سعید نمکی نمایه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی برنامه ها و صلاحیت «سعید نمکی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۲۲۹ رأی موافق، وی را روانه وزارت بهداشت کردند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی رأی اعتماد و بررسی صلاحیت سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل و به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

هم اکنون ۲۰۵ نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کرسی ۸۵ نماینده مجلس خالی است.


نگاهی به سوابق «سعید نمکی» / ‏‬ چند نکته عجیب درباره وزیر جدید بهداشت

سعید نمکی، دانش آموخته داروسازی و ایمونولوژی، در بدو امر، در ۲۰ فروردین ۹۳ از سوی محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان مشاور رئیس سازمان در امور محیط زیست منصوب شد. سپس در ۹ خرداد ۹۴ از سوی محمدباقر نوبخت، نمکی به عنوان معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حکم گرفت.
سعید نمکی

نوبخت او را در سال ۹۶ به عنوان معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان تحت مدیریت خود منصوب کرد که تا به امروز هم بر این سمت است. او نخستین مسؤول «غیرپزشک» وزارت بهداشت در جمهوری اسلامی است که در سابقه مدیریتی او تا قبل از انتصاب توسط نوبخت در سال ۹۳، تنها ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی کاشان (۶۶ تا ۷۰) خودنمایی می‌کرد.

جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین مسؤولیت دکتر سعید نمکی تا به امروز، در دوران مسؤولیت او در سازمان حفاظت از محیط زیست رقم خورد.

انتصاب او به عنوان مشاور عالی عیسی کلانتری در سازمان حفاظت از محیط زیست و عضو غیرموظف هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست، در حالی بود که شاید تنها ربط و پیوند او به مساله استراتژیک محیط زیست، علاقه قدیمی او به «شکار» بود! ظاهراً آقای نمکی که به شعر و شاعری هم علاقه‌مند است و «پگاه کاشانی» تخلص می‌کند، از شکارچیان قهار است که حتی قُرُق اختصاصی شکار خود را هم دارد!

در سال ۹۳ سعید نمکی همراه با تعدادی از فعالان سرشناس حوزه شکار به سازمان محیط زیست رفتند تا معاونت محیط طبیعی این سازمان را قانع کنند پروانه شکار بفروشد، موضوعی که در رسانه‌ها خبرساز شد و مورد اعتراض شدید فعالان محیط زیست قرار گرفت. (بیشتر بخوانید)



روحانی وارد مجلس شد

حسن روحانی رئیس جمهور کشور صبح امروز (دوشنبه ۱۵ بهمن) برای دفاع از سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استقبال علی مطهری و برخی نمایندگان دیگر وارد صحن علنی مجلس شد.

شایان ذکر است که اسحاق جهانگیری معاون اول، محمود واعظی رئیس دفتر و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، روحانی را در بدو ورود به مجلس همراهی کردند.



مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت مشخص شدند

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در جریان بررسی صلاحیت سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسامی موافقان و مخالفان وی را اعلام کرد.

وی افزود: محمد حسین فرهنگی و حسین مقصودی به عنوان مخالف و سید مهدی فرشادان و علیرضا سلیمی به عنوان موافق با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صحبت خواهند کرد.

شایان ذکر است، هر کدام از این نمایندگان، ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا به ایراد سخنرانی بپردازند.



از توصیه روحانی برای تصویب FATF در جلسه رأی اعتماد تا کنایه هشتگی به فضای مجازی

رئیس‌جمهور، گفت: انقلاب اسلامی که ره‌آورد بسیار فراوانی در بخش خدمات اجتماعی برای مردم ما به ارمغان آورد یک بخش آن حوزه سلامت بود. با نگاه به آمارهای اولیه کاملاً روشن است که نظام جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال چه قدم‌های بلندی در راه سلامت مردم برداشته است. در سال ۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کل پزشکانی که در کشور خدمت می‌کردند ۱۴۷۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۶ هزار نفر پزشکان خارجی بودند و در نیمی از حوزه بهداشت و سلامت در بخش پزشک عمومی یا تخصصی، وابسته به خارجی‌ها بودیم.

روحانی همچنین اشاره‌ای هم به لوایح مرتبط به FATF داشت و گف که «دو لایحه از این مجموعه نهایی شده و دو لایحه دیگر هم در حال بررسی است که البته یک لایحه دو فوریتی هم دولت برای تکمیل آن‌ها به مجلس ارائه کرده که امیدواریم هر چه سریع‌تر بررسی شود».

اعلام این نکته از سوی رئیس‌جمهور درباره تقدیم یک لایحه دو فوریتی برای تکمیل FATF تعجب نمایندگان رسانه‌ها را بر انگیخت، زیرا تا کنون نامی از این لایحه در مجلس برده نشده است.

گویا رئیس‌جمهور جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی خود را بهترین فرصت زمانی برای صحبت و سفارش درباره لوایح مرتبط به FATF دانسته و به این طریق از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد تا هرچه سریع‌تر دو لایحه باقی‌مانده را بررسی و تصویب کند.

همچنین رئیس‌جمهور انتقادی هم به کیفیت آب‌معدنی یکی از شرکت‌های معروف داشت و اعلام کرد بعد از بررسی ما مشخص شد که کیفیت این آب حتی پایین‌تر از آب شیرهای منازل است، لذا باید وزارت بهداشت رده‌بندی کیفی را درباره آب، روغن و … در کشور داشته باشد.

البته رئیس‌جمهور کنایه‌ای هم به هشتگ‌های فضای مجازی زد و گفت که «همان طور که برای بسیاری از مسائل در فضای مسائل هشتگ به راه می‌اندازید بهتر است برای عدم استفاده از داروهای غیر مورد نیاز هم هشتگی را در فضای مجازی مردم به راه بیاندازند».

رئیس جمهور پس از ایراد نطق خود در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت ساعت ۹:۲۵ دقیقه مجلس را ترک کرد. (بیشتر بخوانید)



کنایه نوبخت به سخنرانی روحانی در مجلس

عضو کمیسیون بهداشت در موافقت با وزیر پیشنهادی گفت: جامعه پزشکی با حضور «نمکی» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافق است. (بیشتر بخوانید)

فرهنگی در مخالف با وزیر پیشنهادی بهداشت: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده باید تعیین تکلیف شود

محمدحسین فرهنگی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» گفت: رئیس جمهور به جای درخواست بزرگ‌تر کردن دولت به فکر رفع مشکلات باشد. (بیشتر بخوانید)


سلیمی در موافقت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت: نمکی دارای برنامه‌ای جامع است

نماینده مردم محلات در مجلس اعتقاد دارد وزیر پیشنهادی بهداشت فردی پاک دست است و نمکی دارای برنامه‌های جامع بوده و به بخش درمان، بهداشت و پیشگیری توجه دارد. (بیشتر بخوانید)


مقصودی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: مردم از اجرای طرح تحول سلامت رضایت ندارند

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس گفت: این روزها از طرح تحول سلامت مردم ناراضی هستند زیرا دولت به برنامه‌ها نگاه عملی ندارد. (بیشتر بخوانید)


ساداتی‌نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: مدیریت جهادی از شاخصه‌های نمکی است

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت به برنامه‌های وی در هدفمندسازی آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد پرستار و رادیولوژیست در کشور کم است که با هدفمندسازی آموزش پزشکی مشکل برطرف می‌شود. (بیشتر بخوانید)

فرشادان در موافقت از وزیر پیشنهادی بهداشت: برنامه‌های "نمکی" ویژگی‌های خوبی دارد

نماینده سنندج به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس برخی از شاخص‌های برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت را تشریح کرد. (بیشتر بخوانید)


نمکی در دفاع از برنامه‌ها و عملکرد خود: توجه جدی به توسعه بیمه همگانی / هیچ مصوبه‌ای را بر زمین نخواهم گذاشت

سعید نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در دفاع از عملکرد و برنامه‌های خود از حمایت نمایندگان به ویژه فراکسیون‌ها سپاسگزاری کرد و گفت: بسیار خرسندم که پس از سال‌ها این توفیق را به من داد که مورد اعتماد رئیس جمهور باشم و من را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اولین سوال در ذهن نمایندگان این است که طرح تحول سلامت به کجا خواهد رسید؛ از افرادی که پس از انقلاب برای توسعه شاخص‌های سلامت تلاش کردند سپاسگزاری می‌کنم. (بیشتر بخوانید)



نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم شد
 

مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی نتیجه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را قرائت کرد.

بر این اساس نمایندگان مجلس با ۲۲۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع ۲۵۹ آرای مأخوذه تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به سعید نمکی سپردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    15 2
    فقط همین مونده بود یک نمکی بشود وزیر بهداشت!
    • امیر IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      2 9
      در جواب 11:27 لااقل اسمی،شهرتی از خودتون میزاشتین تا ببینیم شما فلفلی هستین،زردچوبه ای هستین،گوجه ای هستین، دلمه ای هستین و یا....
    • GB ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      8 0
      روحانی فعلا ضربه آخر رو نزده.
  • مهدی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    12 0
    این از عجایب روزگاراست که امروز در مجلس اتفاق افتاد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    35 2
    پس با این احتساب بفرمایید "شکارچی وزیر شد" علی برکت الله
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    7 1
    انقلاب اسلامی که ره‌آورد بسیار فراوانی در بخش خدمات اجتماعی برای مردم ما به ارمغان آورد یک بخش آن حوزه سلامت بود. با نگاه به آمارهای اولیه کاملاً روشن است که نظام جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال چه قدم‌های بلندی در راه سلامت مردم برداشته است. در سال ۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کل پزشکانی که در کشور خدمت می‌کردند ۱۴۷۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۶ هزار نفر پزشکان خارجی بودند و در نیمی از حوزه بهداشت و سلامت در بخش پزشک عمومی یا تخصصی، وابسته به خارجی‌ها بودیم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    17 0
    تقریبا تمام انتسابات در دولت بر اساس عدم شایسته سالاری است. یکی از شروط محرمانه ریس جمهور با وزرا قبل از معرفی ، برگرداندن وزارتخانه به شرایط سال 83 است. باور کنید توطئه در کار است
    • امیر IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      1 3
      چندتا از معاونین و وزیر و ..... دوران پر خیر و برکت 84 تا 92 الان در زندان تشریف دارن..تازه رییس اون عزیزان هم بست نشینی اختیار کردن..
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    12 0
    سوابق مطرح شده شکارچی و شعر خوانی !!!!!!!!! این هم شد سوابق وزیر . از ماست که بر ماست .
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    13 0
    اگر به جای آدمی ، مترسکی را به این مجلس معرفی می کردند ، حتما حتما امروز رای اعتماد می آورد... شک نکنید
    • ناشناس IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      11 0
      احسنت
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    11 0
    بنظرم نوبخت رئیس جمهور واقعی باشه نه روحانی. چون اونی که بودجه بهداشت رو کم کرد تا صدای قاضی زاده دربیاد نوبخت بود. اونی که وزیر انتخاب کرد نوبخت بود. و نوبخت یکی از مشاوران و معاونان خودش رو انتخاب کرد.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    8 0
    این بود آرمان های امام؟
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    7 0
    توجه کردیدتوی این قضیه رای اعتماد پای نوبخت در میان هست
  • عمار IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    9 0
    چه رابطه ای بین درخواست روحانی ازمجلس ومجمع تشخیص برای تصویب fatfوسه کشورخبیث انگلیس وفرانسه وآلمان برای تصویب سریع آن لوایح وجوددارد بگردیددنبال پرتقال فروش!!!
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    افتضاح تاریخ ایران در حال نمایش است و 3 سال دیگه این نمایش ادامه دارد از پلاسکو و کشتی سانچی و راه آهن سمنان و تبریز و معدن آزاد شهر و .... وکیل الدوله ها
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    خوب 229 رای موافق نشان دهنده عدم مطالعه نمایندگان مجلس است چون آیا فرد می خواهد برای خودش همسایه انتخاب کند بیشتر از این دقت می کند
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    صبر نظام در برابر دولت شگفت انگیزه! رسما برای نفت در برابر غذا و بعد کالا اروپا دو شرط مذاکرات منطقه ای و بعد موشکی گذاشته!!..خود اون برجام هم نتونست اقتصاد ایران رو نجات بده ما قطعا با این وضع ده سال دیگه ونزوئلا میشیم آنهم با برجام یک دو و سه!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس