کد خبر 932934
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
عبدالعظیم بهفر

بهفر گفت: رنگ‌های تاتو فلزات سنگین و مواد شیمیایی خطرناکی دارد که در دراز مدت سلامت افراد را با تهدیدات جدی روبرو می‌کند.

به گزارش مشرق، عبدالعظیم بهفر مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: هر چند آماری دقیق از افراد دارای تاتو در ایران مشخص نیست، اما متأسفانه امروزه شاهد گرایش بیش از بیش برخی از جوانان به این نوع از تغییر در ظاهر بدن هستیم. هر چند از سوی اداره کل تا کنون هیچ‌گونه مجوزی برای تولید رنگ این فرآورده صادر نشده اما متأسفانه شاهد رواج مصرف آن در سطح جامعه به صورت غیر قانونی هستیم.

بیشتر بخوانید:

بیماری خاموش یک میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی

بهفر با اشاره به احتمال بالای سرطان زایی و خطرات و مشکلات عدیده ممکن در حین انجام آن ذکر نمود، رنگ‌های فوق می‌توانند حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار خطرناکی باشند که ممکن است سلامت فرد مصرف کننده را در دراز مدت با تهدیدات جدی روبرو کند.

مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن هشدار ویژه به متخلفین عرضه و به‌کارگیری این محصولات از خانواده و عموم مردم خواست تا از انجام چنین اعمال خطر آفرین و تهدید کننده سلامت جدا پرهیز نمایند.

بهفر افزود برای صدور مجوزهای واردات و تولید رنگ‌های مورد نظر بر اساس الگوها و استانداردهای جدید بین المللی لازم است تا آزمایشات متعدد و چند مرحله‌ای را برای عدم وجود مواد سمی یا ایجاد سمیت در بدن بگذرانند که هنوز شرکتی از این اداره کل مجوز نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس