کد خبر 933197
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
یمن

۱۴ سازمان امدادرسان و خیریه بین المللی خواهان اقدام فوری برای کاستن از شدت بحران انسانی شدید ناشی از جنگ ائتلاف متجاوز سعودی به یمن شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از  المسیره، درسایه وخامت اوضاع انسانی در یمن به خاطر جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، 14 سازمان امدادرسان و خیریه خواهان اقدام فوری برای کاستن از این بحران شدند.

در نشستی که در شهر لندن پایتخت انگلیس برگزار شد، حاضران نگرانی خود را به خاطر وخامت اوضاع انسانی مردم یمن ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید:

در این راستا، کمبرلی براون مسئول سیاست های بشردوستانه کمیته جهانی صلیب سرخ "خواهان توجه بیشتری به یمنی ها شد که با بدترین بحران انسانی در جهان روبرو هستند".

وی افزود: "85 هزار کودک به علت درگیری جان خود را از دست داده اند و اثرات سوء تغذیه به شدت بیشتر می شود".

اوسان کمال مدیر کمپین سازمان اوکسفام در یمن نیز درباره وضعیت یمن گفت: یمن زندانی بدون دیوار برای مردمی است که اکنون در آن زندگی می کنند. در این وضعیت مردم برای خرید قوت روزانه خود برای کودکانشان مبارزه می کنند.

ایزابل موسارد کارلسن فعال سازمان خیریه مقابله با گرسنگی نیز گفت: افزایش کمک ها تنها راه حل برای کاستن از درد و رنج ملت یمن نیست.

وی افزود: باید با صراحت بیشتر تاکید کنیم که نیاز به یک راه حل سیاسی برای این درگیری است.

براساس گزارش سال 2018 سازمان ملل، یمن با بزرگترین بحران انسانی در جهان روبرو است. دستکم هشت میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارد و حدود دو میلیون نفر نیز مظنون به ابتلا به وبا هستند.

در این گزارش آمده است: محدودیت های ائتلاف متجاوز سعودی بر واردات باعث تشدید وضعیت دشوار انسانی یمن شده است زیرا ائتلاف اقدام به تاخیر در تحویل سوخت، بستن بنادر مهم و جلوگیری از ورود کالاها از بنادر تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن می کند.

براساس این گزارش، جلوی رسیدن سوخت نیز برای ژنراتورهای بیمارستان ها و تاسیسات پمپاژ آب آشامیدنی گرفته شده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز در آخرین گزارش خود آورده است: وضعیت انسانی در یمن بسیار خطرناک شده است و ادامه این روند می تواند به وقوع قحطی منجر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس