کد خبر 781444
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
حیوانات مرفه

نگهداری در۷فضای مجزا طبق اصول جهانی،بدون ارتباط چشمی زیرنظر رفتارشناس در محیطی کاملاً بهداشتی بانظافت روزانه بادتول وجرمی ساید تنهابخشی ازامکاناتی است که در ازای پرداخت میلیونی به حیوانات ارائه میشود.

به گزارش مشرق، چند روز پیش بود که در یک کانال تلگرامی با پیام دعوتی از سوی یک پانسیون مواجه شدم.

پیامی که در آن تلاش شده بود تا با انواع و اقسام تعاریف و معرفی آپشن‌های متنوع من را ترغیب کند که سگ و گربه یا هر حیوان خانگی نداشته‌ام را در مهد اختصاصی حیوانات ثبت‌نام کنم.

از بالا شروع به خواندن جزئیات پیام‌ کردم: «نگهداری در هفت فضای مجزا طبق اصول جهانی بدون ارتباط چشمی زیر نظر دامپزشک و رفتار شناس و نگهبان در محیطی کاملاً بهداشتی با نظافت روزانه با دتول و جرمی ساید و... در آرامش کامل با استفاده از فوم‌های صداگیری تخلیه انرژی، روزانه در دو نوبت صبح و عصر هر بار ۲ ساعت بازی با رفتارشناس و استفاده از تردمیل مخصوص سگ‌ها، رفع ناهنجاری‌ها، شانه‌کشی و نظافت روزانه، عکاسی، آرایشگاه...»

موضوع برایم جالب‌تر شد، کانال را با دقت بیشتری رصد کردم و با تصاویر و فیلم‌هایی مواجه شدم که هم خنده دار بود و هم جای تأمل داشت.

 کلبه هپی ۱۲۰ هزار تومان

                                               

    کیف حمل ۱۶۵ هزار تومان
جای خواب ۱۲۰ هزار تومان
      اسپری نظافت دهان و دندان، شامپوی شانه‌کشی روزانه و دستمال معطر ۱۵۱ هزار تومان

                                 

 انواع لباس و پاپیون 

  انواع اسباب بازی و تشویقی‌های مدادی خوراکی
ظرف‌های خاک گربه و جای خواب

                                       

 پک ۱۰ عددی پد ادرار برای سگ ۶۰ هزار تومان

برایم جالب شد که بدانم هزینه نگهداری از این حیوانات به صورت پانسیون به چه صورت است.

با شماره‌ای که مربوط به این مرکز است تماس می‌گیرم، خانمی گوشی را بر می‌دارد و بعد از چند دقیقه من را به مدیریت مجموعه وصل می‌کند.

هزینه پانسیون سگ شبی ۵۰ هزار تومان/برس‌کشی و اسپری روزانه، ماساژ و ناخن‌گیری

خودم را صاحب یک سگ پاپیلون یک ساله معرفی می‌کنم و شرایط نگهداری را می‌پرسم.

مدیریت مجموعه که ظاهراً مرد جوانی است پس از تشکر از انتخاب من می‌گوید: هزینه مهد به صورت عادی روزانه ۲۵ هزار تومان است که اگر خدمات برس‌کشی و اسپری روزانه، ماساژ و ناخن‌گیری را هم انجام دهیم ۳۵ هزار تومان می‌شود،‌ تغذیه حیوان هم با خودتان است که باید روزانه در کیف حمل، همراهش باشد.

وی در خصوص هزینه پانسیون هم می‌گوید: هزینه پانسیون شبی ۵۰ هزار تومان است، ما معمولاً سگ‌های هم سن را در یک جا قرار می‌دهیم تا از نظر رفتاری مشکلی برایشان پیش نیاید.

این آقا که خود را رفتارشناس و تربیت کننده سگ معرفی می‌کند، در ادامه می‌گوید: من روی رفتار سگ‌ها حساس هستم و مراقبم که سگ‌های با جثه بزرگ کنار کوچک‌ترها قرار نگیرند.

وقتی در خصوص آموزش سگ از او سؤال می‌کنم، می‌گوید: تایم طلایی یادگیری در سگ‌ها از ۲ ماهگی تا ۶ ماهگی است اما تا دو سالگی قدرت یادگیری خوبی دارند، با توجه به اینکه سگ شما یک ساله است همچنان فرصت یادگیری دارد.

برای یادگیری اولیه و جلوگیری از انحراف رفتاری سگ، یک مربی کارآزموده و حرفه‌ای ۶ جلسه در منزل به سگ شما نکات اولیه را آموزش می‌دهد که معمولاً برای اینگونه از سگ‌های فانتزی همین ۶ جلسه یادگیری کفایت می‌کند.

تلفن را که قطع می‌کنم کمی فکر می‌کنم، هنوز خیلی چیزها برایم هضم نشده، واقعاً افراد به ویژه خانواده‌ها و به طور خاص زوج‌های جوان به کجا می‌رسند که نگهداری از حیوان را به داشتن فرزند ترجیح می‌دهند؟ آن هم حیواناتی که هزینه‌های نگهداری‌شان با یک کودک برابری می‌کند و گاهی حتی بیشتر هم می‌شود.

قطعاً یکی از دلایل این امر رفع خلاء‌های احساسی است و شاید متمایز کردن خود از دیگر قشرها دلیل دیگر نگهداری از سگ و گربه باشد.

برای روشن شدن علت این موضوع به سراغ یک روانشناس رفتم و در گفت‌وگو با او، علت گرایش خانواده‌ها به ویژه جوانان به نگهداری حیوانات را جویا شدم.

فرار از مسئولیت، تفکرات روشنفکری و رفع کمبودهای عاطفی علت عمده نگهداری از حیوانات است

نصرالله منصوری یکی از دلایل گرایش بعضی از خانواده‌ها به حیوانات خانگی را فرار از مسئولیت‌پذیری دانست و گفت:‌ معمولا اینگونه افراد در محیط زندگی خانوادگی مسئولیت‌شناس و مسئولیت‌پذیر بار نیامده‌اند و گرایش آنها به سمت حیوانات خانگی همچون سگ و گربه به جای فرزندآوری نشان‌دهنده فرار از مسئولیت است، در حالی که این حیوانات در ظاهر مسئولیتی برای صاحبانشان ندارند، اما در واقع چنین نیست.

وی با بیان اینکه این دسته از افراد راه و مسیر خود را گم کرده‌اند و به دلیل برخی تفکرات و روشنفکری به ادبیات دین و تعقل و تفکر در این زمینه بی‌توجه هستند،‌ گفت: بدون شک وجود حیوانات خانگی در محیط خانواده، کانون خانواده را مورد آسیب قرار می‌دهد.

این روانشناس تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل روانشناسی این موضوع روی آوردن برخی از افراد چه زن و چه مرد به سبک زندگی اروپایی است که از غرب نشأت می‌گیرد و زمانی که با این افراد صحبت می‌کنیم روشنفکری، ترحم و دلسوزی و سرگرمی را دلیل این اقدام می‌دانند.

منصوری تأکید کرد: ادیان الهی و حتی دین مبین اسلام توجه به تمام جانداران را سفارش کرده‌اند اما این بدان معنا نیست که حیوانات را به داخل محیط زندگی بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه مأنوس بودن با حیوانات می‌تواند آسیب‌های زیادی را به همراه داشته باشد،‌ گفت: اخیراً برخی از دانشگاه‌های غربی اعلام کرده‌اند که اگر کسی سه سال متوالی با سگ و گربه در تماس باشد، از مدفوع آنها میکروب‌هایی متصاعد می‌شود که می‌تواند دردسرساز باشد.

این روانشناس با بیان اینکه البته خیلی از افراد اینگونه استدلال‌ها را قبول ندارند، گفت: متأسفانه برای نگهداری از حیوانات خانگی هزینه‌های گزافی صرف می‌شود که این هزینه‌ها می‌تواند برای درمان بیماری‌های پرهزینه و کمک به افراد ناتوان صرف شود. 

این روانشناس با بیان اینکه برخی از افرادی که اقدام به نگهداری حیوانات خانگی می‌کنند در گذشته کمبودهایی داشته‌اند،‌ گفت: در واقع آوردن حیوان راهی برای جبران کمبودهای گذشته‌شان است. 

منصوری با تأکید بر اینکه ما باید فرهنگ غنی ایرانی ـ‌ اسلامی ـ دینی را گسترش دهیم،‌گفت: متأسفانه جوانان ما راه خود را گم کردند و عده‌ای حتی به پوچ‌گرایی رسیده‌اند و وقتی با آنها هم‌صحبت می‌شویم عنوان می‌کنند که دیگر چیزی قانعشان نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • گمنام IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    44 20
    واقعا متاسف هستم 34 سال دارم مدرک تحصیلی ام کارشناسی ارشد حقوق است حاضرم هرکاری کنم تا روز بگذرانم خیلی هم دوست دارم دینم کامل کنم اما اینجا شهرستان است و فقر مطلق بی داد میکند اون وقت دست های پشت پرده چه چیزها که وراد نمیکنن بخدا دارم به هدف انقلابی که پدارن ما انجام دادن و برای تمامیت ارضی کشور جان دادن شک میکنم چه شد توصیه های مقام رهبری خیلی دوست دارم یه جاکار کنم وام خود اشتغالی هم که شده برای نور چشمی های نماینده مجلس ...چیکار کنم یه راه حل شما بگین
    • ب IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      41 52
      راه حلش اینه مردم رو روشن میکردین که به بعضیا رای ندن. از ماست که بر ماست. قدر احمدی نژاد ها رو ندونستیم حالا اینم نتیجش
    • ج IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      2 10
      راه حلش اینه: تکرار نکنید!
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      5 8
      بعد یه سری ها یقه جر میدن چرا مردم محرم برای امام حسین خرج می کنند و نذری میدن این ها را به فقرا کمک کنن بعد امثال همون آدم چند صد هزار تومان خرج سگ و گربه می کنن.
    • mEhdi IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
      3 10
      اون وقت که توی ستاد ها می رقصیدیم و از ترس سخت گیری های افراطی ها 24 میلیون رای به یه جریان خاص دادیم باید فکر اینجا رو می کردیم.. الان پاییزه صبر کن تابستون گلابی در اومد همه چی حله
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    13 39
    میکروب هایی متصاعد میشود؟ مگه خیلی ببخشید باد روده است که متصاعد شود؟
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      15 1
      سلام. جانا دانش و سواد خود را توصیف کردی.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      14 1
      سلام. جانا دانش و سواد خود را توصیف کردی.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      17 18
      باد روده = محتویات مغز سگبازها آدم سالم با انسانها دوست میشه نه با سگها
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    10 2
    متاسفانه کج فهمی
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    11 1
    متاسفانه کج فهمی
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    28 18
    جامعه اسلامی به کجا چنین شتابان سگ بازی بی حجابی ووووووو
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    21 20
    دشمن اگر اعتقاد رو از شما گرفت تسخیر سرزمینتان به راحتیست چرا که غیرت و همیت را از شما گرفته است مسولین به ماشین و دفتر و زرق و برق دعوای میزشان برسند ای وای از روزی که از خواب غفلت برخیزیم
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    12 11
    دشمن اگر اعتقاد رو از شما گرفت تسخیر سرزمینتان به راحتیست چرا که غیرت و همیت را از شما گرفته است مسولین به ماشین و دفتر و زرق و برق دعوای میزشان برسند ای وای از روزی که از خواب غفلت برخیزیم
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    29 22
    چه شده ما را که مسجدها خالی پارک ها و فست فودها پر شده اند نوحه ها آهنگین روضه ها کم رنگ شده اند چه شده است ما را حرام ها حلال /حلالها حرام شده اند شود روزی که دست حسرت بر صورت خود بکشیم ز غفلت
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    25 21
    بعد صاحبای همین سگها میگن خرج کردن برای نذری و هیات نادرسته و باید پولش رو صرف نیازمندان بکنیم!!!
    • ج IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      0 7
      تکرار کنید!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    19 22
    ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که او را دوست دارد. ارزش هر انسانی به اندازه همنشین اوست.
    • ج IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      2 5
      دقیقا.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    18 22
    فتح ایران برایشان با وجود جوانانی معتقد بس دشوار بود به دست خودمان اعتقاد را از ما آرام دور کردند در کنار مسجد تکیه ها را رواج دادند منبرها را از مراسمات حذف کردند به جای روضه موسیقی و اشعار مولانا خواندند منبری ها بجای بیان هدف عاشورا به شعر خوانی پرداختند و یا به قطعه قطعه کردن و بعضا ....اهل بیت عصمت و طهارت مادحین پای منبر و موعظه نبوده شدند تحلیل گر سیاسی اجتماعی و سبب ریزش بسیاری از جوانان با این حرکت وگفتاری هتاکانه بی حجابی شد سبب آبرو فیلم و موسیقی دهه فجر هر چه دارد جز منتسب شده به او با این رویه چیزی نخواهد ماند از شیعه حیدری و براستی دشمن از جیب خودمان چه خوب خرج خود را در می اورد
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    18 11
    تهران و بسیاری از شهرها عملا شده اند دو گروه بی دین بی تفاوت به نظام علاقه مند به نظام اما فقیر و درگیر قوت روزانه در نتیجه عدم ارتقا
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    16 20
    سگ گربه مارمولک ووووجای اصالت ایرانی در پدربزرگ مادربزرگ حریم خانواده را گرفته است
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    18 21
    زمانی که به نام سگ نگهبان میلونها دلار سگ با هواپیما و کشتی وارد شده یا مزرعه های پرورش سگ قانونی و غیر قانونی از گلخانه ها بیشتر است یا بیمارستان و مهد کودک سگ و حیوان از مهد قران بیشتر و روز به روز بیشتر میشود میخواهید نسل آینده ای که در این خانواده ها پرورش می یابد کشش به دین داشته باشدچه کردیم با آرمانهای امام راحل
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    14 23
    زمانی که در مراسم جشن مشروب خواری افتخار سگ بازی کلاس صدا و سیما در سریالهای صداو سیما ترویج ارتباط قبل از ازدواج و انتخاب بین چند مرد را میدهند چه انتظاری دارید از سودجوها
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    29 18
    از مادر یا پدری که سگ همدم اوست میخواهید شهید فهمیده شهید احمد کاظمی یا حاج قاسم سلیمانی پرورش یابد ؟!!!!!متاسفانه مسولین هم با عملکردشان در اجازه واردات پرورش گسترش کلینک های حیوانات خانگی و یا گسترش محل های سگ گردانی خود مروج این این حرکتند فردای قیامت آقایان جواب حضرت زینب را چه خواهند داد
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    17 9
    چینی هارو نشون میدادید که حیوان خونگی دارن و تشویقشون میکردید اما حالا برای خود ایرانیها شمشیر رو از رو بستید
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      8 22
      آخه دانشمند اون یه گزارش تصویری و صرفا یه گزارش بود نه تائید میکرد نه تقبیح چقدر شما میتونید هوسران باشید که هر طور خواستید و عشقتون کشید تحریف کنید
  • رهبر IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    7 0
    احتمالا روانشناسم سگ داشته اينو گفته
  • اشنا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    13 9
    روزی 35هزار تومن برای سگ یا گربه. به خدا روزی من 5هزار تومن هم تو خونه خودم نمیتونم بدم بعد فاصله طبقاطی بیداد میکنه حالا هیچ کاری نکنیم. خدا جای حق نشسته
  • آقازاده IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    22 22
    پول داریم برای سگهامون خرج میکنیم. به بقیه هم هیچ ربطی نداره
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
      0 0
      دوست عزیز پس شما هم وقتی برای امام حسین و اسلام خرج می کنیم روشنفکر بازی در نیارید و ما رو عرب دوست معرفی نکنید
  • امیر IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    1 14
    الان که داشتم این مطلبو میخوندم با خودم فکر کردم چه چیزی از این فرهنگای غربی مونده که وارد ایران نشده باشه .آدم به مشکل میخوره اگه بخواد ی دونه پیدا کنه
  • US ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    18 2
    پیامبر گفته حیوان نگهدارید که ثواب و برکت دارد
  • US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    16 2
    حیوان قبل از وقوع زلزله متوجه میشه و اینطوری میتونه به صاحبش کمک کنه. نگهداری حیوان خیلی خوب و با ثواب هست.
  • محمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    0 0
    خواهشا اين موضوعو با توصیه های پیامبر اکرم ربط نده نگهداری سگ بجز واسه کارهایی مثل نگهبانی یا شکار بشدت نهی شده و خلاف دین مقدسه.خوبی کردن با حیوانات ی مورد تائید دینه و اون ی موضوع دیگه ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس