کد خبر 936015
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
رهبران حماس

سخنگوی جنبش حماس رایزنی‌های رهبران این جنبش در مصر را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، " حازم قاسم" سخنگوی جنبش حماس گفت که هیئت این جنبش در سفر اخیر خود به مصر درباره موضوعات مختلف با مقامات مصری گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: در این دیدار درباره اوضاع داخلی و چالش‌هایی که فلسطین به دلیل اقدامات دولت آمریکا، کابینه رژِیم صهیونیستی و اختلافات داخلی با آن مواجه است بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی جنبش حماس گفت که در این دیدارها درباره نحوه اجرای تفاهمات حاصل شده و پیگیری آن رایزنی شد و در این بخش پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید:

حماس از برگزاری انتخابات در فلسطین استقبال کرد

قاسم در ادامه اظهار داشت که هیئت حماس در این سفر با مقامات مصری درباره نقش این کشور در کاهش بحران انسانی در نوار غزه، ادامه بازگشایی گذرگاه رفح و امکان افزایش روند واردات کالا به غزه برای برطرف شدن نیازهای داخلی گفت‌وگو کرد و طرف مصری وعده‌هایی در راستای بهتر شدن این وضعیت داده است.

سخنگوی جنبش حماس از وجود پیشرفت در موضوعات مختلف به غیر از موضوع آشتی بین گروه‌های فلسطینی خبر داد و گفت که مواضع منفی محمود عباس در قبال آشتی دلیل عدم پیشرفت در این این موضوع است.

وی افزود: موضع حماس در قبال آشتی مبتنی بر اجرای توافقات حاصل شده، تشکیل دولت وحدت ملی برای همه فلسطینیان و سپس برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی است.

قاسم در ادامه گفت که هیئتی از این جنبش امروز در راستای حضور در مذاکرات بین گروه‌های فلسطینی که روسیه خواستار آن شده است به مسکو سفر خواهد کرد.

وی درباره راهپیمایی‌های بازگشت گفت: گروه‌های مقاومت به توافقات راهپیمایی‌های بازگشت که زیر نظر مصر حاصل شده است به شرط پایبندی اسرائیل به آن پایبند خواهند بود و این در حالی است که گزینه‌های مختلف ملت فلسطین روی میز خواهد بود.

قاسم گفت: ادامه جنایات رژیم اشغالگر و تعلل در اجرای توافقات هیئت راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره را به متوسل شدن به راه‌های دیگر غیر از تظاهرات‌ها در مرزهای غزه وا خواهد داشت.

دو هیئت بلندپایه از جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه هفته گذشته از طریق گذرگاه رفح رهسپار قاهره شدند تا با مسئول سازمان اطلاعات عمومی مصر نشست برگزار کنند.

ریاست هیئت حماس در این سفر را اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش بر عهده داشت و ریاست هیئت جهاد نیز بر عهده خالد البطش بود.

این سفر سه روز بعد از سفر " احمد عبدالخالق" مسئول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات عمومی مصر به نوار غزه و نشست وی با هنیه و یحیی السنوار رئیس حماس در غزه صورت گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس