کد خبر 937418
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
تشکیل کارگروه مشترک با دادگستری برای مبارزه با فساد/شناسایی گلوگاه‌های فساد در وزارت کار

معاون امور مجلس وزیر رفاه گفت: در کشور نیازمند قانون جامع در حوزه مبارزه با فساد هستیم و پیشنهاد ایجاد کارگروه مشترک در زمینه مبارزه با فساد با وزارت دادگستری مطرح است.

به گزارش مشرق، میرهادی قره سید رومیانی در گردهمایی بازرسان سلامت اداری گفت: شفافیت یک تفسیر شخصی نیست و براساس قانون تعریف می شود .

وی با اشاره به سخنان رهبری برای  اجرایی شدن مبارزه با فساد گفت : باید همه با هم با اصول راهبردی برای ایجاد شفافیت و اجرای مبارزه با فساد گام برداریم .

بیشتر بخوانید:

واکنش غندالی به ادعاهای مطرح شده در دادگاه متهمان بانک سرمایه

حکم باند دومان توکان صادر شد

معاون امور مجلس ، حقوقی و استانهای وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد : در قدم اول باید مطابق با قانون مبارزه با فساد حرکت کنیم. 

قره سید رومیانی گفت: بازرسی های سلامت اداری ابعاد مختلف دارد و در زمینه مبارزه با فساد نیازمند قانون جامع هستیم.

وی پیشنهاد ایجاد کارگروه مشترک در زمینه مبارزه با فساد با وزارت دادگستری را مطرح کرد.

همچنین سید ضیاالدین شجاعی برهان رئیس کمیته سلامت اداری وزارت رفاه نیز گفت : در این گردهمایی موضوع تبصره ١ ماده ٩١ قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی خواهد شد که هدف از آن مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت است .

وی با بیان این که بقای نظام در ریشه کنی فساد است ، تصریح کرد: در جایی که فساد وجود دارد قطعا نابودی هم در انتظارش است لذا تمامی دستگاههای اجرایی موظفند که با فساد مبارزه کنند .

مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مانع اساسی پیشرفت ، فساد است پس برای بقا، پیشرفت و توسعه باید غده فساد از بین برود . 

شجاعی برهان افزود: هم اکنون کمیته سلامت اداری طبق قانون در اکثر وزارتخانه ها فعال است بنابراین در این زمینه اقدام و عمل باید وجود داشته باشد . 

رئیس کمیته سلامت اداری با تاکید بر این که وزیر رفاه  به مساله شفافیت و مبارزه با فساد بسیار اهمیت می دهد  ، تصریح کرد: بازرسان سلامت اداری باید وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: نقش بازرسان  سلامت اداری نقش بسیار مهمی است و  نظارت و مراقبت در این خصوص لازم و ضروری است. 

شجاعی برهان تاکید کرد : از بازرسان سلامت اداری انتظار می رود که به کار پویا و لحظه به لحظه توجه کنند و گلوگاههای فساد باید شناسایی و کنترل شوند . 

وی ادامه داد : کارهای ارزشمند و زیربنایی فراوانی  در کشور صورت گرفته است لذا وظیفه مان است جلوی رانت خواری و فساد بایستیم.

مراسم امضای سوگند نامه بازرسان سلامت اداری منتخب در ستاد و ادارات کل وزارت تعاون رفاه استان ها نیز در این گردهمایی انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس