الیاس حضرتی - کراپ‌شده

قائم مقام حزب اعتماد ملی و نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره دیدار مهدی کروبی با چند تن از اعضای مجمع روحانیون مبارز به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش مشرق، الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی و نماینده مردم تهران در مجلس درباره دیدار مهدی کروبی با چند تن از اعضای مجمع روحانیون مبارز به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مجلس دهم جمع‌بندی بنده با توجه به ارزیابی اوضاع کشور و زحمات دیگر دوستان این بود که از طریق اقدامات رسانه‌ای، احزاب و گروه‌های سیاسی کاری برای حل مسئله حصر نمی‌توان انجام داد گفت: «من تاکید داشتم که از طریق لابی پشت پرده، جلسات محرمانه، مستمر و گفت‌وگوهای پی در پی مساله حصر پیگیری شود و به همین دلیل ضمن تشکر زحمات عزیزانی چون آقای مطهری که در مجلس قبلی پیگیری‌های زیادی از طریق سخنرانی و مصاحبه داشتند، روش لابی پشت پرده را انتخاب کردم.»

بیشتر بخوانید:

دیدار کروبی با برخی اعضای مجمع روحانیون مبارز

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: «در ۲ سال و نیم گذشته با تمامی شخصیت‌ها و مسئولانی که در مسئله حصر تأثیرگذار هستند حدود ۲۰ جلسه برگزار کردیم. در این جلسات نه تنها حصر آقای کروبی، بلکه حصر آقای موسوی و خانم رهنورد و رفع محدودیت برای آقای خاتمی را نیز مطرح کردم. به غیر از مقام معظم رهبری که توفیق شرفیابی به حضورشان نداشتیم با مسئولانی در قوه قضائیه و شورای امنیت جلسه داشته‌ایم، به عنوان مثال با رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات و معاونان ایشان و آقای شمخانی به صورت جداگانه گفت‌وگو کرده‌ایم.»

حضرتی افزود: «در تمام این نشست‌ها و جلسات، بنده پیشنهاد مشخصی داشتم و آن این بود که برای حل مسئله حصر که به عنوان یک معضل در کشور وجود دارد به صورت مرحله‌ای اقدام کنیم و به مرور افرادی که مورد وثوق محصورین و مورد اعتماد دستگاه اطلاعاتی و امنیتی هستند، اجازه رفت‌و آمد داشته باشند و با محصورین صحبت کنند تا محصورین از کانال ارتباطی محدودی که تنها شامل خانواده‌های آنان هستند خارج شوند و یک کانال ارتباطاتی وسیع‌تری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. زمانی که کانال ارتباطی و خبری محدود به خانواده‌ها می‌شود طبیعی است که آن‌ها نسبت به این موضوع گله‌مند و عصبانی باشند چرا که امکان بردن اخبار مثبت بیرون به داخل حصر خیلی کم است.»

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه این مسئله به مرور پیگیری شد و در فراکسیون امید بعد از جلساتی که بنده داشتم کمیته‌ای تشکیل داده و چند جلسه در قالب همین کمیته برگزار شد گفت: «بنده اکنون در مجلس علیرغم وظایف نمایندگی در دفاع از حقوق کارگران، معلمان، گرانی و دانشجویان یکی از کارهای مهم خود را برای حل مسئله حصر گذاشته‌ام. بنابراین درست نیست که گفته شود با پیگیری‌های من این کار انجام شده بلکه تدابیر نظام به گونه‌ای شکل گرفت که بدون تاثیرپذیری از مسائل بیرونی و حاشیه‌ای گشایش‌هایی در این مساله ایجاد شود که به نظر من تدبیر درستی بود و ما نیز از آن استقبال و تشکر کردیم.»

وی ادامه داد: «آقای کروبی ابتدا در یک محل نامساعدی بود که به خانه خود منتقل شد. رفت و آمد خانم کروبی و فرزندان برای هفته یکبار میسر شد، فرزندان آقای موسوی نیز امکان ملاقات با پدر و مادر خود نداشتند و این ملاقات‌ها در حد هفته‌ای یکبار در نگهبانی آن ساختمان وجود داشت، اما بعد این مسئله وسعت بیشتری پیدا کرد. نگهبانانی که در منزل آقای کروبی بودند با پیگیری‌ها خارج شدند و قرار شد آنان بیرون منزل کیوسکی داشته باشند. دختران آقای موسوی نیز پس از آن مجاز شدند که به داخل منزل رفت و آمد داشته باشند و شب نیز پیش پدر و مادر خود بمانند. سپس به فرزندان آقای کروبی و موسوی این اجازه را دادند که هر زمان که خواستند رفت و آمد کنند. در ادامه به محصورین پیشنهاد کردند اگر قصد سفر به مشهد و یا جاهای دیگر دارند، بلامانع است که البته خود محصورین قبول نکردند. فکر کنم آقای موسوی یکبار و دوبار به خانه برادر و همشیره خود رفتند و بعد اجازه دادند علاوه بر فرزندان آقای موسوی، برادر و خواهر آقای موسوی نیز با ایشان رفت و آمد داشته باشند. سپس خانواده درجه یک آقای کروبی نیز مجاز شدند با ایشان رفت و آمد داشته باشند.»

نماینده مردم تهران افزود: «آخرین وضعیت حصر اینگونه است که به آقایان موسوی و کروبی پیشنهاد شده اگر بنای دید و بازدید با برخی از دوستان خود دارند اسامی را به وزارت اطلاعات و سیستم امنیتی بدهند و اگر تأیید شد با برنامه‌ریزی سیستم امنیتی ساعاتی آنجا حضور داشته باشند.»

حضرتی ادامه داد: «آقای کروبی اوایل زیر بار نمی‌رفت اما با رفت و آمدهایی که برخی به خانه او داشتند پیشنهاد پذیرش آن مطرح شد. جمع‌بندی ایشان نیز این بود که با خانواده شهدا دیدار کند و به همین جهت در مدت یکماه گذشته آقای کروبی با ۱۰ خانواده شهید همچون خانواده سه شهید شاه‌حسنی دیدار کردند. یکی دو بار هم آقای کروبی به منزل برخی از دوستان رفته است.»

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه برخی از افراد که آقای کروبی برای این دیدار در نظر داشت مورد موافقت دستگاه امنیتی قرار نگرفته اما با ملاقات با برخی افراد از جمله دیدار با امام جمارانی موافقت شد، گفت: «آقای جمارانی از قدیم به آقای کروبی نزدیک بودند و از روحانیون با سابقه‌ای هستند. البته هماهنگ شده بود که افراد دیگری همچون شیخ قدرت علیخانی، آقای آشتیانی و رحمانی نیز حضور داشته باشند. ما معتقدیم که همین رفت و آمدها گشایش‌های خوبی است و از آن استقبال می‌کنیم. انتظار داریم این دایره مرحله به مرحله وسیع‌تر شود و این مسئله حصر تمام شود و این خسارت حصر از گردن جمهوری اسلامی برداشته شود.»

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد تا سوء‌تفاهم‌ها و شکاف‌ها میان همه نیروهای انقلاب برطرف شود، اعلام کرد: «برای شروع مقتدرانه گام دوم انقلاب نیاز است تا همه نیروهای دلباخته امام و انقلاب و مردم در کنار هم قرار بگیرند و اختلاف‌ها را برای ملک و ملت و مقابله با قدرت‌های جهانی که برای ایران خواب آشفته می‌بینند، کنار بگذارند.»

حضرتی افزود: «انشقاق و چندپارگی‌های موجود جامعه سیاسی اگر هرچه زودتر به اتحاد و همدلی تبدیل شود بی‌تردید ضریب امید به آینده در جامعه به شدت رشد خواهد کرد و این همان پادزهر نقشه‌های شوم قدرت‌های جهانی بدخواه ایران خواهد بود.»

نماینده مردم تهران در پایان با بیان اینکه حل ماجرای حصر به یکپارچگی جامعه منجر خواهد شد، گفت: «رفع حصر در آغاز گام دوم انقلاب پیامدهای مثبت فراوانی در جامعه خواهد داشت و بر همین اساس امیدواریم این مساله به زودی حل و فصل شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    1 1
    این عوضی هامیخواستند نظام را براندازند مستحق اعدام هستند نه این که نماینده تهران امکانات فراهم کنند ورفع حصر کنند بله دوباره اشوب وبلوا جوانهای بدبخت راقربانی کردن فقط اعدام نه خدمت
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 1
    لعنت بشن انشاله
  • AE ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 1
    این آقایون در حصرند این وضع کشوره اگر از حصر دربیان چی میشه؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    2 1
    خاک بر سرتان که با این پیر خرفت فتنه گر دیدار کردید و هیچ خجالت نکشیدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس