کد خبر 933565
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
حسین شریعتمداری نمایه

اکنون سؤال این است که وقتی هیچیک از آنچه حریف در برجام، متعهد شده بود تحقق نیافته است، از برجام غیر از یک «جسد متعفن»! چه باقی مانده است؟

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

لغو تحریم‌ها هدف اصلی مذاکرات بوده است و آقای روحانی با همین باور در روز ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ که خبر نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی روی خروجی بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی قرار گرفته بود، در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم اعلام کرد: «‌امروز به مردم شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق نهایی، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های مالی، تمام تحریم‌های بانکی، تمام تحریم‌های اقتصادی به‌طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق».

بیشتر بخوانید:

رمزگشایی از اظهارات جرمی هانت درباره کانال ویژه مالی

سردار وحیدی: FATF یک نظام جاسوسی است

اجرایی شدن کامل SPV ماه‌ها زمان خواهد برد


شنبه ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ آقای ظریف که برای اعلام آغاز روز اجرای برجام به وین رفته بود در بدو ورود به فرودگاه گفت: «همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به‌خاطر موضوع هسته‌ای ایران اعمال شده است، انشاء‌الله امروز لغو خواهد شد و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز بسیار خوبی برای مردم ایران است.»‪.‬‬


آقای‬ سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: «در روز اجرای توافق، تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ما همگی رفع خواهد شد، یعنی روزی که توافق اجرا شود همان روز اعلام خواهد شد که همه تحریم‌های اقتصادی و مالی در همه حوزه‌هایی که در چارچوب هسته‌ای علیه ما وضع شده است، لغو خواهد شد».


براساس اظهارات صریح مقامات رسمی کشورمان، از رئیس‌جمهور تا وزیر خارجه و معاون ایشان، اولاً؛ منظور و مقصود اصلی از مذاکرات هسته‌ای «لغو تحریم‌ها» بوده است و نه حتی تعلیق آنها و ثانیاً؛ لغو همه تحریم‌ها بخشی از متن برجام بوده است و ثالثاً؛ لغو همه تحریم‌ها بایستی در همان اولین روز اجرایی شدن برجام صورت می‌پذیرفته. بنابراین ادعاهای بعدی آقایان که هدف برجام اقتصادی و لغو تحریم‌ها نبوده است، سخنی خلاف و- با عرض پوزش- کذب محض است!


و اما، نه فقط هیچیک از وعده‌های رسماً اعلام شده دولت درباره لغو تحریم‌ها عملی نشده بلکه ده‌ها تحریم دیگر نیز به تحریم‌های قبلی اضافه شده است! اکنون سوال این است که وقتی هیچیک از آنچه حریف در برجام، متعهد شده بود تحقق نیافته است، از برجام غیر از یک «جسد متعفن»! چه باقی مانده است؟! و چرا دولت محترم این جسد متعفن را دفن نمی‌کند که هر روز عفونت جدیدی نظیر FATF و CFT و SPV و پالرمو و اخیراً INSTEX ، در فضای سیاسی و اقتصادی کشور منتشر نشود؟!


اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که به برجام متعهد می‌مانند و از ایران نیز خواسته‌اند از برجام خارج نشود! اما به این سوال پاسخ نمی‌دهند که کدام برجام مورد نظرشان است؟! دیروز کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی که به مناسبت راه‌کار جدید خود «اینستکس» صادر شده است، آورده‌اند: «فرانسه، آلمان و بریتانیا براساس تعهد قاطعانه و تلاش‌های پیگیر خود برای حفظ برجام که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را در قطعنامه ۲۲۳۱ خود تأیید کرده است، تشکیل «سازوکار حمایت از معاملات تجاری» یا اینستکس ساس (INSTEX SAS) را اعلام می‌کنند که یک ابزار انتقالی ویژه با هدف تسهیل تجارت مشروع بین عاملان اقتصادی اروپا و ایران است». در این بیانیه به «تلاش پیگیر اروپا برای حفظ برجام» اشاره شده است ولی این پرسش‌ها را بی‌پاسخ گذاشته‌اند که اگر لغو تحریم‌ها بخشی از متن برجام است و شما نیز خود را متعهد به اجرای برجام می‌دانید چرا با لغو تحریم‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنید و ده‌ها شرط و شروط جانبی جدید هم به آن افزوده‌اید؟! و اگر آنگونه که در بیانیه آورده‌اید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را تضمین برجام می‌دانید -که چنین نیز هست- چرا علیه آمریکا که با خروج از برجام این قطعنامه را نقض کرده است اقدامی نمی‌کنید؟! و اساساً از کدام برجام سخن می‌گوئید؟!


درباره SPV پیش از این بررسی مستندی داشته و نشان داده‌ایم که SPV همان طرح حقارت‌آمیز «نفت در مقابل غذا و دارو» است و موضوع آن بارها از برجام ذلت‌بارتر است. در این نکته دقت کنید؛


SPV کانال ویژه مالی اروپا برای تسهیل تجارت با ایران است! که اکنون با چند درجه تنزل به INSTEX SAS تبدیل شده است. بر این اساس ضمن آنکه اروپا خرید نفت از ایران را در تحریم نگاه می‌دارد (نقض آشکار برجام)، ایران هم حق دسترسی به ارز حاصل از فروش نفت خود به کشورهای دیگر نظیر هند و ژاپن و کره جنوبی را ندارد! بلکه ارز حاصل از فروش نفت ایران باید از کشورهای خریدار به بانک‌های اروپایی منتقل شود! خب ، تا اینجا یک قلم درشت به نفع اروپاست که پول نفت ما را در اختیار دارد و از سود آن استفاده می‌کند! بعد چه؟ … ایران می‌تواند از کشورهای اروپایی کالا خریداری کند.

این هم یک قدم بزرگ دیگر به نفع اروپاست که بازار کالای وارداتی ایران را در اختیار می‌گیرد! اما، آیا ایران می‌تواند هر کالایی که نیاز داشت را از اروپا خریداری کند؟ SPV و طرح اخیراً اعلام شده آن یعنی INSTEX SAS چنین اجازه‌ای نمی‌دهد! بلکه ایران در مقابل ارز حاصل از فروش نفت خود فقط به فقط می‌تواند از کشورهای اروپایی مواد غذایی و دارویی بخرد. و نتیجه آنکه، ایران به تدریج تمام کارخانه‌ها و مراکز تولید دارو و مواد غذایی خود را که نقش برجسته‌ای در اقتصاد کشور و اشتغالزایی دارند، تعطیل کند. این هم امتیاز دیگری برای اروپاست. در این پروژه رابطه اقتصادی ایران با سایر کشورها قطع شده و منحصراً در اختیار اروپا قرار می‌گیرد و این نیز امتیاز دیگری است که قرار است به اروپا بدهیم!


تا اینجا مشخص می‌شود که ایران با پذیرش SPV و طرح تنزل یافته آن یعنی INSTEX SAS دستکم ۵ امتیاز ویژه به اروپا تقدیم می‌کند و در مقابل، به دست خود، ذلت و تحقیر و نابودی اقتصادی خود را رقم می‌زند!


صبر کنید! ماجرا هنوز تمام نشده است، اجرای SPV و INSTEX SAS علاوه بر نتایج فاجعه‌باری که به آن اشاره شد، شرط و شروط دیگری هم دارد. باید بدون فوت وقت، FATF و CFT و پالرمو را هم بپذیریم. یعنی چه؟! به‌عنوان نمونه - و فقط یک نمونه- باید براساس CFT که موضوع آن مقابله با تأمین مالی تروریسم است، بودجه نیروی قدس، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و… را قطع کنیم! چرا که این مراکز از نظر آمریکا و متحدانش «تروریست» هستند! یعنی ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم را دست بسته تحویل دشمن و تروریست‌های تحت امر آنها بدهیم! داعش که یادتان هست؟!


و در خاتمه، این سوال با دولت محترم و حامیان دیگر کنوانسیون‌های یاد شده در میان است که کجای آنچه در این وجیزه آمده است را غیرواقعی می‌دانند؟! و اگر چنین تصوری دارند چرا به‌جای حضور یکطرفه در صدا و سیما و یا مجامع دیگر، حاضر نیستند در یک گفت‌وگوی دوجانبه با حضور دیگر کارشناسان شرکت کرده و مستندات و دلایل نظر خود را برای آگاهی عموم مردم بیان فرمایند؟! و چنانچه موارد یاد شده را واقعی می‌دانند، چرا جسد متعفن برجام را دفن نمی‌کنند تا مردم از خطر عفونی میکروب‌های برخاسته از آن نظیر FATF و CFT و SPV و پالرمو و اخیراً INSTEX در امان باشند و مانند ۵ سال و چند ماه گذشته، معیشت و حرمت آنان از نتیجه‌های فاجعه‌بار برجام و کنوانسیون‌های پیرامونی آن در رنج و آسیب نباشند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    یادم هست یکی از برنامه های تلویزیونی حیات وحش در مورد زندگی بوزینه ها بود. نشان می داد که بوزینه ماده ای هست که بچه اش مریض است. بچه بعد از مدتی مرد اما مادرش مرگ او را باور نمی کرد. جسد بچه را را با خودش این طرف و آن طرف می برد. آخرش بعد از یکسال از جسد بچه بوزینه تقریبا فقط اسکلتی مانده بود اما مادرش هنوز جسد را با خود حمل می کرد. خیلی صحنه غم انگیزی بود.
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      13 89
      این فیلم کارگردانش اقای، شریعت مداری است.
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      80 6
      شما داری به اون مادر و اون بوزینه توهین می کنی اون هدفش مادی نبود اما اینها از...هم کمترش و اهداف در حد قاجاری دارن
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      13 76
      دقیقا مثل ریا کارهای خودمون مثل کیهان
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    73 18
    درود بر سردار اندیشه و قلم حاج حسین شریعتمداری
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    21 2
    راستی اقای شریعتمداری از دوچرخه ی اقای شهردار چه خبر دارش یا دفنش کرده.
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    68 19
    درود بر سردار قلم
  • مسعود دیپلمات IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    77 7
    از آنجائیکه ایران هیچ گونه دخالتی در ایجاد و تنظیم مقررات مذکور از جمله کنوانسيون پالرمو و سایر کنواسیون های مرتبط و غیر مرتبط نداشته است ، و مرکزیت و کنترل داده ها و اطلاعات کشورهای عضو هم در دست سازندگان آن است که از قضا با ما دشمنی هم دارند ، پیوستن به آنها ، به مثابه آن است که با پای خود قدم به داخل یک دام عنکبوتی از پیش تنیده ای شویم که با ایده جهان یک قطبی توسط آمریکای جنایتکار طراحی شده و دایم در حال گسترش آن است. هدف آن هم کنترل و مهار ملت هائی است که از دستورات کلانتر سرپیچی کنند! این باصطلاح "کانال ویژه تجارت" هم همان هویج داستان "چماق و هویج" معروف است. تازه این اول خط است! حالا حالاها باید بدوئی تا شاید بتوانی بهش برسی! البته بعد از اینکه رام شدی! هیهات من الذله.
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    40 3
    يک قانوني که قبلا هم امتحان کرديم اگر از مواضع خود کوتاه بيايم دشمن پروتر ميشود تا جايي که به توليد کبريت و فيوز ماشين هم گير ميدهد !!!ولي اگر در موضع قدرت باشيم به غلط کردن مي افتد و با ما راه مي ايد !!!بخدا قسم همين يک ذره مبادلات تجاري را اگر گره نزنيم به غربي ها و برجام و از موضع اقتدار با انها گفتگو کنيم و خودمان و راهنمايي هاي رهبر عزيزمان را عمل کنيم وضع اقتصاديمان بسيار بهتر خواهد شد.
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    46 3
    آیادرقانون اساسی وسایرقوانین راهکاری پیش بینی نشده که وقتی دولت(قوه مجریه)یاسایرقوا،خطاهای استراتژیک ومهمی که سرنوشت سازاست رامرتکب میشوند جلوی آن گرفته وبامسببین برخوردشود؟!
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    52 12
    سردار اهل قلم تا غربزدگان در کشور جولان میدن وضع همینه و هر روز بدتر از دیروز
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    48 4
    چرا مسئولین نیمخوان قبول کنن که اروپا آمریکا رو ول نمیکنه بیاد با ما . اروپا متحد امریکاست و اینا همش برای وقت تلف کردن .
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    47 6
    عیب نداره فعلا که تا مدتی با همین برجام مسخره کل ایران رو آقایون بازی دادن حالا هم دارن کانال مالی رو ماله کشی میکنن.
  • مهربانی IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    10 42
    متاسفم از اختلافات جناحی سیایی در این شرایط سخت معیشت و تحریم معلم ناامیدشده
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    3 15
    آقای شریعتمداری مدیران کارنابلد ومختلص در این سالها باعث شدند کشور چاره ای بجز دفاع از برجام نداشته باشد . حالا فرض کنید از برجام خارج شدیم. جهان به رهبری امریکا با اروپا متحد شده و به صورت علنی در مقابل ما می ایستند .با کدام زیر ساخت مقابله کنیم با صنعت با کشاورزی با تجارت با اتحاد منطقه ای ؟؟ با ترانزیت کالا شاید هم با قدرت موشکی ؟ شاید فکر می کنید واقعا موشک عامل ترس است اگر اینگونه است چرا ضد موشک S300از روسیه می خریم .چرا امریکا پاتریک به همسایگانمان می فروشد ؟ این جسد متعفن را تا وقتی چاره ای نداریم وتا وقتی به مردم ارزشی قایل نشویم مجبوریم با خود ببریم .
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    4 32
    اگه شما ینی رسانه ها و مردم قول بدین که خارج شدن ایران از برجام و ضررهایی که به کشور وارد کرد رو به روی دولت و مجلس نیارین اینها همین فردا از برجام خارج میشن. منتهی نمیتونن. چون نمیدونن افکار مردم رو چطور قانع کنن.
    • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      4 1
      اونا خارج بشن مردم همه قانعند الا اونایی که درک نکردند و غرب زده اند
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    39 7
    بر جام لغو كنيد. لعنت بر امريكا و اروپاييهاى دورغگو مفت خور لاشخور.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    2 7
    این قسمت مقاله که فرمودید ، ایران به تدریج تمام کارخانه‌ها و مراکز تولید دارو و مواد غذایی خود را که نقش برجسته‌ای در اقتصاد کشور و اشتغالزایی دارند، تعطیل کند. نکته جالبیه یعنی اینکه تمام صنعت و تولید ما در گرو واردات کالاهای سرمایه ای از خارجه پس چطور میگید باید متکی به داخل بود؟ در صورت قطع ارتباط کامل با دنیا در فرض عدم جنگ باید خودمون رو برای زندگی بدوی یه چیزی مثل کره شمالی اماده کنیم
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    8 52
    اقای شریعتمداری درست میگن واقعا یا ما باید مثل خیلی از کشورها با امریکا رابطه داشته باشیم یا اینکه این مسخره بازیا رو جمع کنیم و تمام هزینه های مقابله با غرب رو به جان بخریم و این هم محتاج یه همه پرسیه که ایا مردم اماده هزینه های کلان هستند یا خیر؟ به قول قدبمیا شتر سواری دولا دولا نمیشه این وضعیت ضررش خیلی بیشتر از منافعش هست
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      11 1
      نمونه اش مصر و لیبی و سوریه. با آمریکا رابطه برقرار کردند. خیلی هم عالی. جان کری و زنش می آمدند ضیاقت شام اسد و زنش. چی شد؟ چرا نمی فهمید خاورمیانه ای ها طبق اصول ماسونی باید تا ابد مصرف کننده و ذلیل و صادر کننده مواد خام باقی بمانند؟
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      10 3
      هزینه سازش به مراتب از تسلیم بیشتر بوده وهست وخواهد بود.بی عرضه گی مدیران چه ربطی به مقاومت داره ؟!
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      6 1
      هزینه سازش به مراتب از تسلیم بیشتر بوده وهست وخواهد بود.بی عرضه گی مدیران چه ربطی به مقاومت داره ؟!
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      15 3
      قبل از ان در همه پرسی باید به مردم تفهیم شود که ممکن است در رابطه امریکا هر روز بر ناموسی از ایران دست درازی کند و شما حق اعتراض نداری کاری که در ژاپن و کره پیشرفته الان مرتکب میشوند و قبل از انقلاب بواسطه کاپیتولاسیون در ایران
  • DE ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    17 1
    از کشورهای اروپایی مواد غذایی و دارویی بخرد. و نتیجه آنکه، ایران به تدریج تمام کارخانه‌ها و مراکز تولید دارو و مواد غذایی خود را که نقش برجسته‌ای در اقتصاد کشور و اشتغالزایی دارند، تعطیل کند. ------------ اجرای این قرارداد یعنی چند میلیون به امار بیکاری کشور اضافه میشه. از این استعماری تر میشه؟ مگر ایرانی ها مردند وزمین ما محصول نمیده که بریم از اروپا که افتاب نداره و با صدتا کود شیمیایی مضر محصول کشاورزی بی مزه تولید میکنه نفت بدیم اون اشغال ها رو درعوض بگیریم! اگر راست میگن نفت بگیرند درعوض دستگاه های صنعتی بدند.
  • سید IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    55 5
    مرگ بر ولنگاری (لیبرالیسم) دولتی ایران!
  • علي مراد IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    43 5
    مگر در اختيار ماست كه جسد متعفن را دفن كنيم ملكه بايد دستور دفن بدهد
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    11 38
    وای به مملکتی که روحانی رییس جمهور باشه. شریعتمداری منتقدش
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      20 2
      قدر زر زرگر شناسند اگر شریعتمداری را می شناختی این حرف را نمی زدی آنقدر به ترور شخصیت و افکار ایشان پرداختند که افراد بدون هیچ آگاهی و مطالعه آثار ایشان به او توهین می کنند. وای به حال ملتی که بزرگان خود را با عینک عاریتی دشمنانش ببیند
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    3 14
    برجام بسیار خوب بود و تندروهای دو طرف مانع از ادامه اون شدند درواقع تندروهای دو طرف متعفن هستند که باید دفن شوند
  • یه ایرونی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    14 0
    درسته کامنت ها برخیش تلخه اما همه متفقیم که عزت و سربلندی ایران از همه چیز مهم تره مبارزه با مفسدان داخلی، صرفه جویی، کمک بیشتر به نیازمندان، ایجاد نشاط و انگیزه برای ایجاد کسب و کارهای جدید و متناسب با دوران تحریم، اتکای به نیروهای داخلی و اعتماد و پشتیبانی از آنها همه در کنار هم وقتی با عمل و صداقت روبرو بشه این عزت و سربلندی که همه به دنبالشیم به دست می آید روشنه که هر چی وابستگی بیشتر بشه چاه بدبختی ها هم عمیق تر میشه علی اعلا یار و یاور همه ایرونی ها
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    4 5
    برو با با همینطوری تا ترامپ یه حرفی میزنه اینجا دلار 10هزارتومن میره روش اونوقت اگه از برجام خارج بشین چی میخوادبشه
    • روزبه IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      4 0
      بله تیم مذاکره کننده قبول زحمت فرمودن و برجام رو جوری تنظیم کردن که نمیشه ازش خارج شد،این یعنی دیپلماسی دولت تدبیر...
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    11 2
    حال که برخی در دام روباه های مکار و گربه نره های خارجی گرفتارند، دستگاه های نظارتی بالادستی باید با قاطعیت، مملکت را از این وضعیت خطرناک نجات دهند.
  • داوود IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    17 2
    پس ما چرا ایستادیم و این دولت احمق و مغرض را تماشا می کنیم؟ چرا باید چنین دولتی به حیات خود ادامه بدهد؟
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    6 8
    از لپ تاپ چند ده ميليونيت راضي هستي جناب شريعتمداري؟ گوشت كيلو چند ميخري؟ راستي شما ميوه هم ميخوريد؟ اگه ميشه چند سطري ههم از خواص گوشت و ميوه بنويسيد كه توليد داخله لطفا بنويسيد كه نبودش تو سبد غذايي مردم باعث نسل كشيه. داعش هاي داخلي رو معرفي كنيد.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      3 0
      اتفاقا عامل همه این گرانیها را که شمردی دولت مردان بی عرضه با برجام متعفن و اعتماد به کدخدا وضمانت جان کری به وجود آورده اند
  • FR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    7 1
    چرا؟! چون بعضی ها به هر چیزی برای بقا و ماندن در قدرت چنگ می زنن حتی جسد متعفن!
  • FR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    3 1
    جنگ زرگری برای فریب مردم!
  • ناشاس IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    7 12
    وقتی افکار ادمهای مثل حسین شریعتمداری دفن شود مملکت روی ارامش میبیند.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    3 12
    ملت محترم : در عجب هستم که رهبر مملکت چرا این پرونده رو نمی بنده این که دیگه انتخابات رئیس جمهور نیست مردم باید نتیجه انتبات رو تحمل کنند . مشر با شهامت منتشر کن
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      4 1
      آقای نا شناس شماها آنوقت در بوق و کرنا بدمید که دولت میخواهد ارزانی بیاورد ولی رهبر اجازه نمی دهد
  • سربدار US ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    6 5
    درود بر حاج حسین خداوند قوت تان بدهد عزت تان زیاد باد
  • محمود IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    13 1
    بوی تعفن انگلیس میاد
  • منصور IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    7 4
    خداوند خیر دهد به جناب شریعتمداری که افشاگریهایش ذهن مردم را روشن میکند وگرنه دروغهای گل درشت مدعیان اصلاحات مردم را همیشه فریب داده است.
  • جلال IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    16 2
    بعضی از دوستان عزیز هنوز که هنوزه از خواب بیدار نشده اند برجام یک معامله یک سر سود بوده است،برای غربیها ، با کاهش قدرت هسته ای و افزایش فشار اقتصادی و خرید زمان ، عملا فقط فقط ما ضرر کردیم، درضمن ان دلار هایی هم که به ما دادند شد عامل گرانی و گردن کلفت کردن آقا زاده هایی مثل برادرزاده عراقچی وامثالهم ‌‌
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    9 1
    ارگانی جسد رادان کنن آقایان نمیتونن مردم را سرگرم کنن پول سفر مبارکشان. به خارجه کم میرسه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 12
    کیهان یه آدم حسابی نداره ؟
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 5
    خدارو شکر واسه شماها که بد نشد. برید حالشو ببرید ای مردان نیک خدا
  • fd IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 5
    برای اینکه شما دست از چپاول مملکت بر دارین
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    4 0
    آقای روحانی من نزدیک دو ماهه برای خانواده ام گوشت نخریده ام.
  • احمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    11 1
    دریکی ازکشورهای اروپایی یک مردهمسرش را که مرده بود چندین روز دفن نکرده بود وبوی تعفن آن باعث شد همسایه ها ازاوشکایت کنند همانند دولت ما که با تعهد برجام علی رغم خسارت محضی که - به واسطه محبت شدید به غرب ،خودشیفتگی ،سادگی -به کشور وارد نمودند تاکنون نتوانسته اند اظهار ورشکستگی نمایند زیرا بعد از آن طلبکاران80 میلیونی دربرابر این ابر بدهکار صف خواهند کشید
  • مصطفی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    0 10
    بخدا نه برجام نه رابطع با اروپا واسه ما کاربرد نداره اینا فهمیدن یک کیک زرد داره میره اصفهان گفتند با یک کاغذ باطله ایران را چندماه دیگه دست به سر کنیم. چرا رهبری همه این توظیه ها را خنثی نمیکنه این روحانی...ی چه غلطی میخواد ..ه
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    4 1
    مشکل برجام این نیست که صنعت هسته ای ایران رو محدود میکنه، مشکلش اینه که آمریکا به سادگی از اون خارج شد و عملا عکس العمل مناسبی واسه این اقدام در چارچوب برجام پیش بینی نشده بود. وگرنه تا موقعی که برجام بود در کشور ثبات نسبی واسه ارز و قیمت ها وجود داشت.
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    13 0
    فتعلیشاه ناتوان بازم عباس میرازیی داشت که درسته قفقاز رو از دست داد ولی سرخس و دو شهرستان وسیع انزمان را با جنگ به ایران برگرداند
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    3 0
    فتعلیشاه ناتوان بازم عباس میرازیی داشت که درسته قفقاز رو از دست داد ولی سرخس و دو شهرستان وسیع انزمان را با جنگ به ایران برگرداند
  • 4+4+ IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    10 1
    فقط با تولید ملی ورشد کالای ایرانی آمریکا واروپا به وحشت می افتد باید دست حرمزاده ها که تولید ملی را باافزایش واردات وافزایش کارمند بیکار به صنایع ازرمق افتاده که توان پرداخت اضافی نداشت را قطع کرد.بیست برابر کردن نیرو به صنایع همدستی با صهیونیست بوده ...
  • خلیل قاسمی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    2 1
    اقای جلیلی هرچه زودتر اقدامات خود را شروع کن تا اروپاییها عبرت گیرندووووو
  • علی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 2
    آمان از خود خواهی و بی مدیریتی بی تدبیری سردار قلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس