CFP بهانه جدید FATF برای نگهداشتن ایران در لیست سیاه

نایب رئیس فراکسیون امید گفت: احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالی در دفاع از FATF منفعل هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه ایران از عبدالکریم حسین‌زاده پرسید:در حوزه احزاب به‌عنوان یک نماینده مجلس فکر نمی‌کنید احزاب اصلاح‌طلب و کلاً موافقان FATF در این خصوص منفعلانه عمل کردند؟ ما در طرف مقابل برنامه‌های مختلفی می‌بینیم اما هیچ واکنش قابل توجهی از سوی احزاب اصلاح‌طلب یا موافق دولت درباره این موضوع مهم ندیده‌ایم. آیا این هم الزاماً ناشی از تریبون‌های یک طرفه است یا مشکلی در درون خود این تشکل‌ها؟


حسین‌زاده در پاسخ گفت: این نقد به نزدیک‌ترین حزب موافق دولت که همان اعتدال و توسعه است، وارد است تا بقیه احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالی. بخش‌های بیرون دولت این احزاب قطعاً وظیفه گفتمان‌سازی و زمینه‌سازی برای طرح این مسائل را دارند.

به هر حال من فکر می‌کنم در این خصوص این احزاب یا اشتباه عمل کرده‌اند یا منفعلانه. اگر فکر کردند که وقت موضعگیری نیست و نیازی به این کار وجود ندارد، دچار اشتباه تشخیص شده‌اند. اگر هم کلاً به موضوع توجهی نداشتند دچار انفعال بوده‌اند.

به هر حال حزب که فقط برای زمان انتخابات نیست، اگر اینگونه بود که اسمش را می‌گذاشتند ستاد انتخاباتی نامزدها. حزب باید فعالانه در موضوعات روز کشور ایفای نقش و موضعگیری کند و ما در این برهه زمانی یکی از مهم‌ترین مسائلی که داریم FATF است.

وی می‌افزاید: ما می‌گوییم احزاب باید در دورترین نقاط کشور هم بروند، از مسائل مردم مطلع شوند و برای آن اندیشه کنند و موضع بگیرند. اما حزبی که درباره مهم‌ترین موضوع روز کشور ساکت و بدون موضع بوده، چطور می‌تواند آن کار را بکند؟


این نماینده دولت البته به یک واقعیت مهم اشاره نکرده و آن اینکه FATF قابل دفاع نیست، چون دفاعیات قبلی احزاب مذکور از برجام و بزک کردن آن، موجب سرشکستگی این احزاب و اعتراض قاطبه مردم شده که آن وعده‌های رونق اقتصادی و بی‌نیاز کردن مردم از یارانه‌ها چه شد؟!


از سوی دیگر، خود FATF نیز محتوای قابل دفاعی ندارد که اصلاح‌طلبان زیرک بخواهند از آن دفاع کنند. یک دلیل روشن همین است که دولت دو سال است مطالبات FATF را اجرا می‌کند اما این رویکرد به جای بهتر کردن وضعیت اقتصادی و کاستن از تحریم‌ها، موجب تشدید تحریم‌ها و بدعهدی بیشتر آمریکا و اروپا (به عنوان متولیان اصلی FATF) شده و این در حالی است که در همین مسیر برخی اطلاعات سرّی اقتصادی و مالی در اختیار طرف تحریم‌کننده قرار گرفته یا بعد از این قرار می‌گیرد که هرگز قابل دفاع نیست.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    5 0
    تهوع آور بودن اصلاح طلبان تهوع آور هر روز بیشتر خودنمایی می کند!
  • مجید IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    0 4
    چاره ای جز قبول آن نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس