کد خبر 932299
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
خلیلزاد و ارائه جزئیاتی از مذاکرات اخیر آمریکا با طالبان در قطر

نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان اعلام کرد که مسائل داخلی در مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر مطرح نشد و درباره خروج نیروهای خارجی نیز در هماهنگی با دولت افغانستان تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش مشرق، چهارمین دور از مذاکرات آمریکا با گروه طالبان در قطر پایان یافت و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای گفت‌وگو با مقامات افغان به کابل بازگشته است.

خلیلزاد در نشستی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان جزئیات مذاکرات شش روزه آمریکا با گروه طالبان را با رهبران حکومت وحدت ملی در میان گذاشت.

بیشتر بخوانید:

عملیات ویژه آمریکایی‌ها برای نجات فرماندهان داعش در افغانستان + عکس و فیلم

نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان اظهار داشت: شایعات منتشر شده در رسانه‌ها درباره توافقات احتمالی دو طرف واقعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد که درباره مسائل داخلی افغانستان با گروه طالبان هیچ مذاکره صورت نگرفته است.

خلیلزاد تصریح کرد: ایجاد حکومت موقت و چگونگی نظام آینده افغانستان به هیچ عنوان در مذاکرات آمریکا با طالبان مطرح نشد زیرا این مسئله خارج از صلاحیت من است.

وی افزود: ما همواره تلاش کردیم تا در مذاکرات با طالبان زمینه آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را فراهم کنیم.

نماینده ویژه آمریکا گفت که درباره برقراری آتش‌بس با طالبان مذاکره کرده اما در این زمینه نیز پیشرفتی صورت نگرفته است.

خلیلزاد اظهار داشت: هیئت آمریکایی در گفت‌وگو با طالبان تاکید کردند که تنها راه برقراری صلح پایدار در افغانستان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.

وی خاطرنشان کرد که طالبان خواستار خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان شدند اما آمریکا در این باره هیچ تصمیمی نگرفته است.

نماینده ویژه آمریکا تاکید کرد، اگر تصمیمی درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان اتخاذ شود در زمان مناسب و در هماهنگی با دولت افغانستان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: قرار است درباره موضوعات مطرح شده بار دیگر با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کنیم.

این در حالی است که مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر پشت درهای بسته برای شش روز ادامه یافت و اطلاعات دقیقی از مسائل مطرح شده وجود ندارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس