کد خبر 937897
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
12

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از توافق صنعاء و سازمان ملل بر سر طرح استقرار مجدد نیروهای یمنی در الحدیده خبر داد.

به گزارش مشرق، صنعاء با طرح استقرار مجدد در الحدیده که از سوی «مایکل لولیسگارد» رئیس تیم ناظران سازمان ملل در الحدیده مطرح شده است، موافقت کرد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه‌شب پس از دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که بر سر طرح باز استقرار در الحدیده توافق حاصل شد.

بیشتر بخوانید:

الحوثی: ائتلاف با اسرائیل شرم‌آور است

تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت عادی‌سازی روابط با اسرائیل

بیانیه انگلیس، آمریکا، امارات و عربستان علیه ایران و انصاراللّه

به گزارش پایگاه خبری انصارالله، المشاط در دیدار با گریفیتس بر آمادگی دولت نجات ملی یمن برای اجرای مرحله اول طرح استقرار مجدد در الحدیده بر اساس طرح رئیس کمیته هماهنگی و استقرار مجدد وابسته به سازمان ملل تاکید کرد.

وی گفت که ادامه و اصرار طرف مقابل (دولت مستعفی یمن) بر عدم پایبندی به تعهدات توافق سوئد، حکایت از عدم جدیت آن در تحقق صلح یمن دارد.

شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه نوشت که طرح استقرار مجدد شامل بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی خواهد بود.

منابع آگاه تاکید کردند که تیم ناظران سازمان ملل به ریاست لولیسگارد مسئولیت نظارت برای اجرای این توافق را بر عهده دارد.

طبق توافق به دست‌آمده در سوئد در ششم دسامبر سال ۲۰۱۸، باید نیروهای امنیتی محلی در شهر و بندر الحدیده مستقر باشند و دیگر نیروهای مسلح این شهر را ترک کنند.

منابع خبری می‌گویند که قرار است فردا (دوشنبه) نماینده سازمان ملل در امور یمن گزارشی را در این خصوص به شورای امنیت ارائه دهد و اجرای توافق‌نامه‌های سوئد در جلسه شورای امنیت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن هم روز یکشنبه با «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن دیدار کرد. عبدالملک به گریفیتس گفت که طرف مقابل (دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی) جدیتی در صلح یمن ندارد و این مساله را در خصوص پرونده تبادل اسرا ثابت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس