کد خبر 937077
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
مسکن

بررسی قیمت روز مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد ۹۷ متری در دروس به قیمت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان و آپارتمان ۶۹ متری در مختاری به قیمت ۲۷۶ میلیون تومان معامله شده است.

به گزارش مشرق، به گفته فعالان بازار، معاملات مسکن در بهمن ماه به پایین‌ترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است. افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها بر خلاف پیش‌بینی مسئولان این حوزه و به تبع آن کاهش شدید قدرت خرید مردم باعث شده تا حجم معاملات ۱۰ ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۷ درصد کاهش یابد. در این وضعیت وزارت راه و شهرسازی با ساخت ۴۰۰ هزار مسکن (۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید)، تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و همچنین تسهیل‌سازی ساخت و ساز مسکن توسط سازندگان از طریق ارائه کارت اعتباری مصالح ساختمانی در تلاش است علاوه بر افزایش عرضه مسکن این بخش را به لحاظ قیمتی به تعادل برساند.

بیشتر بخوانید:

جدول / قیمت آپارتمان در منطقه یوسف آباد

جدول / قیمت آپارتمان در منطقه ۱۳ تهران

این برنامه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بایستی اواخر بهار آینده و اوایل تابستان اثرگذاری خود را در بازار مسکن نشان دهد. در این صورت می‌توان به رکود غیرتورمی مسکن در سال آینده امیدوار بود؛ اتفاقی که احتمالاً باعث تعدیل قیمت مسکن به خصوص در کلانشهرها و تهران می شود. گرچه با این کار نیز قدرت خرید مردم همچنان در حدی نیست که بتوانند به راحتی وارد بازار شوند. در این شرایط سری به اندک معاملات انجام شده مسکن طی روزهای اخیر می‌زنیم. در منطقه ۱۰ بریانک یک واحد مسکونی ۵۵ متری به قیمت حدود ۲۹۴ میلیون تومان معامله شده؛ یعنی هر مترمربع حدود ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی طی دیماه امسال ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان بوده است.

یک واحد مسکونی ۴۵ متری ۱۸ سال ساخت درجوادیه به قیمت ۲۳۱ میلیون تومان (هر مترمربع حدود ۵ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان) فروخته شده است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه مطابق آمار رسمی در دیماه ۹۷ بالغ بر ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بوده است. همچنین یک واحد مسکونی ۹۷ متری ۲۰ ساله واقع در دروس به قیمت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود ۱۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شده است. متوسط قیمت در این منطقه طی دیماه امسال ۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان بوده است.

محله متراژ قیمت (تومان) قیمت هر متر مربع (تومان) متوسط قیمت هر مترمربع در دیماه ۹۷ (تومان)
یافت‌آباد ۵۵ ۱۸۵ میلیون ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار ۴ میلیون و ۲۴۵ هزار
جنت‌آباد ۶۱ ۶۰۵ میلیون ۹ میلیون و ۹۸۵ هزار ۱۲ میلیون و ۶۶ هزار
پیروزی ۶۶ ۶۹۵ ۱۰ میلیون و ۶۰۵ هزار ۸ میلیون و ۴۸۹ هزار
مختاری ۶۹ ۲۷۶ ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار ۴ میلیون و ۸۵۲ هزار
لشگر ۱۰۰ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ۹ میلیون و ۱۳۸ هزار
سعادت‌آباد ۸۵ یک میلیارد و ۶۰ میلیون ۱۲ میلیون و ۵۱۰ هزار ۱۴ میلیون و ۹۱۳ هزار
گیشا ۹۲ ۹۵۰ میلیون ۱۰ میلیون و ۴۱۷ هزار ۱۴ میلیون و ۹۱۳ هزار
حکیمیه ۱۴۰ یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ۹ میلیون و ۷۱ هزار ۹ میلیون و ۷۳۲ هزار
ارامنه ۵۸ ۲۸۰ میلیون ۴ میلیون و ۸۱۵ هزار ۸ میلیون و ۷۹۹ هزار
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    0 0
    هرروز لعنت میکنم بر پدر ومادر کسی که این قدر خونه ها را گرون میکند ایشاالله که خیر وخوشی نبیینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس