نشست خبری رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: ما باید با فساد مبارزه کنیم و به صورت جامع، ریشه‌ای و اصولی ریشه فساد را از بین ببریم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست با اصحاب رسانه‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اجرای ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه مربوط به اجرای قانون شفافیت حقوق و مزایای مدیران بود، گفت: شما موضوع مهمی را مطرح کردید اما درباره آن چیزی که با عنوان حقوق های نجومی مطرح شد، یک شعار انتخاباتی که بهتر است بگوییم در مبارزه با حقوق‌های غیرعادلانه دولت آغازگر بود. ما آیین نامه را در دولت تصویب کردیم، بعد از اینکه در دولت اقدام کردیم برخی‌ها شروع کردم به تبلیغات. ولی این بحثی شما مطرح کردید که بحث شفافیت است مهم است.

بیشتر بخوانید:

در این ۱۸ ماه از طوفان تحریم‌ها عبور کردیم/ ۶ ماهه اول سال رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود

روحانی یادآور شد: کل مبلغی که گفته شد ۳۰۰ میلیارد ریال بیشتر نبود که از افراد گرفته شد. در زمینه حقوق غیر عادلانه آغاز گر دولت بود. ما در دولت این بحث را مطرح کردیم با ان آب را در دولت تصویب کردیم بعد از اینکه در دولت ا در این مطلب آمده استقدام کردیم برخی ها به دنبال مسائلی که مطرح شد رفتند.

وی افزود: دولت لایحه در دستور کار دارد لایحه شفافیت که تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده لایحه بسیار مهمی است این دیگر بحث حقوق نیست و همه مسائل باید برای مردم شفاف شود و هر کس در هر جایی برای ملت تصمیم بگیرد باید معلوم باشد چه تصمیمی گرفته شده و چه کسانی رای و نظر دادند و این در سامانه ها باید در اختیار مردم قرار گیرد.

روحانی خاطرنشان کرد: یک لایه دیگر نیز وجود دارد عنوان مبارزه با مفاسد و سالم سازی نظام اداری که برخی از مواد آن تصویب شده و انشاالله به زودی تمام خواهد شد و آن را تقدیم مجلس خواهد شد. امیدواریم مجلس به لوایحی که در این رابطه تقدیم می شود رسیدن سریع تر رسیدگی کند. لایحه سوم لایحه تعارض منافع است. که این لایحه به زودی کار است تمام خواهد شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: مبارزه با فساد یک کار بسیار ضروری و لازم است اما اعتقاد ما این است که مبارزه با فساد به صورت موردی، هیجانی و تبلیغاتی ما را به هدف نمی‌رساند ما باید با فساد مبارزه کنیم به صورت جامع ریشه‌ای و اصولی و باید ریشه فساد را از بین ببریم ممکن است شما یک فاسد را بگیرید، محاکمه کنید و اعدام کنید ولی آنچه مهم است این است که باید اصل فساد از بین برود و راه حل آن چیزی است که ما تقدیم مجلس کرده ایم. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    10 0
    ار داداشی شروع بفرمایید
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    3 0
    اصولی و جامع !!!!!!!چه کلمات دهن پر کنی برای فرافکنی و جلوگیری از برخورد با فاسدان و غارتگران بیت المال !
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 0
    یعنی داره میگه خودش رو از بین بریم.!!!!!!؟
  • محسن نوروزی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 0
    اول باید از مدیران نالایق شروع کرد که هر چه بر سرما اید از این گروه است چون فقط به جیب خود و جناح خودشان فکر میکنند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس