پوردستان

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ترور روز چهارشنبه به لحاظ نظامی، کیفیت و قابلیت عملیاتی نداشت، گفت: داعش از سال ۹۳ بنا داشت کشور را در یک مقیاس گسترده درگیر کند.

به گزارش مشرق، احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران با بیان اینکه ترور روز چهارشنبه به لحاظ نظامی، کیفیت و قابلیت عملیاتی نداشت، گفت: داعش از سال ۹۳ بنا داشت کشور را در یک مقیاس گسترده درگیر کند. 

پوردستان ادامه داد: در خرداد و تیر سال ۹۳ داعش در یک زمان کوتاه از استان های غربی عراق یعنی استان انبار به استان های شرقی یعنی به استان دیاله در نزدیکی مرز مهران و دهلران وارد شد و قصد داشت دریک مقیاس گسترده ما را درگیر کند؛ این گروه یک احساس باطلی هم مثل منافقین داشتند که فکر می کردند استان های مرزی ما با آنها همراهی می کنند.
 
جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی گفت: اما ظرفیت عملیاتی نیروهای مسلح ما جلو آنها را گرفتند و آنها ناامید شدند وبه همین خاطر تلاش کردند که دریک مقیاس دیگری وارد شوند ومن مطمئن هستم که در هیچ حوزه ای به موفقیت لازم نخواهند رسید.
 
وی افزود: نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی ما آمادگی بسیار خوبی دارند و اشراف اطلاعاتی خوبی دارند.
 
پوردستان گفت: این ماحصل میلیاردها دلار هزینه است که کشورهای استکباری کردند که بتوانند کار عملیاتی انجام بدهند وبه همین خاطر است که ما معتقدیم که این کاری که انجام شد ظرفیت و قابلیت عملیاتی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • AU ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    14 13
    مشرق از نقش نيروهاي ويژه تيپ٦٥ نوهد ارتش در خاتمه دادن به ماجراي تروريستي مجلس مطلب بنويس
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
      3 1
      اونها نقشی نداشتند. سخنگوی ارتش گفته که نیازی به حضور ارتش نبوده
    • ایرانی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
      3 3
      فکر نمی کنم نوهد در این ماجرا وارد شده باشد ، اگر عناصر تکفیری موفق به ورود به صحن مجلس می شدند و گروگانگیری می کردند احتمالا نیاز به نیروی نخبه نوهد می شد. اصول کار تامین و حفاظت این است که در سطح اولیه وظیفه به عهده سپاه حفاظت و نیرو انتظامی است و اگر شرایط بحرانی شود (در شرایط خاص) نیروی ویژه ارتش وارد خواهد شد.
    • یک پاسدار IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
      3 1
      نه دیگه. اختلاف ننداز. ما همه برادریم. ارتش و سپاه همه ما خادم ملت خوب ایران هستیم. هرکسی در ماموریتی خواهد آمد و فرقی هم با هم نداریم
  • US ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    3 1
    دیگه از این باکیفیت تر می خواستی؟
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    8 3
    نوهد؟! اینکار اصلا وظیفه ارتش نبوده !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس