گلوله پلاستیکی

پلیس انگلیس، در هراس از ناآرامی های پس از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا، سه برابر بیش تر گلوله پلاستیکی خرید.

به گزارش مشرق، پلیس این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی، پانصد هزار پوند صرف خرید گلوله‌های پلاستیکی کرد تا بتواند برای آرام ساختن کشور، پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، معروف به برگزیت یا برکسیت (Brexit)، آماده شود.
پلیس انگلیس علت سه برابر شدن خرید گلوله‌های پلاستیکی را آموش شمار بیش‌تری از پلیس‌های مسلح اعلام کرد. به نوشته روزنامه گاردین، نیروی پلیس انگلیس، پس از شورش‌های سال ۲۰۱۱ میلادی در شهرهای این کشور، خرید گلوله‌های پلاستیکی را افزایش داده و در هفت سال اخیر، ۸ میلیون و دویست هزار پوند صرف خرید این گونه گلوله کرده است.

در همه پرسی تیر ماه ۱۳۹۵، حدود ۵۲ درصد مردم انگلیس در یک همه پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند و این کشور در ۵ هفته آینده باید این اتحادیه را ترک کند اما درباره شرایط خروج، هنوز تواقفی میان دو طرف به دست نیامده است.

بیشتر بخوانیم:

رهبر انقلاب به کدام معترض جلیقه‌زرد پاریس اشاره کردند؟ +عکس

به نوشته گاردین، احتمال می‌رود در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، ناآرامی‌های اجتماعی به ویژه در ایرلند شمالی بروز کند. این روزنامه نوشت: یکهزار پلیس از انگلیس و اسکاتلند، به منظور آرام ساختن اوضاع در صورت بروز شورش‌ها، به ایرلند شمالی اعزام خواهند شد و آموزش آنان از هم اکنون آغاز شده است. سازمان حقوق بشر لیبرتی (Liberty) در انگلیس، انبار کردن گلوله‌های پلاستیکی را محکوم و اعلام کرد این گلوله‌ها موجب زخمی شدن مردم و حتی مرگ آنان می‌شود. گاردین افزود : استفاده پلیس انگلیس از گلوله‌های پلاستیکی در ایرلند شمالی، با مرگ دستکم ۱۷ نفر که ۸ نفر از آنان کودک بودند، مرتبط است. این روزنامه همچنین نوشت: در سال ۲۰۱۳ میلادی، شورای حقوق بشر سازمان ملل از دولت انگلیس خواست تا استفاده از گلوله‌های پلاستیکی علیه کودکان را در ایرلند شمالی متوقف کند.

در حالی که پلیس انگلیس خود را برای مقابله با ناارامی های احتمالی پس از اجرای برگزیت اماده می‌کند نخست وزیر انگلیس برای چندمین بار عصر امروز به وقت محلی به بروکسل می‌رود تا بلکه بتواند با ایجاد تغییراتی در توافق قبلی اش با اتحادیه اروپا نظر نمایندگان مخالف را جلب کند. جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس پیش از ترزا می به بروکسل سفر کرده است. توافق ترزا می نخست وزیر انگلیس با مقامات اتحادیه اروپا با ۴۳۲ رأی مخالف از مجموع ۶۳۴ رأی، بزرگترین شکست برای یک لایحه نخست وزیر را در تاریخ این کشور رقم زد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 0
    فایده ای نداره تجزیه انگلیس حتمیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس