رونمایی از کتاب های تلاوت آرامش - کراپ‌شده

چرا پسر بچه‌های ما اینقدر دوست دارند غول باشند، خشن باشند، خون بریزند، بکشند و تار بتنند و… اما نمی‌دانند برای چه؟ کجا باید دنبال جواب این سوال بگردیم؟

به گزارش مشرق،  چرا پسر بچه‌های ما اینقدر دوست دارند غول باشند، خشن باشند، خون بریزند، بکشند و تار بتنند و… اما نمی‌دانند برای چه؟ کجا باید دنبال جواب این سوال بگردیم؟

از زمانی که دکتر سیدبشیر حسینی در مراسم رونمایی، کتاب را روی میز گذاشت و گفت: خدا را شکر که ما این کتاب را داریم، هنوز سه ماه نگذشته و «سفیران آمریکایی»، کتابی که به خاطرش نامه نوشتند و خط و نشان کشیدند و هشدار دادند که به بیراهه می‌روید؛ حالا در فاصله‌ای کوتاه، به چاپ دوم رسید و نه تنها به بیراهه نرفت، که تلنگری شد برای پدر و مادرهایی که به فرزندانشان اهمیت می‌دهند؛ نه تنها گمراه نکرد، که راهنمایی شد برای مربیانی که می‌خواهند تهدیدها را خوب بشناسند و برای متولیان فرهنگی که می‌خواهند آن‌ها را شناسایی و مدیریت کنند.

بیشتر بخوانیم:

«سفیران آمریکایی» به پله دوم رسیدند

«افسران افسونگر» کتاب کودک نیست!

این کتاب دنبال پاسخ به یک سوال است: میهمانان ناخوانده‌ای که سالهاست در خانه‌های ما جا خوش کرده‌اند چه کسانی هستند؟ همان هایی که به حضورشان بی توجه بودیم و نفهمیدیم از چه زمانی تا این حد قدرتمندانه، بدون آنکه بدانیم و بخواهیم، تربیت فرزندان‌مان را به عهده گرفته‌اند و چگونه توانستند جای خالی نبودن‌ها و ندیدن‌ها و ندانستن‌های ما را با آموزش خشونت و دروغ و فریب و بی‌حیایی‌ها پر کنند.

سفیران آمریکایی نه تهدید است و نه به بیراهه رفتن؛ تنها، هشداری است از جنس دلسوزی و دغدغه‌مندی برای تمام کسانی که به آینده فرزندانشان اهمیت می‌دهند؛ تا به یاد داشته باشند تربیت یک نسل، نه از دانشگاه و دبیرستان و دبستان، بلکه از زمانی شروع می‌شود که ما مهر و عاطفه مادری و پدری‌مان را تنها به سرگرمی کودکان‌ با جعبه‌های جادو خلاصه کردیم و به جعبه‌های جادو، به «جادوگران برهنه»، به «سفیران آمریکایی» و به «پیشوایان هرزه» اعتماد کرده و اجازه دادیم شریک خلوت معصومانه و پاک فرزندانمان شوند.

سفیران آمریکایی، آوردگاه رستم‌ها و سیاوش‌ها و آرش‌هاست با ابر مردان خیالی. ابر مردانی که قدرت‌شان نه از منابع اخلاقی و معنوی، که از صفات حیوانی است؛ و ملاک قدرت‌نمایی‌شان، نه ارزش‌گذاشتن به شرافت انسان‌ها، که تقلیل ارزش انسانی به حیوان صفتی و پنهان شدن پشت نقاب سیاه توحش و لاابالی‌گری است.

به نظر می‌آید وقت آن رسیده است تا آگاهانه‌تر دنیای کودکان‌مان را بسازیم و یا بازسازی کنیم و از خودمان بپرسیم که می‌خواهیم آن‌ها در دنیای کودکانه خود چه چیزی را یاد بگیرند؟ چه ویژگی‌های اخلاقی داشته باشند و در چه زمینه‌هایی پیشرفت کنند؟

خواندن این کتاب به مدیران و کارگزاران، معلمان، کارشناسان و فعالان تربیتی و فرهنگی و همچنین پدران و مادران مفید خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس