سید حسن نصرالله نمایه

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: اکنون که دولت تشکیل شده است، اجتناب از درگیری های رسانه ای باید در اولویت احزاب و گروه های سیاسی باشد.

به گزارش مشرق، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را در بیروت آغاز کرد.

وی در آغاز این سخنرانی تصریح کرد: دوست داشتم در روزهای اول تشکیل دولت، با مردم درباره این مسأله سخن بگویم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما بعد از حدود ۹ ماه از رایزنی‌ها و بعضاً مناقشات، دولت را در لبنان تشکیل دادیم. ما از همان اول، خود و دیگران را به آرامش و خویشتنداری دعوت کردیم تا دولت تشکیل شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: نکته دیگر این است که بدون شک دولت مسئولیت‌های بزرگی دارد که باید به آنها عمل کند. فارغ از آرامشی که دولت باید بدان تکیه کند، این واقعیت وجود دارد که احزاب و جریان‌های سیاسی مؤثر در صحنه سیاسی لبنان، دارای نگرانی‌های زیادی در عرصه‌های داخلی و خارجی هستند.

بیشتر بخوانید:

نگاه تردیدآمیز صهیونیست‌ها به نبرد آینده با محور مقاومت

از اعتراف به قدرت نصرالله تا ابراز نگرانی درباره بن‌سلمان

وی افزود: علت اصلی این نگرانی هم پرونده‌های مهمی است که در لبنان وجود دارد. مشکلاتی در کشور وجود دارد که مردم لبنان نیز نسبت به آنها نگرانی دارند. این مسائل و مشکلات باید حل و فصل شوند. در هر صورت، این نگرانی احزاب سیاسی (به ویژه احزاب شرکت کننده در دولت) کاملاً طبیعی است و نباید به این نگرانی حمله کرد و باید آن را درک کرد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: عقیده دارم که پس از تشکیل دولت، اولویت اصلی و اساسی، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است. افکار، پروژه‌ها و طرح‌هایی برای این مسأله وجود دارد. مبارزه با فساد نیز باید در رأس اولویت‌ها باشد.

وی اظهار داشت: ما باید حکومتی داشته باشیم که به صورت جدی با فساد مبارزه کند. مبارزه با فساد به مثابه ایستادن در مقابل باندهای فاسد بوده و اوجب واجبات است. اولین نشانه تلاش جدی دولت برای حل و فصل مشکلات و بحران‌های اقتصادی داخلی در کشور، مبارزه آن با فساد است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: همچنین اجتناب از هرگونه درگیری‌های رسانه‌ای میان گروه‌های سیاسی باید در اولویت قرار گیرد. درگیری‌های رسانه‌ای هیچ کمکی به حل مشکلات معیشتی مردم نمی‌کند. احزاب و جریان‌های سیاسی به منظور حل و فصل پرونده‌های مختلف باید با یکدیگر مذاکره و رایزنی کنند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: توجه کردن به منافع و مصالح احزاب و همچنین اهتمام به طایفه گرایی، هیچ مشکلی از مشکلات لبنان را حل نمی‌کند. این منافع لبنان و مصالح لبنانی هاست که باید در اولویت قرار گرفته تا بدین ترتیب تمامی مشکلات و معضلات مرتفع شوند.

وی اظهار داشت: احزاب و جریان‌های سیاسی و به ویژه احزابی که در دولت نیز مشارکت دارند، نباید امیدهایی به مردم بدهند که نتوانند به آنها جامه عمل بپوشانند. ما خواهان آن هستیم که در دولت، در کمال آرامش به مسائل مختلف رسیدگی شود و به هیچ وجه چه از طریق رسانه‌ها و چه از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی، تشنج آفرینی صورت نپذیرد.

سید حسن نصرالله یاد آور شد: همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید در داخل دولت مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود را برعهده گیرند. درخصوص پرونده‌های داخلی، واقعیت این است که توافق از پیش تعیین شده‌ای میان احزاب و جریان‌های سیاسی وجود ندارد. لذا درهای گفتگو و مذاکره سیاسی میان احزاب و جریان‌های سیاسی برای توافق پیرامون این پرونده‌ها باز است.

وی اظهار داشت: ما در هر موضوعی در داخل کشور می‌توانیم از طریق مذاکره، گفتگو و رایزنی به راه حل های درست و معقولی دست پیدا کنیم که در نهایت منافع و مصالح لبنان و مردم این کشور را تأمین می‌کند. در خصوص وزارت بهداشت و انتخاب وزیر برای آن، جنجال‌های زیادی به پا شد. فشارهای آمریکا در این زمینه به خوبی دیده شد. اما در هر صورت باید اعلام کنم که هر کسی با هر گرایشی که مسئولیت وزارتخانه‌ای را بر عهده داشته باشد مهم نیست؛ مهم آن است که او وزیر تمامی مردم لبنان است.

سید حسن نصرالله افزود: ما در مذاکرات سیاسی خود برای انتخاب وزیر بهداشت، صراحتاً اعلام کردیم که برای این وزارتخانه فردی مستقل و غیر حزبی انتخاب شود. امور هم در همین مسیر پیش رفت و شما امروز می‌بینید که وزیر بهداشت کنونی، به تشکیلات حزبی حزب الله وابسته نبوده است؛ لذا ما مصلحت لبنان را بر هر مصلحت دیگری ترجیح دادیم.

وی اظهار داشت: جنجال‌هایی که پیرامون وزارت بهداشت و انتخاب وزیر برای آن به پا شد، پیرامون این محور می‌چرخید که حزب الله قصد دارد از امکانات مالی این وزارتخانه به نفع خود بهره برداری کند. اما من صراحتاً موضع اصولی حزب الله را اعلام می‌کنیم. ما از لحاظ اخلاقی و شرعی معتقدیم که پول و منابع مالیِ دولت، برای دولت و ملت لبنان است و هیچکس حق ندارد خارج از چارچوب‌های قانونی، هیچ دخل و تصرفی در آن داشته باشد.

سید حسن نصرالله افزود: از اولویت‌های وزارت بهداشت، رسیدگی به وضعیت درمانی در کشور و کاهش هزینه‌های درمان برای لبنانی هاست. همچنین این وزارتخانه وظیفه تهیه داروهای مورد نیاز مردم را برعهده دارد. وزیر کنونی بهداشت هم باید این مسأله را مد نظر داشته باشد که وزارت بهداشت تنها متعلق به یک حزب و طایفه نیست بلکه متعلق به تمامی مردم لبنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: دشمن صهیونیستی و به ویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم ضمن دروغ گویی و فرافکنی اینگونه القا می‌کنند که دولت کنونی لبنان، دولت حزب الله است. برخی هم در داخل لبنان، در مسیر این گزافه گویی ها حرکت می‌کنند. اما حقیقت این است که چنین مسأله ای از اساس کذب است.

سید حسن نصرالله در همین راستا اظهار داشت: واقعیت آن است که حزب الله در دولت مشارکت دارد و این مشارکت، مشارکت قوی و مؤثری است اما به هیچ وجه من الوجوه نمی‌توان گفت که دولت کنونی، دولت حزب الله است. اینگونه سخن گفتن از سوی دشمن صهیونیستی با هدف دشمن تراشی برای حزب الله در داخل و ایجاد مناقشات سیاسی میان گروه‌ها و جریان‌های مختلف، صورت می‌پذیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تأکید کرد: دولت کنونی برای همه مردم است. ما در دولت به مسئولیت خود عمل می‌کنیم و دیگران نیز باید به همین ترتیب به مسئولیت خود عمل کنند.

سید حسن نصرالله همچنین اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره)، مسیر تاریخ را عوض کرد. این انقلاب رابطه مستقیمی با سرنوشت فلسطین، سرنوشت مقاومت و سرنوشت منطقه دارد.

وی تأکید کرد: ما خود را در زمره اولین کسانی می‌بینیم که انقلاب اسلامی ایران برایشان مهم است. لذا من از تمامی مردم ساکن ضاحیه بیروت درخواست می‌کنم تا حضور باشکوهی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه داشته باشند؛ حضور گسترده و باشکوهی که برازنده ۴۰ سال پیروزی باشد.

سید حسن نصرالله همچنین یادآور شد: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، روز گرانقدر و ارزشمندی است. ما اعتقاد داریم که بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشانگر شکست تمامی طرح‌ها و توطئه‌های ایالات متحده آمریکا و متحدان آن است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    14 1
    روحانی و ظریف و مطهری به این انقلاب پایان دادن با برجام و کانال اس تی وی
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    16 0
    ما باید حکومتی داشته باشیم که به صورت جدی با فساد مبارزه کند. مبارزه با فساد به مثابه ایستادن در مقابل باندهای فاسد بوده و اوجب واجبات است. اولین نشانه تلاش جدی دولت برای حل و فصل مشکلات و بحران‌های اقتصادی داخلی در کشور، مبارزه آن با فساد است
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    8 5
    درود فراوان به سید حسن فرزند راستین حضرت زهرا (س) و کسی که در عمل به راه امام عمل میکند، انشالله همیشه سلامت و ثابت قدم باشد در این راه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس