آیت الله العظمی جعفر سبحانی

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در خصوص فضای مجازی هیچ‌گاه نمی‌گوییم باید بسته شود و این اصلا عملی هم نیست اما دولت باید بر آن نظارت کند.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: طبق روایات اگر انسانی دو روزش از نظر علم شبیه هم باشد وقتش را هدر داده است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما از بی‌نظیرترین انقلاب‌های تاریخ است اما این انقلاب برای بهبود وضعیت اقتصادی باید از ابتدا به فناوری توجه ویژه‌ای می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

از «لباس ولنتاین» و ساقدوش برای سگ تا «حمام لاکچری» و آرایش ویژه برای گربه! +عکس

قدرت و نفوذ ایران در فضای سایبری به روایت وبسایت آمریکایی+‌عکس

بازداشت ۶ قاچاقچی انسان در شهرری

استاد سطوح عالی حوزه بر لزوم توجه به ابتکارات تأکید کرد و افزود: ابتکارات ما باید به گونه‌ای باشد که گره از زندگی‌ها بگشاید بنابراین تحقیق و فناوری باید موضوعی باشد که گره‌ها را باز کند.

وی با بیان اینکه اکتشافات و تحقیقات باید زمانبندی و رده‌بندی شوند، ابراز کرد در تحقیقات باید نیازها را در نظر گرفت.

آیت الله سبحانی ابراز کرد: گاهی در فراخوان‌ها برای ابتکار و ایده‌های نو چندین طرح انتخاب می‌شوند و بقیه کنار گذاشته می‌شوند که بهتر است برای اینکه در ذوق دیگران نخورد از آن‌ها هم تقدیری به عمل آید.

معتقد به بستن فضای مجازی نیستیم

وی بیان کرد: در خصوص فضای مجازی ما هیچ‌گاه نمی‌گوییم باید بسته شود و این اصلاً عملی هم نیست، بلکه ما از رئیس جمهور که کمال اخلاص را نسبت به او داریم و آن را تأیید می‌کنیم و تضعیف دولت را هم حرام می‌دانیم می‌خواهیم در این فضا نظارت داشته باشد.

این مفسر بزرگ قرآن کریم افزود: همانطوری که در جاده‌ها برای جلوگیری از تخلفات مأمورهای پلیس حضور دارند، رها بودن فضای مجازی هرگز به صلاح نیست و باید مأمورانی بر آن کنترل داشته باشند.

دشمن تلاش می‌کند قداست قم را از بین ببرد

وی با بیان اینکه قم یک شهر مرکزی برای شیعه است و شیعه توجهش به دو شهر قم و نجف است، مطرح کرد: زمانی قم قداست داشت اما متأسفانه قداست قم کمرنگ شده است و اوضاع مناسب شهر مذهبی نیست و دشمن همین را می‌خواهد و تلاش می‌کند تا این قداست روز به روز کمرنگ‌تر شود.

آیت الله سبحانی گفت: به تاریخ اسلام اشراف کامل دارم و اذعان می‌دارم که امروز خدمات جمهوری اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    2 0
    این حرکتی رو به جلو میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس