کد خبر 938497
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

فرمانده یگان کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گذشت دو ماه از شکست نیروهای تحت امرش در عملیات «خان‌یونس» غزه، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ «اچ»، فرمانده یگان موسوم به یگان نیروهای تکاور ارتش رژیم صهیونیستی (سایِرِت مَتکَل) سه‌شنبه (۳۰ بهمن) از سمت خود استعفا کرد.

سرهنگ اچ روز سه شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته است به خدمت خود در ارتش پایان داده و بازنشسته شود. استعفای فرمانده یگان تکاوران رژیم صهیونیستی طی ۲۳ سال گذشته بی‌سابقه اعلام شده است.

استعفای این فرمانده صهیونیست درست بعد از دو ماه ناکامی یگان تحت امر خود در عملیات امنیتی «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه طی ماه نوامبر گذشته صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

کناره‌گیری لیونی از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی

در واکنش به این استعفا، «حازم قاسم»، از سخنگویان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که استعفای فرمانده یگان کماندوهای ارتش صهیونیستی تأییدی بر قدرت مقاومت فلسطین است که در هر مرحله و برهه توانسته است حساب‌های رهبران رژیم اشغالگر را به هم بریزد.

قاسم گفت که استعفای سرهنگ اچ، تداوم «تزلزل سیاسی» در رژیم صهیونیستی است که با استعفای «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ این رژیم آغاز شد و به فروپاشی کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم و اعلام برگزاری انتخابات زودرس انجامید.

فرماندهی یگان تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی آن چنان برای این رژیم اهمیت دارد که تاکنون اسم و تصویر آن در رسانه‌ها منتشر نشده است.


 

سرهنگ «اچ» و «آیزنکوت»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل

سخنگوی حماس با بیان اینکه بین قدرت نظامی مقاومت فلسطین و ارتش رژیم اسرائیل تفاوت‌هایی وجود دارد، تصریح کرد که «روح فداکاری رزمندگان مقاومت و ایمان آن‌ها به حقانیت آرمانشان»، دست آن‌ها را در  تقابل با اشغالگران برتری خواهد داد.

بیستم آبان‌ماه گذشته گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شرق «خان یونس» حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام را به شهادت رسانده بودند.

میان نیروهای مقاومت و کماندوهای صهیونیست ‌پس از لو رفتن این عملیات ناموفق، درگیری شدید رخ داده بود که در پی آن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و یا زخمی شدند.

گردان‌های القسام نام عملیات نیروهای مقاومت را که باعث شکست ماموریت نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی شد، «حد السیف» (لبه شمشیر) نامیده‌اند.

در نتیجه این اقدام صهیونیست‌ها، گروه‌های مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف غزه درگیر شدند و تقابل به سمت شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در امتداد مرزهای غزه پیش رفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس بیش از ۵۰۰ موشک و راکت به این شهرک‌ها شلیک کردند و کابینه دولت رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش توافق آتش‌بس و ورود کمک‌های مالی قطر به غزه کردند.

لیبرمن، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی در اعتراض به این توافق و کشته شدن یکی از سرهنگ‌های اطلاعاتی ارتش رژیم تل‌آویو در این عملیات، رسما از سمت خود کناره‌گیری کرد و گفت که این توافق باعث تقویت حماس در غزه و محبوبیت آن در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    3 0
    مرگ بر صهیونیست های نجس و نحس.
  • هادی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    1 0
    #زندگی_سگی_اسرائیلی-ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس