کد خبر 848090
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
 امیر رستگاری

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ساخت شناورهای مختلف مسافری برای توسعه گردشگری توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار امیر رستگاری عصر امروز در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت و تحولات منطقه آزاد انزلی بسیار مناسب است اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی موجب افزایش فرصت‌های شغلی و کسب و کار در سطح استان گیلان می‌شود.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سازمان صنایع دریایی از چند سال اخیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با تکیه بر تولید محصولات داخلی به طور ویژه دنبال می‌کند گفت: سازمان صنایع دریایی به منظور توسعه همکاری‌ با منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه گردشگری دریایی  آمادگی کامل دارد.

امیر دریادار رستگاری یکی از مزایای مهم منطقه آزاد انزلی را نزدیکی این منطقه به صنایع دریایی شهید تمجیدی بندرانزلی عنوان کرد و افزود: صنایع دریایی شهید تمجیدی بندرانزلی برای ارائه خدمات، تعمیر و سرویس به انواع شناورها و رفع نیازهای تعمیراتی در این منطقه به عنوان یک صنعت فعال آماده ارائه خدمات است.

وی با اشاره به اینکه جهت تولید محصولات بومی، ایجاد اشتغال و ثروت مذاکراتی با ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف بهره‌بردار در حوزه دریایی صورت گرفته است گفت: امسال به منظور تحقق شعار سال، تلاش است تا با تقویت تولید شناورهای داخلی از کالای ایرانی حمایت شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه توسعه روابط همه‌جانبه با منطقه آزاد انزلی از سوی این سازمان دنبال می‌شود افزود: ساخت شناورهای مختلف مسافری در راستای توسعه گردشگری در  دریای خزر در دستور کار سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه ساخت شناورهای دریایی منطقه آزاد انزلی با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع منعقد شد خاطرنشان کرد: تلاش است تا گردشگران داخلی و خارجی در دریای خزر با استفاده از شناورهای ایرانی از ظرفیت‌های دریای خزر بهره‌مند شوند.

 معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ساخت شناورهایی با استفاده از انرژی پاک برای رونق گردشگری در تالاب‌ها دنبال می‌شود افزود: از سال گذشته ساخت و تولید شناورهایی با استفاده از انرژی‌های پاک بدون استفاده از انرژی‌های فسیلی در دستور کار سازمان صنایع دریایی قرار گرفته است.

امیر دریادار رستگاری با تاکید بر اینکه با توجه به مذاکرات صورت گرفته با منطقه آزاد انزلی تلاش است تا امسال ساخت انواع شناورها در منطقه آزاد انزلی آغاز شود تصریح کرد: توان‌، ظرفیت و دانش ایرانی امروز قابلیت رفع تمامی نیازهای دریایی کشور، منطقه و استان را دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این قابلیت به دست توانمند متخصان داخلی محقق می‌شود و تلاش است تا بستر توسعه برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    2 0
    دوز این تنش زدایی خیلی داره میره بالا!!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      6 3
      کار به رونمایی از مای بیبی هم خواهد رسید!
  • فرید IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    17 0
    ساخت کشتی های مسافربری نیاز مبرم دریای خزر است و به همراه خود اشتغالزایی و جذب گردشگر و رونق اقتصادی می آورد . روسیه در بندر آستراخان در حال ساخت یک کشتی مسافربری تندرو برای جذب گردشگران بخصوص ایرانی ها میباشد . ساخت این کشتی ها در ایران حتی به ترافیک بین شهری شمال هم کمک میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس