کد خبر 935552
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
حشد شعبی مانع گشت زنی نظامیان آمریکایی در موصل شد

یک روزنامه آمریکایی پنجشنبه گزارش داده ارتش این کشور تاریخ جدیدی برای خارج کردن تمامی نظامیان آمریکایی از سوریه مشخص کرده است.

به گزارش مشرق، مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی پنجشنبه گفته‌اند ارتش این کشور قصد دارد همه نظامیان این کشور را تا پایان ماه آوریل (اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) از سوریه خارج کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر نوشت این تصمیم در حالی گرفته شده که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز برنامه خود را برای محافظت از کردهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه در برابر حملات احتمالی مشخص نکرده است.
مقام‌های مورد استناد این روزنامه ادعا کرده‌اند نظامیان تحت حمایت آمریکا در روزهای آینده آخرین پناهگاه‌های گروه تروریستی داعش در سوریه را آزاد خواهند کرد. ارتش آمریکا، پس از آن تمرکز خود را معطوف خارج کردن نیروهای آمریکایی در هفته‌های بعدی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اعتراف نظامیان انگلیسی به کشتن کودکان عراقی و افغانستانی

چرا امریکا از عراق نمی‌رود؟

«دونالد ترامپ» ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آنها از خاک سوریه خبر داد.

او چهارشنبه شب هم در سخنرانی خود در جمع نمایندگان ائتلاف اصطاحاً ضد داعش گفت که احتمالاً دولت او شکست داعش را رسماً هفته آینده اعلام خواهد کرد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته در صورتی که دولت ترامپ تصمیمش را تغییر ندهد، ارتش آمریکا قصد دارد بخش اعظم نظامیان خود را اواسط ماه مارس از سوریه خارج کند و تا اواخر آوریل، کل نظامیان خود را خارج کند.
دولت ترامپ، همزمان با برنامه‌ریزی برای خروج نظامی از سوریه در حال انجام رایزنی‌هایی با دولت ترکیه است تا از کردهای هم‌پیمان آمریکا در برابر حملات احتمالی آنکارا محافظت کند. این مذاکرات، تا کنون پیشرفت‌های محسوسی نداشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    0 1
    میخوان به ونزوئلا یا جای دیگه لشکر کشی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس