حیوانات خانگی

لباس سگ مدل ژاکت ۳۲۰ هزار تومان، لباس ساقدوش ۲۰۰ هزار تومان، لباس ولنتاین ۱۵۰ هزار تومان. در یک آگهی هم اعلام شده که پذیرش دوخت انواع لباس لاکچری برای مهمانی های خاص تا ۸۵۰ هزار تومان!

به گزارش سرویس جامعه مشرق، اگرچه زیاد صدایشان را شنیده ایم اما هنوز عادت نکرده ایم؛ صدای واقعی و مجازی شان که با دیدن هر نذری، کنایه به نادیده گرفتن فقرا می زند، با هر صدقه، از نرسیدن به دست مستضعفین می گوید و با دیدن هر گرفتار و مستحقی، غر آنرا به نظامی می زند که بیش از دیگر فئودال ها، ثروت مردمانش را چاپیده.

به خیرشان که امید نیست، اما شر نرساندن از زخم زبان ها و رفتارهایشان، آرزو شده. هر روز یک رسم و راه جدید برای دیده شدن و یک روش متفاوت برای ولخرجی. حالا حیوانات خانگی شان مد شده، همان ها که خرجشان چند برابر یک نفر عادی است و برای تیپ و خوراک و بهتر دیده شدنشان، چه میلیون تومان هایی که خرج نمی شود؛ توسط همان ها که به صاحبان سفره های نذری، تذکر درست خرج کردن پولها و کمک به فقرا می دهند.

رونق چشمگیر فروشگاه های مخصوص حیوانات

هنوز مدت زمان زیادی از رویش قارچ گونه فروشگاه هایی که وسایل مخصوص حیوانات را می فروختند، نمی گذرد؛ فروشگاه هایی که شاید تا همین ۱۰ سال تعدادشان به اندازه انگشت های دست هم نبود و وقتی از کنارشان عبور می کردیم، چند دقیقه ای باید صبر کرده و با دقت بیشتر می فهمیدیم که این فروشگاه مخصوص حیوانات یا "پت شاپ" است.

اما امروز در هر خیابان و کوچه شهر، بالا و پایین، چند تایی از این فروشگاه ها پیدا خواهید کرد. از وسایل حمام گرفته تا انواع قلاده و توپ های بازی و غذاهای کنسروی مخصوص. کار و کاسبیشان هم به نظر از بسیاری از صنوف دیگر بهتر است.

مجید رحمتی صاحب یکی از این مغازه ها در فروشگاهی معروف در پایتخت در پاسخ به اینکه چرا سراغ این شغل آمده می گوید: اگر مشتری نبود اینقدر تعداد پت شاپ ها زیاد نمی شد. الان هزینه نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به گذشته کمتر است چون در گذشته به راحتی غذا و وسایل آنها را پیدا نمی کردی اما الان هم تولید داخل داریم و هم واردات!

وی می افزاید: الان دیگر همه جور مشتری داریم. بالاشهری و پایین شهری. نژاد های مختلف حیوانات هم قیمت های مخصوص خودش را دارد. مثلاً برخی حیوانات چون خاص تر هستند هر غذایی را نمی توانند بخورند و باید غذای خارجی برایشان تهیه کرد...

فضای مجازی و نمایش زندگی لوکس حیوانات خانگی

سال ها قبل، حتی برای خرید یک کبوتر باید سختی راه و شلوغی خیابان ها تا خیابان مولوی به جان می خریدیم. اگر هم کمی پولدارتر بودیم در همان محله ها سگ های خاص هم پیدا می شد که چندین برابر برایشان پول پرداخت می شد. اما امروز دیگر خبری از خیابان مولوی و "حیوان فروشی" هایش نیست. امروز بیشتر فضای مجازی است که محل خرید و فروش هر نوع حیوانی است. کافی است سری به سایت های فروشگاهی بزنید. از خاص ترین نژاد سگ های اروپایی و آمریکایی گرفته تا ایگوانا و خوکچه هندی. از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان.

انتشار تصویر سلبریتی ها، بازیگران و ورزشکاران با حیوانات مختلف و سگ های چند میلیون تومانی هم که به امری عادی در فضای مجازی تبدیل شده است. کار تا به آن جایی پیش رفته است که فلان خانم بازیگر برای مرگ گربه اش گریه می کند و فلان آقای فوتبالیست تصاویر از سگ بازی اش را با افتخار منتشر می کند.

در آگهی تبلیغاتی اش نوشته: "بهترین برندهای روز دنیا برای فرزندان دلبند شما". اگر فقط عکس های اگهی را نگاه کنی واقعاً باور می کنی که لباس کودک می فروشند. اما وقتی توضیحات هر آگهی را می خواهی خواهید دید که انگار ماجرا چیز دیگری است. فروش لباس های مختلف حیوانات خانگی.

فروش لباس شب مخصوص سگ ها. لباس ولنتاین ویژه گربه ها. و از همه مهمتر لباس ساقدوش ویژه هر نژادی از سگ. رقابت در جذب مشتری آنقدر فشرده شده که دیگر غذا و وسایل بازی کارساز نیست و برخی برای حیوانات خانگی عزیزشان! رنگ به رنگ لباس مخصوص سفارش می دهند. اما قیمت های این لباس ها نیز دیدنی است. لباس سگ مدل ژاکت ۳۲۰ هزار تومان، لباس ساقدوش ۲۰۰ هزار تومان، لباس ولنتاین ۱۵۰ هزار تومان. در یک آگهی هم تاکید شده بود که پذیرش انواع لباس های لاکچری برای مهمانی های خاص تا ۸۵۰ هزار تومان!

البته وسایل مهمتری هم برای حیوانات خانگی وجود دارد. برای مثال از تخت خواب مخصوص سگ و گربه با قیمت ۲۴۰ هزار تومان و یا توالت مخصوص با قیمت ۲۹۰ هزار تومان. نگهداری از حیوانات خانگی هزینه های متفاوتی دارد برخی افراد مبالغی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان ماهانه را برای نگهداری یک سگ عنوان می کنند. اما به نظر می رسد این روزها دیگر هزینه کردن برای یک سگ یا یک حیوان خانگی سقفی ندارد.

آرایش و پیرایش ویژه سگ در تهران

این بار سری به یکی از آرایشگاه های مخصوص حیوانات در شمال شهر تهران می زنیم. باید از قبل وقت بگیرید و هماهنگی های لازم را به عمل بیاورید. بیشتر خدماتشان مخصوص سگ ها است. به طور کلی برای ما که مثلاً آرایش و تمیزی حیوان خانگی‌مان اهمیت ویژه ای دارد، اینطور توضیح می دهند: آرایش سگ و گربه از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان برایتان آب می خورد. آلبوم در اختیارتان قرار می دهند. اگر بخواهید مشاوره نیز هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری دارند. شستشوی سگ و گربه نیز از ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان. به صورت VIP هم اگر بخواهید باید تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

اما خدمات ویژه نیز وجود دارد. مسواک و کوتاه کردن ناخن هر کدام به صورت عادی و VIP از ۱۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان انجام می شود. البته این تنها مرکزی ویژه خدمات خاص به حیوانات خانگی نیست. مراکز دیگری نیز هستند که از غذاهای خاص و واکسن های ویژه به حیوانات شما خدمات می دهند تا یافتن جفت مناسب برای سگ های خانگی.

اینکه این روزها بخشی از جامعه با مشکلات اقتصادی فراوان دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری در حوالی شب های عید، امکان خرید لباس مناسب برای فرزندان خود را ندارند چه شده که اقتصاد مبتنی بر خرید و فروش حیوانات و لوازم مربوط به آن، چنین رشدی داشته و همچنان رو به صعود است؟ این هزینه های میلیونی را چطور می توان با دلسوزی برای جامعه تطبیق داد و باور کرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    82 10
    ای خداااااااا. داریم به کجا میریم
    • CA ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      49 54
      وقتی میشنوی میلیارد میلیارد دزدی اختلاس میشه میلیارد میلیارد توسط اقازاده ها خارج میشه این سوال از خودت نمیپرسی داریم به کجا میریم؟ حالا مشکلت با سگ چیه ؟ همین سگ شرف داره جلوی ادم ریا کار دزد و مال مردم خور این سگ شرف داره در برابر ادمی که ظاهر دینی داره ولی هزارتا کار خلاف میکنه...
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      37 7
      سگ به دریای هفتگانه بشوی چو تَر شود نجس تر گردد.
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      42 2
      سلبریتی های احمق بی سواد نظری نمیدن؟ احتمالاً مثلاً بگویند در فلان استان بچه های مدرسه ای لباس ندارن یا چه میدونم در مورد این بریز بپاش ها شانتاژ ایجاد کنند...
    • قریشی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 12
      در واقع باید بگیم ، اینها دارند ما و جامعه ما را به کجا می برند!
    • انار ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      16 6
      همسایه مون یه سگیش رو تو خونه داره راستش از در خونه اش هم که رد میشم مواظبم لباسم به در و دیوارشون نخوره نه فقط برای بحث نجاست بلکه برای بحث کثیف بودن سگ و انواع بیماری هاش، تعجبم از اینکه اینها چطور میتونن با یه حیوون یه جا زندگی کنن واقعا چندش آوره
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      15 5
      در پاسخ به ا پی کانادایی ، اگر شما قبول داری دزدی حرام هست سگ بازی هم حرام است ، نگهداری سگ و اینجور ریخت و پاش ها برای سگ حاصل پول حلال و زحمتکشی نیست
    • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      0 2
      عزیزم چرا می ترسی ما همینجاییم جایی نرفتیم که.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      0 4
      جدیدا بچه ها تو مدارس از همکلاسیهاشون شپش میگیرن آیا احتمالا بخاطر سگبازی نیست؟
    • کاپیتان JP ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      1 2
      ما جایی نمیریم اونا میرن :)
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    27 7
    به قول ما قزوینیها وقتی حنا زیاد شود پولدارها آن را..........
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    52 1
    این نوکیسه هایی که ازشون نوشتید از کجا پولدار شدن ؟ جواب بسیار سادس اقتصاد مریض و وفور فساد و ناکارآمدی ها و مستحب بودن و ضعیف بودن قانون که باعث می شه یک معلم یک کارگر یک کارمند مالیاتشان را تمام و کمال پرداخت کنن اما یکسری که 2 تا 10 برابر و بیشتر درآمد دارند مالیات ندن که باعث می شه دلالی ها و مشاغل کاذب و رانت ها رونق بگیره و ... و این نکته که بلحاظ فرهنگی افتضاح کار کردیم شما ته ماجرا را روایت نکن ببین علت چیه سر این علت ها خیلی نتایج مخرب میدانی دیگر هم داریم .
  • حسین LU ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    17 60
    به شما چه؟ برای جیب مردم هم دوست دارید تصمیم بگیرید؟
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      39 5
      مشکل اینه که این سگ بازها همونایی هستن که تا بحث کمک به مردم کشورهای دیگه و سفرهای زیارتی میشه میگن لازم نیست و بجای هیئت زدن و نذری دادن به فقرا کمک کنید ولی خودشن از مخارج سگ و سفرهای لاکچریشون کوتاه نمیان
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 1
      حسین آقا تا گاگول هایی مثل تو هستند باید هم این جماعت هر غلطی دلشون خواست بکنند
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 1
      حضرت سگ باز هر غلطی می خوان بکنن، پول خودشونه. البته اگه از بیت المال ندزدیده باشن!! اما اونا هم دم محرم و اربعین و عید قربان و... لطفا خفه خون بگیرن و درباره پول ما اظهار نظر نکنن
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      2 1
      در مورد هیئت زدن و نذری دادن فکر کنم داری تند میری!
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    41 4
    این جور موقع ها و خرج های انچنانی برای سگ و گربه تمام سلبریتی ها لالمونی گرفتن و مثل یک جسد مرده ساکت هستند که انگار خاک بر دهانشان ریختن و یادی از فقرا و محرومین نمی کنند که انگار فقیری وجود نداره ولی موقع محرم و عزاداری که می شه سلبریتی ها حرام خوار یاد فقرا می افتند و از خرج کردن برای هیئت انتقاد می کنند و شروع به ریختن اشک تمساح برای فقرا می کنند ای لعنت بر سلبریتی های منافق که تمام حرف هاشون دروغه و دلسوزی هاشون از روی ریا و مشهور شدنه
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    35 5
    سلدرپیتی ها کدوم گوری هستید ؟ چرا ساکتید ؟ چرا موقع محرم که میشه یاد فقرا و گرسنه ها می افتید و زبان درازی می کنید ؟ الان کسی توی کشور گرسنه نیست ؟ چرا سلبریتی ها از این جور خرج ها و اسراف ها انتقاد نمی کنند ؟ چون خودشون هم تو خونشون سگ و گربه دارند و خرج های میلیونی برای سگ و گربشون می کنند ساکت هستند ؟ چرا الان یاد فقرا و کودکان کار نمی کنید ؟ چرا وقتی محرم و عاشورا می شود یاد فقرا و گرسنه ها می افتند و از خرج کردن برای هیئت انتقاد می کنید ؟ کدوم گوری هستی سلدرپیتی ؟
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    31 4
    واقعا اخرالزمانه خاک بر سر کسی که چنین مبلغ هایی را خرج سگ و گربه کنه توی مناطق محروم کودکانی هستند که دمپایی توی پاشون ندارند و لباس پاره میپوشن به جای خرج برای سگ و گربه برید خرج کودکان مناطق محروم بکنید واقعا خاک بر سر کسی که بجای دادن پول به نیازمند پولش را خرج سگ و گربه کنه و خاک بر سر مسئول دولتی و گمرکی که با کمبود دلار اجازه ورود چنین اتشغال هایی را به کشور می ده
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    27 5
    این ها همه از دستاوردهای اصلاح طلب ها و روشنفکر نماهاست که با کمک بازیگران سینما و افراد مشهور و با کمک تلگرام و... نگه داری سگ و گربه را ترویج می کنند و به جای اینکه مردم را تشویق به کمک به محرومین بکنند مردم را به سوی خرج کردن برای سگ و گربه تشویق می کنند تا مثلا به خیال خودشون پروژه اندلسی کردن ایران را اجرا کنند و مذهب را از کشور پاک کنند و هم منافع و جیب اقازادگانی که واردکنندکان این اجناس هستند را تامین کنند
  • ....... JP ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    25 42
    مگه پولش از بیت المال میره که زور به تون اومده! طرف پت داره دوست داره براش هزینه کنه تا چشتون در بیاد
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 5
      حرف نزنی نمیگن لالی، سکوت اختیار کن پسرم
    • سلام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 2
      ارزش هر کسی به اندازه چیزیه که داره براش هزینه می کنه. اینا لایق همونن که پولشون خرج سگ و گربه بشه.
    • محمدمهدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      13 2
      دوست داره یانداره به خودش ربط داره.....درداونجاست اما امثال تو و اونا موقع محرم میایید میگید چرا این پولا خرج فقرا نمیکینید یا اگه مادوست داشته باشیم به سوریه و یمن و...ازجیب خودمون کمک کنیم یکدفعه میایین میگین که چرا این پول جور دیگه خرج نمیکینم...درد شما درد بی درمون شعوره وفهمه لاغیر
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      4 1
      اشتباهی مثبت دادم.. هزار تا منفی
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      3 1
      ارزش هر کس به اندازه همت اوست البته!
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      4 2
      ژاپنی تو یکی دیگه جمش کن که اصلاحوصلتونداریما
  • US ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    10 30
    نکنه این مسایل شخصی مردم را هم می خواهید به گردن دولت واصلاح طلبان غرب زده ها وعناوینی که ساخته وپرداخته ذهنتان است را مطرح کنید مثل اینکه هنوز بهانه تازه ای برای فشار به دولت ندارید
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      18 1
      چوب را که برداری گربه دزده حساب کار دستش می آید! مگر غیر از این است که شما بودید که به گسترش دادن و حمایت از ماهواره ها و شبکه های احتماعی این فجایع را رقم زدید؟
  • کامی DE ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    21 4
    مسیح جون هم سگ داره و سگش رو همه جا میبره حتی پیش پمپئو . دیروز سگش پمپی رو لیسید و پمپی هم بهش شکلات داد اما مسیح جون گفت پیش بولتون سگش رو نمیبره چون میترسه سگش غش کنه .
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    32 5
    خانواده ای در حسرت دو سیر گوشت عده ای هم اینچنین عجب جمهوری اسلامی درست کردیم
  • علی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    13 5
    خداون انسان را بعنوان اشرف مخلوقات خلق کرده تا جانشین او در زمین باشند حال ببینید بعضی انسانهای نادان بجای اینکه از این ظرفیت عظیم برای نشان دادن و پاسخ اعتماد خدواند به انها بهترین استفاده را در زمین برای تدبیر در امور بکنند میروند دنبال سگ وگربه بازی و ارایش کردن آنها طوری که اگر زبان همین حیوانات بازشود و آنها زبان این ها را بفهمند خواهند شنید که عجب انسانهای احمقی هستند که سطح شعور و درک خودرا پائین تر از حیوانات کردند
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    10 1
    تا میشه میگن ایران بدخبت بیچاره داره پول ندیدی یمن سوریه بعد خود پدرسوخت هاشون چه هزینه هایی که نمیکنن مال حرام است دیگر
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    11 2
    سیاست این لیبرالهای پدرسوخته س! مردمم احمق و بی دین و بی تقوا!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    12 4
    دیگه این تهرانیها بدجوردارن حال به هم زن میشن بابا برین وایسین صفه گوشته یخی این کارا چیه میکنین کل ایران رو هم فاسدکردین
  • دیدگا IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    8 1
    مشکل ما فرهنگ سازان این کشور که قشر بازیگران و هنرمندان و سیلبرتی ها هستند! وقتی بازیگران و آدم معروفای اینجا دنبال سگ بازی و گربه زایی هستند! چه توقعی از مردم میشه داشت؟! معروف ترین بازیگران و ورزشکاران دنیا دنبال بزرگ کردن بچه هاشون و ازدواج و تشکیل خانواده هستند اونوقت اینجا اکثر مجرد هستن و گربه و سگ بزرگ میکنن!
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    10 0
    متاسفانه اکثر دارندگان سگ آقازاده ها هستند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    12 2
    پول حروم باید حروم بشه. کمک به فقرا افتخار میخواد که لایق هر کسی نمیشه حیوونای بیچاره هم از دست اینا آرامش ندارن.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    8 2
    آقا به جای این جنگولک بازی ها پولش را بدید به فقرا و دختران بی جهاز... انسان باشید
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    2 9
    کاری به نگهداری یا نجس بودن و نبودن سگ ندارم ولی می دانم خیلی ها از بیکاری در آمده اند و اشتغال زایی شده ---- از فروشنده مواد غذایی سگ تا آرایشگر و دامپزشک و کلینیک نگهداری سگ و گربه و خیلی ها
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    7 1
    براشون لباس شبم میخرند!خخخ پس بیخود نیست تو خارج ازدواج با حیوانات رواج پیدا کرده ازهمینجاها شروع کردند!
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    5 2
    شنیده بودم زمانی دین اسلام تو مکه ظهور کرد مردم دچار فقر فرهنگی و اجتماعی بودن!!!! الانم دارن به همون سمت میرن با این کاراشون!!!! منتهی الان اتو کشیده و مجلسی و شیک دارن راه جهالت رو طی میکنن
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    2 2
    یعنی هیچ قانونی و اراده ای برای جمع کردن بساط این وحوش نیست
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    6 1
    اینا سگند که با سگ همنشینند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    2 2
    خب یه عده ای هم اینجوری شاغل میشن
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    1 1
    یعنی سگ ارزشش از بعضی ها بیشتره دیگه
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    4 17
    اتفاقا یکی از نشانه های کشور های ارتقاء یافته اینه که مردمش به حیوانات علاقه دارند و به اونها احترام میگذارن و حیوانات بخشی از زندگیشون هستند. سگ خیلی موجود وفاداریه کافیه باهاش زندگی کنی تا نظرت عوض بشه.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      5 2
      شما که می گی یکی از نشانه های کشور های ارتقا یافته اینه که مردم با سگ زندگی می کنن ، این را بدان که یزید هم میمون باز بود و بزرگترین جنایت تاریخ رو هم انجام داد ( به شهادت رساندن امام حسین علیه السلام ) ، اکثر غربی ها سگ باز و گربه بازند و مثلا حامی حقوق حیوانات ولی مالیات می دهند به دولت شان تا بمب بر سر کودکان مسلمان عراقی و سوریه ای و افغانستانی و یمنی و فلسطینی بریزد و دریغ از قطره اشکی برای مظلومیت کودک چند ماهه ای که بدنش زیر بمباران جزغاله شده است .
  • DE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    4 2
    حداقل سگهاشون بیشتر از خودشون ارزش دارند.بخاطر همین هم هست که سعی میکنند حودشان را به سگ بچسبانند/90% اخبار در مورد سگه است و 10 در صد اخبار درمورد صاحابسگ.
  • یکی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    خدا حفظتون کنه از خنده ترکیدم بیشتر شبیه شوخی بود ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس