کد خبر 937699
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
پنس و اشرف غنی

معاون رئیس جمهوری آمریکا طی دیدار با رئیس جمهوری افغانستان در مورد مسائل منطقه ای و روند صلح افغانستان با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از جمهور، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرد

در این دیدار دو طرف در مورد مسائل مختلف از جمله، استراتژی آمریکا برای جنوب آسیا، اصلاحات انتخاباتی و پروسه صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا در این دیدار گفت که آمریکا متعهد است تا اجازه ندهد افغانستان بار دیگر به لانه امنی برای تروریست ها تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

پنس همچنین از اقدامات رئیس جمهوری افغانستان در خصوص اصلاحات انتخاباتی به منظور تامین شفافیت در انتخابات، اعتمادسازی برای کمیسیون مستقل انتخابات این کشور و برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، قدردانی کرد.

همچنین رئیس جمهوری افغانستان گفت که با به کار گیری استراتژی آمریکا برای جنوب آسیا، جنگ در افغانستان، دیگر جنگ آمریکا نیست بلکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان برای رسیدن به یک کشور آزاد و تامین امنیت جهانی قهرمانانه مبارزه می‌کنند و قربانی می‌دهند.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد که نیاز است تا مذاکرات جاری در رابطه با صلح افغانستان منجر به تامین صلح پایدار در این کشور شود.

اشرف غنی روز گذشته نیز در حاشیه نشست مونیخ با دبیر کل ناتو و صدر اعظم آلمان نیز دیدار و گفتگو کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس