دومین مناظره سید مصطفی تاج زاده و علیرضا زاکانی

دوپینگ مصطفی تاجزاده زمانی لو رفت که رسانه‌های وابسته به باند اوبامای مؤدب! تا ترامپ دیوانه! همگی بلندگوی رسای شبهات و فرافکنی‌های وی شدند.

سرویس سیاست مشرق - یک هفته از دومین مناظره جنجالی مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی می‌گذرد. مناظراتی که سری نخست آن از ۲۵ دی ماه آغاز شد و از همان ابتدا حواشی و قیل و قال‌های متفاوتی را در پی داشت. به نظر می‌رسد اساساً طرح یک پرسش روشنگرانه می‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی مناظرات سیاسی باشد. پس از مناظره چه کسی از کجا حمایت می‌شود؟

یک ادعا

به نظر می‌رسد پیش از پاسخ به پرسش روشنگرانه فوق الذکر تقریر یک ادعا نیز خالی از لطف نیست. محمدرضا جلایی پور چهارشنبه شب ساعاتی پس از مناظره دوم (تاجزاده-زاکانی) ادعا کرد این مناظرات در رسانه‌های فارسی زبان خارجی پوشش داده نمی‌شود و سهمی برای تاجزاده در تیتر رسانه‌های بن سلمان و ترامپ نیست. این فعال اصلاح‌طلب در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

بررسی توامان پرسش روشنگرانه، حواشی مناظره و ادعای جلایی پور کدهای پنهانی را خواهد گشود. آیا واقعاً رسانه‌های وابسته به ترامپ و بن سلمان ساکت بودند؟

پاس گل تاجزاده به منافقین

بخش‌هایی از اظهارات تاجزاده در مناظره دوم با کف و سوت تریبون‌های منافقین همراه شد. گویی تروریست‌های های رجوی مدت‌ها برای شنیدن چنین چیزی کمین کرده بودند. معاون سیاسی وزرات کشور خاتمی با القای یکسان بودن سناریوی مشهد، قتل‌های زنجیره‌ای و ماجرای هفت تپه یک نهاد امنیتی و به دنبال آن کلیت جمهوری اسلامی ایران را به انحراف افکار عمومی از طریق اعتراف گیری اجباری متهم نمود.

نقطه اوج ماجرای این حمایت آشکار رسانه‌ای، تیترهای جانبدارانه رسانه منافقین (سیمای آزادی) در له تاجزاده و علیه زاکانی بود. برای مثال در عکس زیر مشاهده می‌کنید نام خانوادگی علیرضا زاکانی به تمسخر گرفته شده و او را به خاطر سابقه پارلمانی‌اش تلویحاً مرتجع نامیده‌اند:

تکینک های منافقین

به اختصار گزارش‌های خبری که پس از دو مناظره از سوی رسانه‌های منافقین کار شده مؤلفه‌ها و تکنیک‌های یکسانی داشته است:

- استفاده از اظهارات تاجزاده برای القای خشن و کذاب بودن نظام و تطهیر جنایات خود

- پوشش حداکثری اظهارات تاجزاده و سکوت محض در قبال گفته‌های علیرضا زاکانی

- سیاه نشان دادن کاراکتر علی رضا زاکانی و خاکستری و بعضاً سفیدنمایی تصویر مصطفی تاجزاده

لازم به ذکر است این نخستین باری نیست که منافقین خوراک رسانه‌ای خود را از اظهارات جریان اصلاحات فراهم می‌کنند. موارد متعدد است. اگر بخواهیم به یک مورد بسنده کنیم از قضا باید به پاس گلی استناد کرد که تاجزاده اواخر تابستان ۹۷ به سیمای آزادی داد.

قصه سولماز

سولماز ایکدر یکی از ده‌ها روزنامه نگار اصلاحطلبی است که این جریان تقدیم اپوزیسیون خارج از کشور نموده است و مراحل پیوستن به اردوگاه براندازان را به سرعت طی کرد. گزارش نویسی که در غربت برای تاجزاده گریه می‌کند، دوشادوش وی در آستانه سفر روحانی به سازمان ملل خطاب به باراک اوباما نامه می‌نویسد [۱] و لحظه لحظه برای آزادی تاجزاده ثانیه شماری کرده است؛ و حالا در سواحل مدیترانه با کدهای تاجزاده و مطالب ارسالی از منابع قابل حدس‌زدن، گزارش‌هایی را به نام خود منتشر می‌کند.

ایکدر پس از مناظره همچون مسابقات امدادی چوب را از مصطفی تاجزاده گرفت و در سایت برانداز زیتون کد اعلامی تاجزاده را گشود. روزنامه نگار فراری نوشت: [۲]

"مصطفی تاجزاده در مناظره با علیرضا زاکانی تک جمله‌ای را به‌کاربرد که می‌تواند کلید بازخوانی یک پرونده قدیمی باشد... اما منظور مصطفی تاجزاده ٬ از «سناریو عین مشهد» چه بود؟ "

نوشته‌ای که با استقبال سایت‌های برانداز مواجه شد.

علاوه بر آن کمی بعد ایکدر به صورت خودجوش صوت مناظره را به اشتراک گذاشت.

این نخستین باری نیست که او و سایت برانداز زیتون روی پاس‌های تاجزاده آبشار می‌زنند. مرداد ۹۵ نیز در ماجرای انتشار صوتی از دفتر آیت الله منتظری، ایکدر و سایت زیتون از اظهارات تاجزاده درباره اعدام‌های ۶۷ به وجد آمده بودند. [۳]

سخن آخر

پاسخ پرسشی که ابتدای گزارش مطرح شد روشن است. با توجه به مستندات تصویری، رسانه‌های برانداز به میدان داری بلندگوهای منافقین همچون آینه‌ای منعکس کننده یکی از طرفین مناظره (مصطفی تاجزاده) بوده و او را هوشمندانه در چتر حمایتی خویش قرار دادند.

همچنین بطلان ادعای جلایی پور مشخص و بهانه تراشی وی برای کشاندن شبهات و فرافکنی‌های جریان غربگرا به رسانه‌های رسمی (صداسیما) برملا شد. فضای مجازی نشان می‌دهد یکی از طرفین منصفانه وارد مناظرات نمی‌شود. دوپینگ مصطفی تاجزاده زمانی لو رفت که رسانه‌های وابسته به باند اوبامای مؤدب! تا ترامپ دیوانه! همگی بلندگوی رسای شبهات و فرافکنی‌های وی شدند.


http://www.negahdar.info/index.php/article/۲۶۷

http://zeitoons.com/۱۵۶۳۹

http://zeitoons.com/۱۵۶۳۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    64 18
    احمدی نژاد با انتخاب مردم شد رئیس جمهور
    • مهدی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      2 8
      البته که سیب زمینی ها ی مجانی در انتخاب ایشون بی تاثیر نبود
  • مرتضى IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    21 5
    بنظر اين دعواها سر لحاف ملا نصرالدين.فكر كنم اگه اين گروها وجناح بندى ها همگى از كارهاى مملكتى بروند ودست از سر مردم بردارند وضع ايران خوب بشه.البته بشرطى كه يه مجمع تشخيص مصلحت ايران هم درست بشه
  • سید محمد مصطفوی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 5
    اینطوری که حکومت داره به ترین شکل پیش میره , اون چیزی میشه که همه منافقین می خوان اتفاق بیفته. می گن :درخت خیلی مهم نیست ظاهرش تنومند و خیلی زیبا باشه ؛مهم اینه که ریشش محکم و درونش مستحکم باشه وگرنه خیلی درخت ها هستند زیبا و تنومند به ظاهرهستند اما ریشه فاسد و موریانه خور شده اند.این مثال هم درباره داخل صدق می کنه؛ هرچقدر قدرت نظامی و رسانه ای قوی داشته باشی اما مردم کشورت ناراضی باشن و معیشت مردم به بدترین شکل جلو بره این درخت زیبا و تنومند که خیلی خون ها براش ریخته شده تا بارور بشه ؛ نابود میشه و هیییچ قدرتی به قدرت مردم نمیرسه و تاب مقابله با قدرت مردم رو نداره.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      1 7
      قدرت مردم؟ پس چرا این همه مثال نقض براش هست
    • هانی FR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      0 0
      احسنت
  • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    51 11
    همیشه گفته می شد که اصلاح طلبان تهوع آور روی دیگر سکه منافقین هستند! این هم شاهدش!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    16 6
    اين جماعت افسادطلب كه متأسفانه ,متأسفانه به يمن جهالت و خوش خيالي بخشي از مردم ما اينروزها بر حساسترين مراكز تصميم سازي و تصميم گيري كشور احاطه دارند, حتي از منافقين پناه برده به دامان صهيونيستها و آمريكائيها و ساير دشمنان اجق وجق ايران نيز پست تر و كثيفتر و نامرد ترند. آنها خيلي وقته كه نفاقشان رو شدو دمشان را روي كولشان گذاشتن و فرار كردند , اما اين خائنين با سوءاستفاده از بي خبري و جهالت اقشاري از مردم , راست راست در كشور مي گردند و بدترين ضربه ها را به نظام و انقلاب و كشور و اعتماد مردم به نظام مي زنند ,تازه هميشه خدا هم طلبكار عالم و آدمند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    18 2
    به امید روزی که مسئولین دولتی و نماینده های مجلس برای مردم کار کنند نه برای افراد حزب و بقای حزبشون. دولت فعلی برای اینکه آبروی اصلاح طلب ها رو حفظ کنه هر عهدنامه ای رو داره با جون و دل قبول میکنه به امید اینکه آمریکا و دوستاش یه آب باریکه ای ایجاد کنند تا وضعیت بهتر بشه. اینها افق چند ساله دارند و اون اینه که رهبری عزیز رو کنار بگذارند و خودشون بشن قدرت برتر ایران عزیز، ایران عزیزی که برای اونها دیگر مملکت امام زمان(عج) نباشه و بتوانند شاهانه تر از حال فعلی شون زندگی کنند. بنازم به سید علی که همه این توطئه ها رو دفع خواهد کرد اگر ما پشت رهبرمون باشیم.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 9
    طوری نکنید که طوری بشود که بگویند طوری شده است
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 1
    اگر بشود چه مییییششوووددد
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    11 2
    این داستان سراییها را متوقف کنید . اگر تاجزاده دروغ میگوید که بعید هم نیسن دادگاهیش کنید اما اگر غیر از این است ریشه این قضایا را یکبار وبرای همیشه نابود کنید وبه این داستان خوف و رجا پایان دهید
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    24 7
    تاجزاده عامل قائله خلخان و به آتش کشیده شدن قرآن و مسجد و خانواده امام جمعه سید و فرزند شش ماهه اش است اوئ جنایتکار است و اگر پرونده اش رسیدگی می شد باید اعدام می گردید ولی متأسفانه کشور به دست نامحرمان اقتاده است و این اراذل و اوباش جنایتکار همچنان میدانداری می کنند
    • م IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      6 22
      چرت نگو فقط یاد دارید که هر کسی که نظرش با شماها مخالف بود رو به هر نحوی که شده بزنیدش به زمین.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      5 5
      دمش گرم. شان و منزلتش برام رفت بالاتر.جانم فدای تاجزاده
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    11 4
    پلیدتر و حقیرتر از اسلاحات نیست
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 4
    اوضاع فعلی درست نخواهد شد مگر اینکه لاشه متعفن اصلاح طلبان از روی زندگی مردم برداشته شود. چرا برخی ها هنوز باور نمی کنند نوع انتخابشون در شرایط حال و آینده شون تاثیر می گذارد. اصلاح طلبان منافقین آینده هستند. ثابت خواهد شد.
  • ناشناس IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    22 1
    منافقین از کفار بدترند واقعا محسوسه
  • FR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    5 6
    لعنت به خاتمی منافق درجه اول که پایه گزار همه ی حوادث ضد انقلابی وضد مردمی بعد از رحلت امام شد......
    • محمد IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      4 4
      سلام و درود بر سردار بزرگ وطن سید و سالار آزادگان سید محمد خاتمی
  • هم وطن IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    3 0
    جناب دکتر زاکانی شان شما بیش از این است که با باختگان دنیا و آخرت سر میز مناظره بنشینید، آقای تاج زاده و امثال ایشان هرچه داشتند رو کردند و ماهیت شان برای مردم فهیم ایران روشن شده ،بنظرم آقای تاج زاده دست پا میزنه مجددا به هرشکل ممکن اندکی بین مردم آبروی کسب کنه و دوباره به صحنه سیاست برگردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس