کد خبر 938612
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
دستمزد کارگران به صورت معقول افزایش یابد

وزیر کار با تاکید بر اینکه دولت حساسیت‌های زیادی بر سر بحث دستمزد داردگفت : سهم دستمزد در تولید صنعتی کشور ۷.۹ درصد آن هم به صورت دست بالا است؛ این عدد خیلی ناچیز است.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری در نشست هم اندیشی با دبیران اجرایی خانه کارگر اظهار کرد: خانه کارگر یک تشکل صنفی است و عمده بار و زحمت سازماندهی جامعه کارگری کشور به عهده این تشکل بوده است.

وی افزود: یادمان هست که چهره‌های خانه کارگر در ابتدای انقلاب در شکل گیری و استواری انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه دولت حساسیت‌های زیادی بر سر بحث دستمزد دارد، گفت: سهم دستمزد در تولید صنعتی کشور ۷.۹ درصد آن هم به صورت دست بالا است؛ این عدد خیلی ناچیز است و لازم است دستمزد کارگران به صورت معقولی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: با جامعه کارگری مدت‌ها در ارتباط بودیم. با مجموعه‌های صنفی نیز ارتباط نزدیک داشتم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: درک صحیح نسبت به زمان و مکان از ویژگی‌های اسلام ناب است که باعث می‌شود ببینیم در چه زمانی برای چه چیزی می‌خواهیم گفتگو کنیم.

وی افزود: نباید اجازه داد که کسی تشکل‌ها را در کشور ضعیف کند و ما بنشینیم نگاه کنیم، این مساله با تفکر اسلامی نیز سازگار نیست؛ ضرورت دارد که تشکل‌های صنفی کارگری در استان‌های مختلف داشته باشیم. باید سفت و سخت از ایجاد تشکل‌ها حمایت کنیم. یک نفر از جامعه کارگری نباید بدون حمایت از تشکل‌های کارگری ما باشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: معتقدم کار از کارگر و کارفرما مهم‌تر است، کار نباشد معاد و معاش از دست می‌رود.

شریعتمداری افزود: کارفرماها باید بدانند برخی زیان‌های آنی ممکن است به دست بیاید، اما سود آتی در پی خواهد داشت، باید توجه داشت در نظام اسلامی باید حتما از نیروی کار محافظت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اصلاحات پارامتریک برای کارگران آتی است که به کار وارد می‌شوند، پایداری صندوق برای نسل‌های آتی اهمیت دارد، بقیه مستمری بگیرن هم باید استفاده کنند، اصلاحات پارامتریک را که برای پایداری صندوق تأمین اجتماعی است تایید می‌کنیم. باید تجربیات دنیا را در این حوزه ببینیم.

وی افزود: همه توان خود را به کار گرفتیم که جامعه کارگری صدمه نبیند. یقینا"مالکیت خصوصی محترم است و در عین حال باید با اقدامات فساد آمیز مبارزه کنیم و ما حتما در راستای مبارزه با فساد در حرکت هستیم.

شریعتمداری افزود: کل واحدهای صنعت‌های ایران در شروع جنگ ۹۰۰ واحد بود و در این چهل سال عظمتی خلق شده است، امروز حداقل ۹۰۰ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نقش خانه کارگر را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: یقینا کارگران پای انقلاب ایستاده و ما می‌دانیم که که با کارگران در ارتباط هستید و ارتباط نزدیکی با بدنه کارگری جامعه دارید.

شریعتمداری افزود: از سال ۹۱ رشد اسمی حداقل دستمزد را می‌بینیم که از رشد نرخ تورم بیشتر است، دولت تلاش کرده تا نابرابری را کاهش دهد، اما در سال ۹۶ رشد تورم بیشتر از رشد اسمی حداقل دستمزد بوده است، این‌ها نشان می‌دهد در مورد دستمزد برای سال آتی باید دقت ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: دولت برای افزایش اشتغال باید شرایط امن برای سرمایه گذاری ایجاد کند، توزیع منابع اشتغال روستایی از جمله کارهای اخیر دولت در این زمینه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    36 2
    همه حرفهاش تهش هیچ
    • رضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
      0 0
      20 تا 25 درصد افزایش میدن و تمام.......همه سال همینه همشون چرت میگن
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    20 2
    آقای وزیر،سال گذشته، دستمزد اکثر کارگران فقط ۱۰درصد یافت،امیدواریم برای سال ۹۸ تصمیم به حق و خداپسندانه
  • مجتبی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    17 0
    حررررررررررررررف های مفت .... که سرتهش به سود مردم نیست
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    10 2
    بابا نمیتونید اسم افرایش نیارید وفقط بفکر افزایش تولید وکاهشدقیمت وصادرات کالای بنجول وواردات کالای با کیفیت باشید
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    11 0
    دکتر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این عدد را از کجایت درآوردی !!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    5 0
    شما را به هر چیزی که اعتقاد دارید عادلانه تصمیم بگیرید ،هر چیزی که بخوای بخری ۲۰۰ درصد گرون شده قدرت خرید مردم ۷۰ درصد کاهش یافته.
  • کاظم FR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    به گفته حضرت محمد(ص):دست کارگر را بوسید، لطفا دستمزدمان را دقیق محاسبه کنیدسخن کوتاه کنید.
  • کاظم FR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    به گفته حضرت محمد(ص):دست کارگر را باید بوسید،لطفا دستمزدمان را دقیق محاسبه کنیدو سخن کوتاه کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس