کد خبر 938099
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
جودو

در حالی شنیده شده که با درخواست ایران، فدراسیون جهانی برای نظارت بر انتخابات فدراسیون جودو یک ناظر را به فدراسیون جودو ایران معرفی خواهد کرد که در اساسنامه حضور چنین شخصی ذکر نشده است.

به گزارش مشرق، طی چند روز گذشته سیدمحمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون‌ها تاریخ انتخابات روسای هشت فدراسیون را اعلام کرد. وی در صحبت‌های خود زمان انتخابات فدراسیون جودو را ۲۵ اسفندماه اعلام کرد.

هرچند که این روزها شنیده شده احتمالاً زمان انتخابات ریاست فدراسیون جودو به دلایل نامعلومی تغییر خواهد کرد و گویا قرار است ۱۵ اسفندماه مجمع انتخابات برگزار شود. در حال حاضر عمادی سرپرست فدراسیون جودو است و شنیده شده که از سوی فدراسیون جودو کشورمان به فدراسیون جهانی نامه‌ای ارسال شده مبنی براینکه فدراسیون جهانی یک نفر را به عنوان ناظر برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون جودو به ایران اعزام کند! برای صحت و سقم ماجرا با مدیر جدید روابط عمومی فدراسیون جودو تماس گرفتیم، اما وی چنین موضوعی را تکذیب کرد!

بیشتر بخوانید:

یک مهندسی دیگر این بار در انتخابات فدراسیون چوگان

جودوکار ایرانی برای هلند برنز گرفت! / آقایی هم به آذربایجان پیوست

حضور نماینده فدراسیون جهانی در مجمع انتخابات یک فدراسیون ملی شرایط خاصی را می‌طلبد که وجود نماینده فدارسیون جهانی را الزامی می‌کند که مهمترین آن تعلیق آن رشته است. همانند اتفاقی که در سال ۲۰۰۶ برای فوتبال افتاد و کمیته انتقالی برای این رشته تعیین شد و در نهایت انتخابات این رشته با حضور نماینده فیفا که در کمیته انتقالی حضور داشت، برگزار گردید. اما فدراسیون جودو تا به امروز مشکل تعلیق نداشته و این گزاره مردود است.

در مرحله دوم اختلافات عمیق و لاینحل میان مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون آن کشور مربوطه می‌تواند پای فدراسیون جهانی را به مسائل داخلی و انتخابات فدراسیون‌های ملی باز کند که در حال حاضر نیز هیچ اختلافی بین این مجموعه‌ها وجود ندارد. بنابراین وقتی شنیده می‌شود که از سوی فدراسیون جودو چنین نامه‌ای مبنی بر حضور ناظر بین المللی به فدراسیون جهانی ارسال شده، جای تعجب بسیار دارد! البته مدیر روابط عمومی فدراسیون جودو که تازه به مجموعه فدراسیون جودو پیوسته چنین موضوعی را تکذیب می‌کند!

برای روشن شدن افکار عمومی، تمام روسای هیات‌های استان‌ها و … بخشی از اساسنامه فدراسیون‌های آماتور جمهوری اسلامی ایران را منتشر می‌کنیم تا مشخص شود که به هیچ عنوان در چارچوب اساسنامه فدراسیون‌ها نام و نشانی از ناظر فدراسیون جهانی وجود ندارد، در واقع اصلاً برای برگزاری انتخابات داخلی نیازی به حضور نماینده فدراسیون جهانی نیست. حال اینکه چطور و چرا برخی‌ها در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن، ناظر فدراسیون جهانی در انتخابات حضور داشته باشد جای سوال دارد، حتی آنها در تلاش هستند، در صورتی که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با حضور ناظر فدراسیون جهانی مخالفت کردند، حداقل خود را به عنوان ناظر فدراسیون جهانی معرفی کنند تا دستشان برای مهندسی کردن در انتخابات کاملاً باز باشد. در هر صورت حضور ناظر فدراسیون جهانی در انتخابات فدراسیون جودو برخلاف قانون و اساسنامه فدراسیون‌ها است و حضور چنین شخصی تمام معادلات انتخابات فدراسیون جودو را زیر سوال می‌برد و به نوبه خود تخلف بزرگی محسوب می‌شود. هر چند که مطمئن هستیم مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با چنین موضوعی به صورت جدی مخالفت خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس