فراکسیون نمایندگان ولایی به «سعید نمکی» رأی اعتماد می‌دهد

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی به سعید نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رأی اعتماد می‌دهد.

به گزارش مشرق، سید حسین نقوی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با اعلام اینکه جلسه امروز فراکسیون متبوعش با حضور، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: در این جلسه ابتدا نمایندگان ولایی و اعضای فراکسیون نقطه نظرات خود را به شرح ذیل مطرح کردند:

بیشتر بخوانید:

دو اشکال اساسی طرح تحول سلامت

- چه برنامه‌ای برای عدالت آموزشی و بهداشت و درمان دارید؟

- آیا بعد از جلسه رأی اعتماد با مجلس تعامل خواهید داشت؟

- با توجه به اینکه اعتبارات حوزه طرح سلامت بالاترین اعتبار است، با طرح سلامت چه خواهید کرد و چگونه می‌خواهید آن را ادامه دهید؟

- اقتصاد حوزه سلامت و بهداشت و درمان دارای اهمیت بوده و نیازمند مدیریت است.

- عدالت در توزیع امکانات، نیروی انسانی و تخت بیمارستان مهم است. برنامه شما در این زمینه چیست؟

- استفاده از بخش خصوصی و سرمایه ملی ضرورت تحول در حوزه سلامت است.

- برنامه شما برای پزشک خانواده چیست و اهمیت آن را چقدر می‌دانید.

- انتظار این است که برنامه ۵ ساله ششم در حوزه سلامت اجرا شود، حرکت در برنامه بسیار مهم است.

- توجه به پرستاری و حوزه پرستاران مهم است، برنامه شما در این زمینه چیست؟

نقوی حسینی با بیان اینکه در ادامه جلسه، «نمکی» به تبیین برنامه ها و نقطه نظرات خود در قبال وزرات بهداشت پرداخت که بدین شرح است:

-تربیت نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم است که مغفول مانده و حتماً در این زمینه برنامه داریم، ما پرستار نداریم، فوق لیسانس تربیت می‌کنیم.

- حوزه سالمندی در کشور باید در برنامه‌های اصلی بهداشت و درمان قرار گیرد.

- طرح تحول نظام سلامت فاقد نظام اقتصادی بود، باید با نظام اقتصادی شفاف و تأمین زیرساخت‌های لازم اجرا شود.

- سال آینده، سال امیدواری‌های بی پایه و کاذب نیست، در این شرایط حمایت از بیماران خاص و جذب مشارکت بخش خصوصی و حفظ پزشکان در مناطق محروم، برنامه‌های اصلی ما است.

- تعامل مجلس، محور فعالیت‌های میان بخشی ما است، احترام به نمایندگان مردم، احترام به مردم و مردم سالاری دینی است.

- اینجانب در شرایط سخت و بدون اینکه خواسته باشم وارد این مسئولیت شوم با انگیزه خدمت به محرومین و مناطق نیازمند خدمت وارد این حوزه شدم و امیدوارم نمایندگان کمک کنند تا بتوانیم در مسیر خدمت به مردم حرکت کنیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه در پایان جلسه جمع‌بندی فراکسیون صورت گرفت و در این زمینه حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، گفت: آقای نمکی نیرویی توانمند و آشنا به کار است و شخص دیگری در این شرایط نمی‌تواند وزارتخانه را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: در این جلسه حمیدرضا حاجی بابایی، ابوالفضل حسن بیکی، جواد کریمی قدوسی، محمد ابراهیم رضایی، محمود شکری، علی محمد شاعری، سیدحسین نقوی حسینی، حسینعلی شهریاری، علی عسگر ظاهری عبده وند، نظر افضلی، جبار کوچکی نژاد، سیدجواد ساداتی نژاد، هاجر چنارانی و احد آزادی خواه اظهارنظر کردند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اعلام کرد: در پایان جلسه رأی گیری صورت گرفت و فراکسیون به سعید نمکی رأی اعتماد داد بنابراین فراکسیون نمایندگان ولایی به نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رأی مثبت داده و در صحن نیز رأی خواهد داد.

نقوی حسینی گفت: در ادامه جلسه مباحثی پیرامون طرح مربوط به اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی مطرح و تبیین شد، این طرح بررسی دارایی‌های مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار می‌دهد و فراکسیون به طرح مذکور رأی داد و حمایت خود را اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس