چوگان

این روزها اتفاقات عجیبی در فدراسیون چوگان می‌گذرد و سکوت وزارت ورزش و جوانان نیز بر ابهامات این ماجرا افزوده است.

به گزارش مشرق، این روزها نام فدراسیون چوگان باز هم بر سر زبان‌ها افتاده و اقدام خارج از عرف سرپرست جوان، این ورزش ثبت جهانی شده را وارد فاز جدیدی از حواشی کرد.

با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، روسای برخی از فدراسیون‌ها مانند چوگان برکنار شدند و طبق حکم وزیر ورزش و جوانان سرپرست‌های روی کار آمدند.

طبق گفته محمد رضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان سرپرستان فدراسیون‌هایی مانند چوگان، هاکی، ناشنوایان، قایقرانی، والیبال، کاراته، جودو، هندبال، ورزش‌های سه گانه و غیره که مشمول قانون فوق هستند فقط باید فرایند برگزاری مجامع انتخاباتی را انجام دهند. در واقع سرپرست‌های انتخاب شده، حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندید را ندارند.

بیشتر بخوانید:

یک مهندسی دیگر این بار در انتخابات فدراسیون چوگان

در این بین سیدمحمد شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان نیز در واکنش به سرپرست‌ها و حضور آنها در انتخابات تاکید کرد که سرپرست‌های فدراسیون‌هایی که قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در آنها اجرا شده نمی‌توانند کاندیدا شوند و این موضوع هم به آنها اعلام شده است.

با این حال یاشار بی‌غم، سرپرست فدراسیون چوگان بدون توجه به این موضوع اقدام به کاندیداتوری فدراسیون متبوعش کرد که در این راستا مهدی مستجاب‌الدعوه، مسئول امور مجامع وزارت ورزش و مشاور امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی صریحاً اعلام کرد بی‌غم نمی‌تواند کاندیدای ریاست فدراسیون‌های چوگان شود.

این مهم در حالی است که بر اساس برخی شنیده‌ها رایزنی‌های سخت و جدی بین بزرگ ورزش چوگان و متولیان ورزش صورت گرفته و سپس کمیسیون تطبیق احراز شرایط داوطلبین ریاست فدراسیون چوگان در هفته جاری برگزار شده و یاشار بی‌غم هم در لیست تایید صلاحیت‌ها جای داشته است!

هنوز خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده و اعضای کمیسیون مذکور نیز واکنشی نشان نداده‌اند اما اگر بی‌غم که طبق تاکید متولیان ورزش کشور نباید در انتخابات شرکت می‌کرد به این عرصه وارد شود، مطمئناً دیگر سرپرستان فدراسیون‌ها اعتراض خواهند کرد و در واقع می‌توان مشاهده کرد که بدعت گذاری جدیدی در عرصه ورزش شکل می‌گیرد زیرا مسئولان حوزه ورزش برخلاف حرف‌های گذشته‌شان عمل کرده و به نوعی استثنایی را رقم می‌زنند که آسیب بزرگی در پی خواهد داشت.

در این میان سکوت عجیب وزارت ورزش و جوانان پس از این اتفاقات بر ابهامات افزوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس