کد خبر 93696
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲

4 جوان شرور که اقدام به ربودن، آزار و اذیت و قتل یک زن جوان در پاکدشت کرده بودند در جلسه محاکمه مجدد، بازهم به اعدام محکوم شدند.


به گزارش مشرق به نقل از فارس، 29 مهر سال 88 با انتقال پیکر نیمه‌جان زن جوانی به بیمارستانی در شهرستان پاکدشت رسیدگی به یک پرونده مخوف آغاز شد.

راننده خودروی سواری که پیکر نیمه‌جان این زن را پیدا کرده و به کمک مأموران پلیس به بیمارستانی در این شهرستان رسانده بود مدعی شد وقتی برای کمک به طرف این زن زخمی که کنار جاده رها شده بود رفتم، بریده بریده از سیاوش، کریم و سرنشینان یک پراید فراری حرف می‌زد.

زن 28 ساله قبل از مرگش روی تخت بیمارستان جزئیات جنایت 4 پسر شرور را فاش کرد و به مأموران گفت از سوی 4جوان شرور ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

محبوبه درباره جزئیات حادثه گفت: چند روز پیش پسر ناشناسی با تلفن همراهم تماس گرفت و پس از دقایقی گفت‌وگو ضمن عذرخواهی مدعی شد شماره‌ام را اشتباه گرفته است. اما از آن به بعد مزاحمت‌های تلفنی‌اش ادامه یافت. تا این‌که به صحبت‌های او مشکوک شده و تصمیم گرفتم در قرار ملاقاتش حاضر شوم تا بفهمم از سوی چه کسی اجیر شده تا زندگی خانوادگی‌ام را متلاشی کند.

طبق قرار در یکی از محله‌های پاکدشت منتظرش شدم تا اینکه خودروی پراید سفید رنگی مقابلم توقف کرد و از صدای راننده فهمیدم که او «سیاوش» است. پسر تبهکار همه فکر و ذهن مرا با دروغ‌هایش آشفته کرده بود که ناگهان از سوی او و 3 همدستش ربوده شدم.

آنها سپس مرا به بیابان‌های اطراف کشانده و قصد آزار و اذیتم را داشتند که به خاطر خودم، همسر و فرزند خردسالم در برابرشان مقاومت کردم اما آنها با چاقو مرا زدند.
در حالی که به‌شدت مجروح شده بودم بی‌رحمانه مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و رهایم کرده و گریختند. شاید اگر راننده خودروی عبوری نجاتم نمی‌داد کسی از این جنایت تلخ باخبر نمی‌شد.

تلاش محبوبه برای زنده ماندن نتیجه نداد تا اینکه 15 روز بعد بر اثر شدت خونریزی و جراحت جان باخت.

تحقیقات گسترده پلیس در این‌ زمینه ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد دختر جوانی با مراجعه به مأموران پلیس، اطلاعات جدیدی از جزئیات جنایت سیاه 4 پسر شرور در اختیار پلیس گذاشت.

همزمان با به دست آمدن این اطلاعات جدید، چهره‌نگاری متهمان از سوی شاکی، تصویر آنان در اختیار پلیس قرار گرفت و سرانجام سردسته این باند مخوف دستگیر شد و از خودرو این شرور چندین کیف زنانه، مقداری طلا و لکه‌های خون کشف شد.

سیاوش رو به رو شدن با شاکی پرونده، به سرقت، آدم‌ربایی و آزار و اذیت 5 زن و دختر به همراه همدستانش «محمود»، «علی» و «کریم» اعتراف کرد. اعضای شبکه نیز پس از دستگیری انگیزه خود را سرقت طلا و آزار و اذیت طعمه‌هایشان عنوان کردند.

سیاوش22 ساله درباره قتل زن مسافر نیز گفت: پس از تشکیل باند سرقت و ربودن زنان و دختران جوان، آنها را شکنجه می‌کردیم تا ماجرای سرقت، آدم‌ربایی و تجاوز را فاش نکنند. اما وقتی یکی از آنها به شدت مقاومت کرد دوستم «کریم» با عصبانیت او را با کارد زد. مقتول نیمه‌جان بود که رهایش کرده و پا به فرار گذاشتیم.

وی افزود: اما چند ساعت بعد که به محل حادثه برگشتیم تا از مرگش مطمئن شویم به جز آثار خون چیزی نیافتیم. بنابراین چند روز بعد با تلفن همراه مقتول تماس گرفتم تا خبری از او بگیرم که در نهایت دستگیر شدیم.

بعد از اعتراف متهمان، قرار مجرمیت آنها از سوی دادسرای جنایی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد؛ جلسه محاکمه روز 23 بهمن‌ 89 در شعبه 71 و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.

در جلسه محاکمه، ابتدا نماینده دادستان با بیان کیفرخواست گفت: سیاوش 27 ساله، متهم به 5 فقره تجاوز به عنف و معاونت در قتل عمدی زنی به نام «محبوبه» است. محمود 25 ساله، متهم به 4 فقره تجاوز،‌ علی 26 ساله،‌ متهم به 3 فقره تجاوز و کریم 31 ساله، متهم به یک فقره تجاوز و مباشرت در قتل عمدی «محبوبه» است. بنابراین تقاضای اشد مجازات قانونی آنها را دارم.

در ادامه جلسه محاکمه نیز همسر محبوبه به عنوان قیم فرزندش خواستار قصاص و مجازات عاملان قتل همسرش شد و گفت: همسرم در آخرین لحظه‌های زندگیش ماجرای تلخی را فاش کرد و از مزاحمت‌های تلفنی پسر ناشناسی پرده برداشت. او برای حفظ زندگی‌مان و بدون اطلاع من، روز حادثه برای گفت‌وگو با مرد ناشناس با وی در یکی از محله‌های پاکدشت قرار ملاقات گذاشته بود. اما راننده تبهکار پراید و 3 همدستش او را ربوده و زمانی که در برابر خواسته شیطانی آنها مقاومت کرده بود او را با چاقو زدند.

سپس سیاوش (سردسته شبکه) گفت: پس از تشکیل باند سرقت، زنان و دختران جوان را ربوده و پس از آزار و اذیت بشدت شکنجه‌شان می‌کردیم تا ماجرای سرقت و آدم‌ربایی را فاش نکنند. اما وقتی «محبوبه» در برابر ما مقاومت کرد، «کریم» او را با کارد مجروح کرد.

کریم هم در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را پذیرفت.

در ادامه جلسه محاکمه، 4 زن و دختر جوان دیگر در مواجهه حضوری با متهمان به بیان جزئیات جنایت‌های سیاه تبهکاران پرداختند.

بعد از اظهارات متهمان،‌ قاضی عزیزمحمدی و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و در نهایت حکم متهمان را بدین شرح صادر کردند:

1_ سیاوش، به اتهام 5 فقره تجاوز، شرکت در آدم‌ربایی و سرقت، به 5 بار اعدام، 25 سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شد.

2_ محمود، به اتهام 4 فقره تجاوز،‌ شرکت در آدم‌ربایی و سرقت،‌ به 4 بار اعدام، 25 سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شد.

3_ علی، به اتهام 3 فقره تجاوز، شرکت در آدم‌ربایی و سرقت، به 3 بار اعدام، 25 سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شد.

4_ کریم، به اتهام یک فقره تجاوز، مباشرت در قتل و مشارکت در سرقت و آدم‌ربایی، به یک بار قصاص،‌ یک بار اعدام، 7 سال حبس و 74 شربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض متهمان به حکم صادره،‌ پرونده برای اعلام‌نظر به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که قضات دیوان بعد از بررسی پرونده و مشورت بخشی از حکم درباره قتل و تجاوز را دارای نواقص دانسته و پرونده را برای رسیدگی مجدد به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کردند.

جلسه محاکمه مجدد متهمان سه‌شنبه گذشته با حضور متهمان، وکلا و نماینده دادستان برگزار شد و در نهایت با توجه به اینکه تمام متهمان اتهامات خود را پذیرفتند، قضات مجدداً حکم صادره را تکرار کردند اما برای یکی از متهمان به نام کریم با توجه به مسجل شدن توبه وی، درخواست عفو کردند.

قاضی عزیزمحمدی در این‌باره به خبرنگار حوادث فارس گفت: با توجه به اینکه کریم در جلسه دادگاه اقرار و به شدت ابراز ندامت و توبه کرد و این موضوع برای ما هم محرز شد، نامه‌ای به رئیس‌قوه‌قضاییه نوشتیم تا در صورت صلاحدید وی مورد عفو و بخشش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منتظر جواب این نامه هستیم گفت: در صورتی که جواب این درخواست ما منفی باشد و مورد موافقت قرار نگیرد، این متهم به اتهام تجاوز هم به اعدام محکوم خواهد شد و این در حالی است که جدای از این اتهام، او به خاطر ارتکاب قتل به قصاص محکوم شده و درباره قتل ما هیچ دخالتی نخواهیم کرد مگر اینکه خانواده مقتول از حقشان بگذرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • zo ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    2 0
    bayad hameshon edam beshavand beisharafha pastfetratha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس