. توصیه ما برای شما یک مودم 4G جیبی قابل حمل است.

چگونه شبکه وای فای می‌تواند قابل حمل باشد؟

مودم جیبی یک شبکه وای فای را به عنوان نقطه دسترسی ایجاد می‌کند و تا زمانی که شما در محدوده دستگاه قرار داشته باشید، آنلاین می‌شوید. لازم است که مودم جیبی کوچک و سبک باشد تا به راحتی در جیب یا کیف شما جای بگیرد.

همچنین باتری آن باید از ظرفیت خوبی برخوردار باشد، تا بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. اگر نه برای شارژ نمودن آن باید از یک پاور بانک نیز استفاده کنید. البته برای رفع این نیاز شرکت‌های تولید کننده اقدام به تولید مودم دارای پاور بانک نموده‌اند که در یک دستگاه از ادغام مودم 4G و پاور بانک تشکیل شده است.

مزایای استفاده از وای فای جیبی چیست؟

مودم جیبی مانند جعبه پاندورا جادویی کوچک است. نه تنها شما دایما اتصال به اینترنت دارید، بلکه بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز می توانند همزمان از آن استفاده نمایند. مودم جیبی را می‌توان تقریباً در هر مکان در سراسر جهان استفاده کرد.

شما فقط باید سیم کارت را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید مودم جیبی را خریداری یا اجاره کنید، اما مهم این است که سیم کارت شما در منطقه‌ای که شما هستید کار کند.

علاوه بر این، اگر شما در هنگام سفر به اینترنت نیاز دارید، داشتن یک مودم جیبی از بهترین گزینه‌ها است.

انواع مودم سیم کارت خور

در حالت کلی مودم های سیم کارت خور را می توان در سه دسته معرفی کرد:

۱. مودم سیم کارت خور با باتری داخلی (همراه)

مودم‌هایی هستند که باتری داخلی دارند و می‌توان از آنها در سفر و در مسیر رفت و آمد به محل کار و یا دانشگاه استفاده کرد. در حال حاضر این دسته از مودم‌ها که به مودم 4G معروف هستند، جزو محبوب‌ترین مودم‌ها محسوب می‌شوند. این مودم‌ها نمایشگر رنگی پرمصرف ندارند و باتری‌های مستقلی دارند، به همین دلیل عمر باتری در آنها زیاد است.

۲. مودم سیم کارت خور بدون باتری (خانگی)

مودم سیم کارت خور بدون باتری مانند مودم ADSL است که به طور ثابت در منزل می‌توان از آنها استفاده کرد و از آنجا که مستقیماً به برق متصل می‌شوند نیازی به شارژ شدن باتری ندارند.این دسته از مودم‌ها آنتن‌های قوی‌تری دارند که موجب افزایش سرعت دانلود و آپلود بهتر آنها در مقایسه با مودم 4G می‌شود.

۳. دانگل سیم کارت خور

دانگل سیم کارت خور نوعی مودم USB می‌باشد که با استفاده از USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می‌شود و اینترنت همراه دریافتی از سیمکارت را با این دستگاه‌ها به اشتراک می‌گذارد. مدل‌های جدید این دانگل‌ها علاوه بر اشتراک گذاری اینترنت همراه از طریق پورت USB، دارای قابلیت هات اسپات وای فای هم می‌باشند و قادر به اشتراک اینترنت بر روی بستر شبکه وای فای می‌باشند.

مودم‌های دانگلی قدیمی‌تر از مودم 4G و خانگی هستند.این مودم تنها روی سیستم‌های کامپیوتری قابل استفاده است و استفاده از آنها نسبت به دو دسته‌ی دیگر سخت‌تر می‌باشد.

جمع‌بندی

به طور خلاصه لازم است با این دستگاه‌های مهم فناوری آشنا شویم زیرا آنها برای ساده‌سازی زندگی پیچیده ما ساخته شده‌اند. برای اطلاع دقیق‌تر از انواع این مودم‌ها می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه کنید و در صورت نیاز با مشاوران فنی پاساک گروپ تماس حاصل فرمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس