کد خبر 932984
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
وزارت ورزش

در شرایطی که فدراسیون اعلام کرده بود توانایی پرداخت دستمزد کی‌روش را ندارد، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش گزینه‌های عجیبی برای تیم ملی معرفی کرده است.

به گزارش مشرق، اختلاف وزارت ورزش و سرمربی تیم ملی، موضوعی غیر علنی نبود. کارلوس کی‌روش بارها در مصاحبه‌هایش روی این موضوع تاکید کرد و ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش هم به شکل مستقیم و غیر مستقیم، کی‌روش را زیر تیغ انتقاداتش قرار می‌داد. پس از شکست ایران مقابل ژاپن و خداحافظی تلویحی کی‌روش، ناظمی در توئیتی عجیب مژده صف بستن مربیان بزرگ دنیا برای قرارداد با تیم ملی را منتشر کرد. زیر پست او، هشتگ نام‌هایی مثل مورینیو، زیدان و کلینزمن قرار داشت! امروز ناظمی بر خلاف انتظار، از حرف‌هایش عقب نشینی نکرد و بلان و اروه رنار را هم در لیست صف مورد نظرش گذاشت. بررسی قیمت این مربیان و رزومه‌شان، توئیت‌های ناظمی را به یک اظهار نظر عجیب تبدیل می‌کند. از روابط عمومی وزارتی که قرار است بلند پایه‌ترین نهاد ورزشی کشور باشد.

قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال، ۱.۴ میلیون یورو بود. مالیات او را هم فدراسیون فوتبال پرداخت می‌کرد. این رقم، عددی بود که فدراسیون برای پرداختش مشکلات زیادی داشت و بعد از افزایش قیمت ارز، دیگر نمی‌توانست به سرمربی تیم ملی پرداخت کند. حالا ناظمی، حرف از صف بستن مربیانی می‌زند که حقوق‌شان، حتی ۱۰ برابر کی‌روش است.

مورینیو بدون پرداخت مالیات، از منچستریونایتد ۱۶ میلیون یورو دستمزد می‌گرفت. یعنی به پول ایران، ۲۲۴ میلیارد تومان در سال. تازه مورینیو علاوه بر این رقم، درآمد بالایی از تبلیغات دارد و اگر حاضر شود اروپا را ترک کند و به ایران بیاید، این رقم را از دست خواهد داد. درآمد سالیانه مورینیو، مجموعاً به ۲۶ میلیون یورو می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

چرا وزارت ورزش به انتخاب جانشین کی‌روش ورود کرده است؟

زین الدین زیدان، در آخرین قراردادش سالیانه ۱۰ میلیون یورو دریافتی داشت. با توجه به قهرمانی در ۳ لیگ قهرمانان پیاپی، مطمئناً او از تیم جدیدش رقم بیشتری طلب خواهد کرد. اگر وزارت ورزش بتواند زیدان را به ترک اروپا و قراردادی هم سطح دریافتی رئال راضی کند، باید سالیانه ۱۴۰ میلیارد تومان به او دستمزد بدهد!

حتی یورگن کلینزمن، دیگر گزینه ناظمی که پس از ترک تیم ملی آلمان رزومه فوق العاده‌ای در مربیگری ندارد هم از آمریکا سالی ۲.۵ میلیون دلار دریافت می‌کرد. عددی که او را ۵۰ درصد از کی‌روش هم گران‌تر می‌کند.

لورن بلان گزینه امروز ناظمی، پاریسن ژرمن را با دریافت غرامت ۲۲ میلیون یورویی ترک کرد. با توجه به سال‌های باقی مانده از قرارداد بلان، بعید است دستمزد او هم کمتر از ۶ تا ۸ میلیون یورو باشد.

تنها گزینه منطقی که در توئیت‌های ناظمی آمده، هروه رنار سرمربی مراکش در جام جهانی است. رنار دستمزد کمتری از کی‌روش دارد. نام او پس از حضور دیشب در ورزشگاه برگزاری بازی ایران و ژاپن مطرح شد. شایعه‌ای که با توجه به قرارداد طولانی مدتش با مراکش، سخت می‌تواند عملی شود.

موضع روابط عمومی وزارت ورزش درباره جانشین کی‌روش، تلاشی عجیب برای دادن مژده در شب تلخ فوتبال ایران بود که بخشی از آن، حاصل عدم تسلط و شناخت آن‌ها نسبت به نام‌های بزرگ در فوتبال دنیاست. موضوعی که در زمان حساس انتخاب سرمربی جدید تیم ملی، می‌تواند نگران کننده‌تر از همیشه باشد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس