کد خبر 937968
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
کباب کوبیده زیر ۱۵ هزار تومان کباب نیست/ رستوران‌داران گوشت دولتی نگرفتند

گوشت مورد نیاز برای طبخ کباب کوبیده کیلویی ۷۴ هزار تومان است؛ برای کباب ۲۰۰ گرمی، تنها باید ۱۵ هزار تومان گوشت مصرف شود؛ پس کباب کوبیده‌ای که با قیمت‌هایی پایین‌تر از این رقم عرضه می‌شود، کیفیت ندارد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر میرابراهیمی با اشاره به گرانی مواد اولیه غذایی برای طبخ در رستوران‌ها اظهار کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته و همین امر علاوه بر کاهش مشتریان رستوران‌ها، باعث مشکلاتی برای همکاران ما شده است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران با بیان اینکه قیمت عرضه غذا در رستوران‌ها بر اساس فاکتور رسمی مواداولیه و هزینه‌های سربار محاسبه می‌شود، ادامه داد: ما برای بهبود خدمات به مشتریان، سیاست رقابت در قیمت را در پیش گرفته‌ایم و رستوران‌های تهران با توجه به فاکتور رسمی برنج، گوشت و مواد اولیه‌ای که در طبخ غذا استفاده می‌کنند و با احتساب هزینه‌های سربار و همچنین ۲۰ درصد سود مصوب سازمان حمایت، نرخ‌گذاری خود را به اتحادیه اعلام می‌کنند و پس از تایید قیمت توسط اتحادیه، این نرخ‌ها را اعمال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای «خورش بدون گوشت» چیست؟

وی با تاکید بر افزایش قیمت تمام شده غذا برای رستوران‌داران در ماه‌های اخیر، در پاسخ به این سوال که آیا فروش چلوکباب و چلوجوجه با قیمت‌های ۸ تا ۱۰ هزار تومان، دارای کیفیت است یا خیر گفت: من هم با شنیدن این موارد تعجب می‌کنم چراکه این قیمت‌ها با عقل و منطق جور درنمی‌آید؛ شما نگاه کنید وقتی جوجه کیلویی ۳۰ هزار تومان است، راسته گوسفندی کیلویی ۱۲۰ هزار تومان یا مغز راسته کیلویی ۱۸۰ هزار تومان، چطور چنین قیمت‌هایی امکان دارد؟

میرابراهیمی افزود: مثلاً گوشت مورد نیاز برای طبخ کباب کوبیده کیلویی ۷۴ هزار تومان است؛ خب برای کباب ۲۰۰ گرمی، تنها باید ۱۵ هزار تومان گوشت مصرف شود؛ پس کباب کوبیده‌ای که با قیمت‌هایی پایین‌تر از این رقم عرضه می‌شود، کیفیت لازم را ندارد.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس در پاسخ به این سوال که آیا تخلفاتی همچون استفاده از ضایعات کله گاو، سنگدان و پوست مرغ در کباب کوبیده را تایید می‌کند یا خیر گفت: من هم این مساله را شنیده‌ام ولی تابحال به موردی در رستوران‌های تهران برخورد نکرده‌ایم ولی ممکن است برخی اماکن «تهیه غذا» که برخی‌ها به اشتباه آن‌ها را رستوران می‌نامند، چنین اقداماتی انجام داده باشند ولی در رستوران‌ها چنین موضوعی صحت ندارد.

وی در ادامه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اینکه برخی رستوران‌داران تهرانی، اقدام به تهیه گوشت مورد نیاز خود از محل توزیع گوشت تنظیم بازاری می‌کنند، با رد این ادعا گفت: به صورت منطقی این ادعا نمی‌تواند درست باشد چراکه وقتی با کارت ملی، تنها ۳ تا ۵ کیلو گوشت می‌دهند، این میزان گوشت، چقدر از نیاز یک رستوران به گوشت را تامین می‌کند و این میزان حتی در چرخ گوشت صنعتی رستوران‌ها، قابلیت چرخ شدن را هم ندارد.

میرابراهیمی در پایان گفت: ما در جلسه‌ای که با شرکت پشتیبانی دام داشتیم، مشکلات همکارانمان را انعکاس دادیم و آن‌ها هم قول دادند که گوشت مورد نیاز ما را با قیمت دولتی تامین کنند ولی متاسفانه هیچوقت به این وعده عمل نشد و به دلیل آنکه اعلام کردند با کمبود گوشت مواجه هستند، از ارائه گوشت دولتی به رستوران‌ها خودداری کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • فرامرز IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    12 27
    من جا سراغ دارم ميده سيخي 2 تومن ، معمولا آخر شبا يه تانكر تخليه چاه دم درش ميبينم .
    • قریشی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      12 0
      فراتر از مرزهای نابخردی ... خوش بحالت، دوزت خیلی بالاست
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      0 0
      بِکَــــپ !
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    27 2
    به استفاده از نان خشک وجگرسفید اشاره نشده بود!
  • سید علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    16 1
    کباب کوبیده رو فقط باید تو خونه درست کرد.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    10 0
    با استفاده از نان خشک و سنگدان مرغ و جگر سفید
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    14 0
    علی برکت الله...
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    6 0
    پس توجیه مبلغ پرسی 70 هزار تومان برای یک سیخ کباب 200 گرمی در برخی رستوران های تهران چیست؟!
  • رستوراندار IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    11 0
    باید عرض کنم وزن قانونی هر کباب 70 گرم هست یعنی 140 گرم برای هر غذا که از این 140 گرم هم 30 الی 40 گرم انرا پیاز تشکیل میدهد درسته بعضیها انصاف ندارند ول خیلییها هم هستند از عقوبت اینکار میترسند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    10 0
    از کجا معلوم کوبیده های بالای 15 هزار تومان واقعا مرغوب باشند شاید داخل آنها هم سنگدان و یا آشغال گوشت بریزند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    2 3
    اگه کوبیده سگ و گربه باشد چی لابد پرسی ۱۸۵۰۰ تومن
  • محسن1248 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    8 3
    من همش کوبیده میخورم 13 تومن یعنی اشغال میخورم؟
  • امیر IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    حق ملت ایران همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس