طرح ترافیک

معاون شهردار تهران از ارائه تسهیلات ویژه به ساکنین محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در سال آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، در خصوص اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال جاری گفت: هر مصوبه‌ای که از سوی شورا ابلاغ شود لازم‌الاجراست و اگر قرار است دوباره تغییراتی در آن ایجاد شود نیاز به ابلاغیه جدید دارد و تا زمانی که ابلاغیه جدید نداشته باشیم مصوبه قبلی کماکان قانونی است.

وی با بیان اینکه کسانی که تخلف می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند، گفت: کسی که خلاف کرده باید بر اساس قانون عوارض خود را پرداخت کند و در حال حاضر بر اساس مصوبه شورا این امر اجرایی می‌شود. اگر شورا نظری غیر از این دارد باید ابلاغ کند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات معاون شهردار درباره "زوج و فرد" سال ۹۸

به گفته پورسیدآقایی کسانی که در روزهای مخالف پلاک‌شان در محدوده زوج و فرد تردد کرده‌اند بر اساس مصوبه شورا کماکان جریمه می‌شوند.

وی در خصوص اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال آینده گفت: بر اساس قانون جدید شهروندان می‌توانند در هر فصل ۲۰ روز رایگان تردد کنند و این قابل انتقال به سایر فصل‌ها نیست.

به گفته وی همچنین شهروندان می‌توانند در سال ۸۰ روز تردد رایگان داشته باشند و مازاد آن را باید عوراض پرداخت کنند.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه عوارض را کاهش داده‌ایم گفت: دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد نصف طرح ترافیک است و همچنین تمهیداتی برای ساکنین طرح ترافیک و زوج و فرد در نظر گرفته‌ایم که سال آینده به ازای هر خانه یک خودرو اجازه تردد نیم بها در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را دارند. همچنین مانند سال قبل می‌توانند قبل از ۸ و نیم و بعد از ۱۷ در محدوده به صورت رایگان تردد کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که معاینه فنی برتر داشته باشند، سال آینده می‌توانند از تخفیف ۲۵ درصدی استفاده کنند.

وی در خصوص طرح ترافیک سال ۹۸ گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شد تا آخر سال صبر کرده و بر اساس نرخ تورم قیمت را اعلام کند. اگر نرخ تورم بالا باشد بیشترین میزانی که طرح افزایش پیدا می‌کند ۱۵ درصد است و اگر تورم کم باشد قطعاً نرخی کمتر کاهش می‌یابد.

وی در خصوص سهمیه جانبازان، معلولان و خبرنگاران گفت: هیچ مشکلی ندارند و مانند سال گذشته است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سال گذشته خبرنگاران مشکلات زیادی در خصوص طرح ترافیک داشتند و بخش عمده‌ای از خبرنگاران طرح دریافت نکردند، گفت: ‌در اختیار شهرداری نیست. کلیت موضوع تغییر نکرده است. فقط قرار است امسال آئین‌نامه نحوه دادن طرح ترافیک به خبرنگاران در کیمسیون فرهنگ و حمل و نقل تصویب شود.

وی گفت: به مانند سال گذشته خبرنگارانی که طرح دریافت نکرده‌اند از کارت تردد رایگان در حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 1
    این کار بیشتر به خفت گیری و زور گیری شبیه تا به یک کار قانونی . اگه قبلا اطلاع رسانی میشد درست بود ولی وقتی یهویی برات پیامک میاد مثل الان که برای من اومده و آدم شوکه میشه و اصلا نمیفهمه که واسه چی مجازات شده خیلی دردناکه و غیر قابل قبول . برادر گرامی دوست عزیز مسئول نکن این کاررو چرا ناراضی تراشی میکنی .به من چه که سازمان تو پول کم آورده من چه گناهی کردم
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      2 1
      جاناسخن اززبان مامیگویی!
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      2 1
      جاناسخن اززبان مامیگویی!
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      2 1
      جاناسخن اززبان مامیگویی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس