کد خبر 936249
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
حجت الاسلام آقایی

بدون تردید نسل سوم و چهارم، مدیران آینده دهه پنجم و بعد از آن هستند.این دهه عملاً، دهه تودیع و معارفه کریمانه نسل اول و دوم از مناصب و جایگاههای مدیریتی باید باشد.

به گزارش مشرق؛ حجت الاسلام و المسلمین حمید مشهدی آقایی با حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان دماوند و جشن ملی پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی به تحلیل و تبیین سه مرحله چگونگی پیروزی انقلاب، مسیر چهل ساله ای که آمده ایم و افق پیش رو پرداختند که توجه خوانندگان را به این سخنان جلب می نماییم:

اول.شکر و سپاس به درگاه خداوند علیم وقدیر به خاطر این مردم عزیز وهوشیار و بی نظیر که متفاوت ترین جشن انقلاب را در هزار نقطه کشور برگزار می کنند. متمایزترین جشن استقلال و پیروزی که باید در کتاب رکوردها ثبت شود، جشن چهل ساله ی ایرانیان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.همه جای دنیا جشنهای استقلال تشریفاتی و دکوری ودریک میدان مرکزی انجام می شود.اما اینجا ایران است…ایران انقلابی

پیروزیم وسربلند!

دوم. چهل سال را با همه فرازها و فرودها، تلخی و شیرینی ها، درسها و عبرتها، شکست ها و پیروزیها، کامیابی ها و ناکامی ها، پشت سر گذاشتیم، اما امروز به قاطعیت می توانیم بگوییم: پیروزیم و سربلند!

انقلاب اسلامی ادامه دارد....


سوم.به فرموده ی رهبری عزیزمان:

دوران چهل سالگی انقلاب، دوران فرتوتی و پیری نیست، چلچله ی حرکت و تلاش است.

دوران چهل سالگی، ما برخلاف بزرگترین انقلابهای دنیا، دوران عقب گرد و ارتجاع نیست، دوران پیشرفت و ساختن تمدن اسلامی در مسیر حرکت ملت ماست.

چهل سالگی انقلاب مان، دوران، پختگی و قوام فکر و تصمیم و اقدام انقلابی مردم و مسئولان است.

دوران پیشرفت عزتمندانه و قدرتمندانه ایران اسلامی در جهان است.

چهل سالگی انقلاب اسلامی، دوران گرایش عمیق نسل سوم و چهارم به آرمانهای امام و شهیدان است.

سرانجام اینکه پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رغم آرزوی دشمن و نگاه برخی وادادگان داخلی با صدای بلند می گوییم:

" انقلاب اسلامی ادامه دارد…، "

راهی که پیمودیم......

چهارم.در چهل سال گذشته راهی را که رفتیم این دستاوردها را برایمان داشته است:


۰۱ بزرگترین رژیم خودکامه و استبدادی منطقه را که از سوی استکبار حمایت می شد، ساقط کردیم.
۰۲ کشورمان را از سلطه آمریکا و صهیونیسم رها کردیم و به استقلال کامل سیاسی رسیدیم.

۰۳ استقلال علمی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی را تا حد زیادی محقق کردیم و هنوز البته راه نرفته، بسیار داریم.
۰۴ نظام مردم سالار دینی را برای اولین بار در تاریخ قرون گذشته مستقر کردیم.
۰۵ مشارکت واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود با دهها انتخابات رقم زدیم.
۰۶ فرهنگ اهلبیت و اسلام ناب را در سراسر جهان احیاء کردیم.
۰۷ شعار نه شرقی و نه غربی را در عرصه های مختلف اثبات
کردیم .۰۸ اسلام انقلابی و نظام سیاسی آن را در الگوی نظام ولایت فقیه، ارائه کردیم.
۰۹ موازنه قدرت را به نفع مستضعفان جهان تغییر دادیم.
۱۰. سلطه آمریکای جهانخوار را در منطقه و جهان به چالش کشیدیم و آبرویش را بردیم.
۱۱. رژیم جعلی صهیونیستی را به فروپاشی محتومش نزدیک کردیم.
۱۲. نقشه های اذناب و نوکران آمریکا در منطقه را یکی پس ازدیگری خنثی کردیم و در هفت سال گذشته میلیاردها دلار هزینه استکبار و عواملش را به هیچ رساندیم.
۱۳. هسته های مقاومت جهان اسلام و بیداری اسلامی را در منطقه و جهان تشکیل دادیم.
۱۴. نفوذ منطقه ای وجهانی و عمق استراتژیک و ایدئولوژیک خود را در منطقه و جهان مستقرساختیم.
۱۵. در منطقه پرآتش وفتنه غرب آسیا ،امنیت پایدار را برای مردم مان به ارمغان آوردیم.
۱۶. دستاوردهای خیره کننده و شگفتی ساز، سیاسی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و دفاعی را در کوران تحریم و جنگ و آشوبهای بزرگ و کوچک و فتنه های رنگارنگ برای کشورمان رقم زدیم و "ما می توانیم " را معنا کردیم.

۱۷.پ یام انقلاب و آرمانهای امام و شهیدان را به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کردیم و سه دهه پس از پایان دفاع مقدس، در دفاع از حرم اهلبیت و حریم انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و فناوریهای نرم مانند راهیان نور و اردوهای جهادی را پدیده شگفتی ساز زمانه مان ساختیم.

به باور ما، دستاوردهای عمرانی و مادی، اگر چه بسیار مهم و لازمند و باید سهل تر و بهتر از هر زمان در خدمت به این مردم بی نظیر ادامه یابند.اما باید بدانیم همین دستاوردها، محصول و ثمره احیای روحیه خودباوری و "ما می توانیم" است.


راهی که باید برویم (الزامات تحقق پیروزی کامل)

با اینکه راه طولانی و پراز افتخاری را پیموده ایم اما باید با امید سرشار به آینده و با بهره مندی از تجربه های متراکم چهل سال گذشته، به سوی آینده روشن مان با التزام به الزامات ذیل حرکت کنیم:


۰۱ در طی مسیر مراحل پنجگانه ترسیمی از سوی رهبر حکیم مان، با پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام اسلامی راه روشنی را رفته ایم و اینک باید برای تحقق دولت اسلامی در ابعاد مختلف آن تلاش کنیم.ما در این مرحله هنوز ایرادها و موانعی داریم که باید با جهاد و تلاش و بهره مندی از نیروی لایزال نسل سوم و چهارم آن را بپیماییم تا به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نزدیکتر شویم.
۰۲ انقلاب اداری و تحول در نظام مدیریتی کشور و رهایی از سیستم فرسوده ی اداری یکی از اصلی ترین اقدامات در دهه ی آینده است که در اولویت است.
۰۳ اقتصاد کشور ما علیرغم تلاشهای زیاد برای خودکفایی و توفیقات بسیار از بیماری مزمن نگاههای برون گرا و مدیریت واگرا رنج می برد، نسخه علاج همان اقثصاد مقاومتی است که مطالبه امام و امت انقلابی بوده وهست.
۰۴ آفت زدایی از شجره طیبه انقلاب ضروری و وظیفه همگانی بخصوص مسئولان است؛آفاتی چون :خستگی و بی نشاطی،کم تحرکی و تنبلی،مصرف زدگی و اسراف،اشرافیگری مدیران،فساد و تبعیض اداری،فقر ومحرومیت مردم، نگاه واداده به غرب ،اصرار برپیاده سازی نسخه های کهنه و کم خاصیت اقتصاد لیبرال،حرکت در غیرمسیر سیاستهای کلان اعلامی از سوی رهبرانقلاب،تقلیل آرمانهای انقلابی  و کوتاه آمدن از آن،غلبه منافع فردی و خانوادگی و جناحی بر منافع ملی و انقلابی،تعلل در واسپاری مدیریت کشور به نسل سوم و چهارم....


باید دائماً این نگاه ها و رویکردها را در خودمان تقویت و در جامعه ترویج کنیم:

۱." ما می توانیم"، باید کماکان راهبرد ملی برای نیل به قله های پیشرفت باشد.
۲." روحیه انقلابی و "مدیریت جهادی" رمز عبور از پیچ های تاریخی و مشکلات کنونی است.
۳." اعتماد به جوانان" به عنوان موتور پیشران جامعه به سوی پیشرفت باید بسیار جدی تر گرفته شود.
۴." تبعیت از ولایت فقیه"به عنوان فصل الخطاب واقعه ها، مایه سربلندی و آرامش جامعه ماست.

۵.تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی با "نقش آفرینی "بیشتر و عینی تر همه مردم ،سرعت خواهد یافت.

۶." مقاومت" و "استقامت"نظریه همیشگی و الگوی دائمی پیش روی مسئولان و مردم باشد.

۷.به دشمن ،به ویژه آمریکا و اروپا هرگز نباید اعتماد کرد و از حوادث سال های اخیر باید عبرت گرفت.

۸.با همه وجود باید درک کنیم ؛هزینه ی سازش با دشمن به مراتب بیشتر از هزینه ی مقاومت و چالش با خصم
است .۹. ریزش ها و رویش ها، لازمه یک جریان زنده و حرکت پویا است.
۱۰." اقتصاد مقاومتی "تنها نسخه علاج برون رفت از وضعیت نامطلوب و ناراحت کننده ی اقتصادی کنونی است.

۱۱." جذب حداکثری و دفع حداقلی" و استفاده از همه ظرفیت های موجود در جریان انقلاب و گستراندن چتر انقلاب اسلامی بر سر همه اقشار جامعه، مایه رشد وبالندگی حرکت انقلابی ملت ماست.
۱۲. روحیه مطالبه گری، عدالتخواهی و پاسخ طلبی، در همه عرصه ها و از همه مدیران -با رعایت اخلاق نقد-باید توسط مدیران و مسئولان به رسمیت شناخته شود و راه تحقق آن هموارتر گردد.

۱۳. "خدمت بی منت" و مجاهدت مستمر مسئولان ،با پرهیز از ویژه خواری،خود انقلاب پنداری،دوری از روحیه اشرافی گری،ساده زیستی خود و خانواده وفرزندان ،زیست متواضعانه با مردم و در میان مردم،تقویت روحیه معنوی و تعبد  وتلاش برای اقامه شعائر و مناسک دینی و انقلابی،از مهمترین این وظایف است.
۱۴. همه ی این الزامات، باید در چارچوب آرمانهای امامین انقلاب، سیاستهای کلان اعلامی از سوی رهبری، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و چشم انداز ترسیمی نظام انجام شود.


یک نکته ی مهم!

بدون تردید نسل سوم و چهارم، مدیران آینده ی دهه پنجم و بعد از آن هستند.این دهه عملاً، دهه تودیع و معارفه کریمانه نسل اول و دوم از مناصب و جایگاههای مدیریتی باید باشد. حرکتی که رهبر عزیزمان، پرچمدار آن هستند.طبیعی است، این تودیع به معنای نادیده انگاشتن زحمات و تلاشهای ارزشمند این دو نسل نیست، همه کشور مدیون مبارزات و رنجها و مجاهدتهای ایشان هستند، طبیعی است از گنجینه ی فکر و اندیشه و تحربه گرانسنگ ایشان باید همگان بهره مند شوند.لکن مدیریت ها و جایگاههای تصمیم گیری و اجرا، در کشور باید به نخبگان توانمند و نیروهای مستعد این نسل سپرده شود.مناصبی چون: مدیریت وزارتخانه ها، ادارات کل، امامت جمعه، نمایندگی مجلس، استانداری و فرمانداری و مدیریت ادارات میانی و خُرد، جایگاه جوانان مومن، انقلابی، هوشمند و توانمند است.

از اکنون، کمتر از یکسال تا ثبت نام کاندیداهای نمایندگی مجلس فرصت داریم.تقاضا داریم کسانی که هم سن ّ بنده هستند، از هم اکنون سودای این جایگاه را در سر نپرورانند، به خصوص عزیزانی که یکبار یا بیشتر ردای نمایندگی را بر تن کرده اند.

بگذاریم میدان برای این تداول خدمت بازتر شود.

"نسل سومی ها، نیز باید خود به میدان بیایند و خود را باور کنند.منطقه ما، نیاز به نشاط و تحرک بیشتر دارد.

سهم تقصیر ما

هر کدام از عزیزانی که مانند بنده، سهمی در مدیریت و تصرف جایگاه مسئولیت داشته اند و در این راه قصور و تقصیر داشته اند باید سهم تقصیر خود را بپذیرند.بنده نیز در این نقائص و کاستی ها، نقش داشته ام، از همه مردم عزیزمان، به خصوص نسل جوان پرتحرک و مستعد و نجیب مان عذر می خواهم و امیدوارم و می کوشم، برای رفع این نقیصه توش و توان بیشتری را به کار بگیرم.

انشاالله..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    1 1
    اگر بهترین مردم بودیم
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      0 0
      پس چرا کشور وخودمون رو نابود کردید؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    1 1
    چه جوری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس