امیر رستگاری

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ارزش تفاهمنامه وزارت راه و وزارت دفاع برای تولید شناورهای پیشرفته ۵۰۰میلیون دلار است.

به گزارش مشرق، امیر رستگاری در حاشیه امضای تفاهمنامه ۵۰۰ میلیون دلاری ساخت شناور برای سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: امروز در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب توافقنامه‌ای بین وزارت دفاع و راه و شهرسازی امضا شد، بر این اساس ۴۴ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر در قالب ۹ تیپ شناور مختلف ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که ارزش این تفاهمنامه حدود ۱۴۰ میلیون یورو است، تصریح کرد: این شناورها طی ۳ سال در سازمان صنایع دریایی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز سازمان صنایع دریایی به‌عنوان منسجم‌ترین سازمان دریایی کشور قابلیت طراحی و ساخت انواع شناور را دارد، ضمن این‌که در تأمین زنجیره قطعات یدکی، زیرسامانه‌ها و زیرسیستم‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

بیشتر بخوانیم:

مذاکرات ایران برای صادرات تجهیزات دریایی

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان این‌که "توان تولید انواع تجهیزات مورد نیاز شناور را داریم"، گفت: بر این اساس می‌توانیم در ساخت شناورها تا سقف ۷۰ درصد از تجهیزات ایرانی استفاده کنیم، از این رو نه‌تنها پلتفرم شناور را می‌سازیم بلکه تا ۷۰ درصد از تجهیزات تولید داخل برای تولید این شناورها استفاده خواهیم کرد.

رستگاری بیان کرد: در واقع شناورهای تمام‌ایرانی پیشرفته را به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که "در تفاهمنامه مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای این شناورها آمده اما شما رقم ۱۴۰ میلیون یورو را اعلام کردید؟ "، افزود: چون زیرساخت‌ها نیز در این تفاهمنامه است؛ بخش‌هایی مانند دوربین‌های دید در روز و دید در شب در پست‌های کنترلی بنادر، تأمین نیازمندی‌ها مانند کابل و متریال دیگر سقف کل پشتیبانی را ۵۰۰ میلیون دلار دیده‌ایم. اما برای ساخت شناورها حدود ۱۴۰ میلیون یورو خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس