کد خبر 936466
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه ریحانه سایت KHAMENEI.IR در اینستاگرام درباره همراهی همسر مکرمه رهبر معظم انقلاب در مبارزات ایشان علیه رژیم پهلوی نوشت:

همسر صبور

روایت‌هایی تاریخی از همراهی همسر مکرمه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول سالیان مبارزه با رژیم ستمشاهی

بخش هفتم: خانه به دوش!

تبعید آیت‌الله خامنه‌ای در مهر ۱۳۵۷ پایان یافت و او پس از هشت ماه تبعید و پس از رفتن به جیرفت و تهران، به مشهد بازگشت. آنچه می‌خوانید وضعیت ارتباط ایشان با خانواده در ماه‌های آخر منتهی به ۲۲ بهمن ۵۷ است

آقای خامنه‌ای بیشتر آذر و تمام دی‌ماه را در خانه‌های مخفی، و دور از چشم نامحرمان گذراند. هر روز صبح به مسجد کرامت می‌رفت؛ جایی که پر بود از جمعیت؛ و همین امنیت آنجا را تضمین می‌کرد.

جاسوسان جرئت نمی‌کردند برای کسب خبر پا به آن مکان بگذارند. رشته خبرگیری و خبررسانی دستگاه امنیتی نیز به‌واسطه فراوانی رخدادها، ترس خیمه زده بر وجود مأموران اطلاعاتی، و شیرازه ازهم‌گسسته حاکمیت، کارکرد خود را ازدست‌داده بود.

مسجد کرامت در حقیقت مرکز رهبری انقلاب در مشهد محسوب می‌شد. آقای خامنه‌ای با کمک دوستان همفکر و جوانان سراسر شور و اقدام، مدیریت کارها را بر عهده داشت.

آخر شب و با متفرق شدن مردم، او نیز در میان آنان پنهان می‌شد و به خانه یکی از انقلابیون می‌رفت.

به مدت پنجاه روز پا به خانه‌ی خود نگذاشت و جز یک‌بار خانواده را ندید. خانواده‌اش نیز از بیم تهاجم مأموران، یکجا نمی‌ماندند و همواره از جایی به‌جای دیگر نقل مکان می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    8 2
    قربانت برم آقا جان
  • US ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    6 2
    سایه ٱقام از سرم کم نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس