کد خبر 938647
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
رضا­ رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبلغ خودرو حتما پایین می آید و این درحالی بوده که قیمت پراید 37 الی 38 میلیون است.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت  در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قیمت اکثر خودروها مورد تأیید نیست، هر روز تولید بیشتر می شود. همچنین با افزایش تیراژ قیمت بهتر می شود.

رحمانی افزود: از دیروز عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه شود، یقیناً قیمت حتما پایین می‌آید و روی قمیت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می ایستد.

بیشتر بخوانید:

جدول / خرید خودرو برای مردم کدام کشورها آسانتر است؟

فیلم / حداقل خودروهایتان را کیلویی بفروشید!

وی با بیان اینکه کاهش قیمت در هر خودرویی متفاوت است، اظهار کرد: باید بگویم که قیمتی را باید مشخص کنیم که دلالان وارد بازار نشوند که با افزایش عرضه خودرو این اتفاق نیز خواهد افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  آمار نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه‌های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده است. ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است.

رحمانی ادامه داد: واقعا مردم با ما در خودروهایی که پیش فروش شده بود خوب همراهی کردند و داریم مرتب خودروها را تحویل می دهیم. من خواهش می‌کنم مردم به دلالها اعتماد نکنند و آنانی که واقعاً به خودرو نیاز دارند توصیه مان این است که همان ها مراجعه کنند و برای خرید اقدام نمایند.

وی درباره چگونگی تنظیم وجود کلیه کالاها در بازار برای شب عید اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار این را رصد می‌کند و همین الان ما برای شب عید، میوه و لوازم خانگی و حتی شیرینی را تامین کرده ایم و دولت اعتبار گذاشته است و به عنوان مثال سیب و پرتقال ذخیره شده اند.

رحمانی گفت: دولت ثبت سفارش برای گوشت را با ارز نیمایی برای همه آزاد کرد که هرکس می تواند گوشت وارد کند. در گذشته این گونه نبود و به نظرم این موضوع هم عرضه را افزایش می دهد و هم قیمت را کنترل می‌کند. گوشت یخ‌زده یارانه ای که بود و با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده هم گفتیم که هدف دار عرضه شود و مثلا بازنشستگان، کارگران، کارمندان و شاغلان دولتی و بهزیستی ها برای دریافت آن تعریف شده اند.

وزیر صمت ادامه داد: حتماً با افزایش واردات گوشت، قیمت ها کنترل می‌شود و این اقدامات اثر خود را می گذارد تا به عنوان یکی از اقلام پرمصرف که دولت در قبال آن حساسیت دارد، انشاءالله شب عید برای آن کمترین مشکل را داشته باشیم و کالاهای پرمصرف در اختیار مردم قرار گیرند.

رحمانی در زمینه گم شدن گوسفندهای وارداتی، گفت: من اطلاعات درستی در این زمینه ندارم و آقای حجتی باید پاسخگو باشند؛ چرا که شرکتی که آنها را وارد می کند زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است و تا حالا برای من این موضوع ثابت نشده است و آنهایی که چنین چیزی را مطرح می‌کنند باید برای ثابت کردنش دلایلی ارائه کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای مقابله با مافیای خودرو اظهار کرد: ما اراده مان جدی است که این موضوع را حل کنیم اما آنچه که امروز مهم است و باید به مردم هم بگوییم این است که در یک دوره تولید پایین آمده و به موازات آن پیش فروش ها در حد زیادی انجام شده و نسبت عرضه و تقاضا بهم خورده است، اما با تلاش فراوان تولید اصلاح شده است و هر روز چند هزار دستگاه خودرو به کسانی که پیش خرید کرده اند تحویل داده می‌شود

رحمانی تاکید کرد: با ادامه عرضه خودرو به آن قیمت منطقی خواهیم رسید و مردم در این زمینه مطمئن باشند که هدف ما در ماه های آینده رسیدن به همان قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    تو رو خدا حرفی نزنید..................فقط ساکت بشید
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    3 0
    صد رحمت به چوپان دروغگو!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    3 0
    پینوکیو روحت شاد در دولت دوازدهم تو روسفید شدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس