امیر رستگاری

رئیس سازمان صنایع دریایی از ساخت و نصب سامانه‌های ناوبری جدید این سازمان بر روی شناورهای نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به توانمندی‌های این سازمان در ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در حوزه دریایی اظهار داشت: جدیدترین سامانه ناوبری به تازگی توسط متخصصان این سازمان ساخته شد.

وی افزود: یکی از جدیدترین محصولات سازمان صنایع دریایی که توسط متخصصان این سازمان ثبت اختراع شد، نویگیشن دیتا سیستم (سامانه ناوبری و موقعیت‌یاب) است که در حوزه شناورهای نظامی کاربرد مطلوبی دارد.

دریادار رستگاری در خصوص نحوه کارکرد این سامانه گفت: این سامانه قادر است از یک سری سنسورها همچون بادسنج، جایرو، سرعت‌سنج، جی پی اس و… اطلاعات لازم را دریافت کند و موقعیت خود و هدف را در اختیار مرکز کنترل و فرماندهی قرار دهد.

بیشتر بخوانیم:

ساخت ۴۴ شناور برای سازمان بنادر توسط وزارت دفاع

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: ما در حوزه نظامی به برخی از اطلاعات به شدت نیازمند هستیم تا سرعت هدف، موقعیت فعلی و موقعیت بعدی آن را به خوبی تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که سامانه‌های دیجیتال یا آنالوگ به سهولت به آن متصل می‌شود، افزود: این سامانه بدون آنکه نیاز به تعریف پروتکل ارتباطی آن باشد، می‌تواند به صورت هوشمند پروتکل ارتباطی را بخواند، نوع ارسال اطلاعات را دریابد و اطلاعات به دست آمده را برای کلیه اجزا مورد استفاده ارسال کند.

امیر رستگاری گفت: با توجه به تجهیزاتی که بر روی شناور نصب شده است، سرعت عملکرد این سیستم به اندازه‌ای است که کاربر به سرعت می‌تواند با اتصال به کانکتورها و اتصالات، اطلاعات را در اختیار متصدی کنترل قرار دهد.

وی گفت: این سیستم از جدیدترین سامانه‌های دیجیتال ما در حوزه سامانه‌های ناوبری است که قابلیت نصب بر روی انواع شناورهای نظامی، سطحی، زیرسطحی و شناورهای اثر سطحی را دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه این سامانه هم‌اکنون بر روی برخی شناورهای نظامی ما نصب شده و مورد تست قرار گرفته است، افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی متقاضی استفاده از این سامانه است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس