اصلاح طلبان نمایه

دو فعال اصلاح‌طلب به تازگی گفته‌اند: اسلام فعلی اسلام امام خمینی نیست و کاش انقلاب رخ نمی‌داد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اسلام فعلی اسلام امام خمینی نیست؛ کاش انقلاب رخ نمی‌داد!

فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا با بیان اینکه اگر شریعتی متولد نشده بود، من تصویر نادقیقی از وقوع انقلاب اسلامی داشتم، گفته است:

«اسلامی که الان توسط روحانیون در حوزه‌ها یا در حکومت ایران در این سال‌ها مطرح می‌شود، هیچ تناسب و هیچ هم‌آوایی و هیچ تقریبی به آنچه به عنوان اسلام سیاسی در اواخر دهه ۴۰ توسط امام و بعد، علی شریعتی و دیگران مطرح شد، ندارد. این اسلام، اسلام بسیار روایی است. اسلام بیشتر اخباری‌گراست. بیشتر سنت‌محور است، بیشتر سیره‌محور است و در دل خودش، نوعی محافظه کاری تاریخی را تبلیغ می‌کند. »[۱]

قبل از زاهد، «مرتضی الویری» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز طی اظهاراتی در همین خبرگزاری گفته بود: من از انقلاب اسلامی پشیمان نیستم. البته الان با تجربیاتی که دارم، بر این باور هستم که ک اش انقلاب اتفاق نمی‌افتاد. کاش صدای انقلاب را شاه زودتر شنیده بود. انقلاب چیز خوبی نیست. انقلاب همه چیز را به‌هم می‌ریزد. انقلاب مانند سیلی است که جاری می‌شود.

او در ادامه صراحتاً گفته بود: بنابراین اولین مطلبی که می‌خواهم برای انقلاب بگویم، می‌گویم آرزو می‌کردم که فی‌الواقع کاش انقلاب ۵۷ اتفاق نمی‌افتاد و مسئولان آن موقع و حاکمیت قبل از انقلاب، صدای مردم را می‌شنید و قبول می‌کرد که با رأی مردم، کشور اداره شود. اگر با رأی مردم اداره می‌شد، طبیعتاً ما کشوری اخلاقی، مذهبی، متکی به خرد جمعی، مستقل و فرهیخته داشتیم. اما به دلیل آنکه آن جلوگیری صورت گرفت، همانطور که گفتم انقلاب اتفاق افتاد و گریز و چاره‌ای از آن نبود. اما اینکه این انقلابی که اتفاق افتاد، فضای بعدی که به وجود آورد، در فرایند ۴۰ ساله‌ای که گذشت، از آنچه اتفاق افتاده، من راضی هستم و احساس می‌کنم انقلاب به اهداف خودش رسیده است؟ من به طور صریح می‌گویم نه. ما به هیچ‌وجه به اهداف انقلاب نرسیدیم. [۲]

*برخی چهره‌های جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان چند سالیست که با فرا رسیدن ایام دهه فجر؛ نفسانیات خود درباره انقلاب اسلامی را بروز می‌دهند و صراحتاً از علقه‌هایی که با انقلاب اسلامی ندارند سخن می‌گویند...

کار این مقوله به جایی رسیده است که در طول این سالها شاهد این‌همانی میان انقلاب اسلامی و رژیم شاه از سوی برخی اصلاح‌طلبان نیز هستیم. این‌همانی مزوّرانه‌ای که در عبارةاخری خود و با تلمیح به «سقوط انقلاب اسلامی» اشاره می‌کند.

ما قضاوت درباره صحبت‌های زاهد و الویری را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

فیاض زاهد چند سال قبل نیز درباره انقلاب اسلامی گفته بود ما خاطره خوشی از انقلاب ۵۷ نداریم ![۳]

مرتضی الویری نیز که در دهه هفتم عمر خود قرار دارد صحبت‌هایی دارد مبنی بر اینکه «انقلاب اسلامی به همه اهداف خود نرسید» و «رئیس جمهور منتخب سال ۸۸ مهره‌ای بوده برای محدودیت‌های بیشتر !»[۴]

لازم به توضیح است که اظهارات الویری درباره انقلاب اسلامی ماحصل رسوب یک انحراف فکری در ستاد اصلاحات است.

انحرافی که معتقد است اگر شاه به حرف مرحوم بازرگان گوش داده بود، انقلاب ۵۷ رخ نمی‌داد!

محمد قوچانی، مشاور رئیس‌جمهور روحانی، زمانی در تکمیل این ادعای انحرافی نوشته: «محمدرضاشاه سخن مهندس مهدی بازرگان را جدی نگرفت و با حذف میانه‌روها از عرصه مبارزه، به هژمونی تندروها در برخورد با حکومت پهلوی کمک کرد…اگر صدای روحانی شنیده نشود آنکه از پس می‌آید با داس می‌آید، نه کلید! و با سلاح سخن می‌گوید نه با سلاح سخن .»[۵]

***

خبرهای محرمانه درباره علاقه لاریجانی و چند وزیر به FATF

مجید انصاری، معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی و از عاملان وضع موجود به تازگی در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد در اشاره به انتقادات اخیر حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران به FATF گفته است:

«من ادعا نمی کنم که پیوستن به FATF تحریم های فعلی را کم و یا برطرف می کند ولی مطمئناً عدم پیوستن به FATF مشکلات موجود را تشدید خواهد کرد. آقای دکتر ظریف در جلسه گذشته مجمع به تفصیل این مسائل را توضیح دادند؛ خانم جنیدی هم پاسخ ایرادات حقوقی را دارند.

من شنیده ام در جلسه دولت هم آقای زنگنه، دکتر همتی، دکتر دژپسند و دیگر مسئولان اجرایی به اتفاق گفته‌اند که اگر این لوایح تصویب نشود حتی کشورهایی مثل هند، روسیه، چین و دیگر کشورهایی که مایل به همکاری با ما هستند گفته اند طبق موازین بین المللی ما نمی توانیم با شما کار کنیم؛ دکتر لاریجانی هم همین مساله را مطرح کرده‌اند.»

او همچنین گفته است: مگر قرار است که نمازگزاران نماز جمعه لایحه پالرمو و یا پیوستن به FATF را تصویب کنند که ایشان این مطالب را در نماز جمعه تهران مطرح می کنند؟! [۶]

*در اقتفای آنچه که انصاری گفته است، دانستن دو نکته مهم ضروریست:

یکم: مردم باید بدانند وضع موجودی که برای آنها پدید آمده؛ کار چه کسانی بوده است؟!

به هر حال کوچکترین حق مردمی که به آقای روحانی و همفکران او رأی داده‌اند اینست که بدانند آنها چرا بر برجام و FATF و پالرمو و غیره اصرار داشتند، چرا این توافقات و معاهدات هیچ دستاوردی برای مردم نداشت و چرا برخی مشکلات اقتصادی افزایش یافته است؟!

این دانستن امکان قضاوت و تصمیم‌گیری بهتر برای ادامه یا عدم ادامه تفکر اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و نزدیکان آنها را در انتخابات‌های آتی به مردم می‌دهد.

و دوم: باخبری دقیق مردم از آنچه انصاری گفته و تکذیب نشده است همچنین ضامن این معنی خواهد بود که من‌بعد از این دیگر کسی نتواند بازی «کی بود کی بود من نبودم» راه بیاندازد و مثلاً در روزگاری شاهد باشیم که فردی از جماعت برجامیان اینطور بگوید که «رویکرد برجام اقتصادی نبود»!

و یا مثلاً کس دیگری بگوید که اساساً ما نبودیم که بر برجام و FATF و غیره تأکید داشتیم بلکه تمام اینها کار رهبری نظام بود!

در واقع مردم باید بدانند که مسببان وضع موجود آنها دقیقاً چه کسانی و کدامین جریان‌ها هستند؟!

***

عشق سلبریتی ایرانی به حاکم دبی

حمید فرّخ‌نژاد، بازیگر سینمای کشورمان به تازگی در یک پست اینستاگرامی با انتشار عکس «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی، نوشت:

«میون اینهمه شیخ که توی مملکتمون شبانه‌روز تلاش میکنن تا آخرت و اون دنیامون رو بسازن، کاش یه شیخ محمد بن راشد داشتیم که این دنیامونو میساخت. حیاک»

*فرّخ‌نژاد قبل از این نیز در یک پست دیگر مدعی آفریقا بودن ایران شده بود .[۷]

اصرار بر سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و فقیر معرفی کردن اکثریت مردم ایران، چندیست که در میان برخی سلبریتی‌های ایرانی باب شده است.

این قضیه تا حدی شیوع پیدا کرده که برخی محافل می‌گویند اساساً شرط مافیای سینمای ایران برای بازی دادن به این چهره‌ها در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی همین سیاه‌نمایی از اوضاع کشور است ![۸]

مع‌الوصف اما سؤالی که در مقابل این چهره‌ها و از جمله در مقابل آقای فرّخ‌نژاد وجود دارد اینست که چرا این افراد جلای وطن نمی‌کنند و به جایی که مدعی هستند بهتر از ایران است، نمی‌روند؟!

آیا پاسخ این سؤال جز اینست که آقایان و خانم‌های بازیگر خود بهتر از همه می‌دانند که شیوخ دبی و اروپا و آمریکا! هرگز به دل‌رحمی و عقل‌محوری و انسانیت شیوخ ایران نیستند و سکنی‌گزیدن در این کشورها مساوی با پرداخت مالیات بیشتر، حذف شدن به دلیل بازی‌های سینمایی بد و افتضاح، عدم امکان فعالیت و حتی طرد و زندان در صورت عدم همراهی با حاکمیت و… خواهد بود؟!

در واقع آقای فرّخ نژاد اگر ثروت و آزادی و آسایشی که در ایران دارد را نمی‌خواهد حتماً خودش به دیار شیخ آل مکتوم برود و این نسخه را برای مردمان ایران‌زمین صادر نکند.

گفتنیست، فرّخ‌نژاد پیش از این در نقش خود در فیلم لاتاری بعنوان یک مأمور امنیتی ایرانی ایفای نقش کرد که دوستدار وطن خود بود و حتی در قبال به‌کار نبردن عبارت «خلیج فارس» نیز حساسیت زیادی نشان داد.

اما این قضیه فقط یک نقش بود و نمی‌تواند تکلیف خاصی را بر دوش فرّخ‌نژاد بگذارد!

***

1_ http://www.irna.ir/fa/News/83183034

2_ http://www.irna.ir/fa/News/83181395

3_ http://kayhan.ir/fa/news/32753

4_mshrgh.ir/756625

5_http://fna.ir/WYTTB9

6_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1104244

7_ mshrgh.ir/883867

8_ mshrgh.ir/883867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 257
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    واقعا نه این دنیا رو داریم اون دنیام خدا میدونه
    • کاشانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      آقا حمید اگر خوب بنگری میبینی 99درصد مشاغل و مدیریتهای ناراضی ساز خصوصا اقتصادی دست جناح بنفش شماست نه طلاب و روحانیون! بجای عذرخواهی بخاطر فریب مردم برای تکرار طلبکارشدی برادر؟ کمی انصاف!
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      62 57
      حیاک یعنی زنده باشی.....دعاکردن درحق ظالمی که خون کودکان یمنی رابی گناه برزمین میریزد......
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      28 76
      به نظرم این بنده خدا حرف بدی نزده وقتی شیخ حسن روحانی خودمون قسم جلاله درتبلیغاتش خورد که اگر من کلید حل مشکلات را نداشتم وارد میدان نمیشدم والان که وارد شده ما را به ...رسونده باعث شده که هنر پیشه مملکتمون دعا کند یک شیخ مثل امارات نصیب مملکت ما کندتا مشکلات دنیایی ما را حل کند.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      آره یکی از خوبی های شیخ این است که هر روز روی سر بچه های یمنی شکلات میریزه!...آقای فرخ نژاد جون مادرت بگو برای ماهیانه ای که برای بچه هات تو آمریکا میفرستی چقدر کم داری تا برات گلریزون کنیم این قدر چرت و پرت نگی
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      9 16
      با فرخنژاد موافقم همیشه شیخ خوبه
    • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      18 3
      ول کنین بدبختو بابا خودش گفت زیر اون 10 هزار دلار ماهانه ای که باید واسه پسرش بفرسته آمریکا زاییده خب برای این ماه ترجیح داده زایمانشو تو امارات و با هزینه شیخ محمد انجام بده خب وضعش خرابه مجبوره میفهمین مجبوره
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    68 14
    آبروی ایرانمان را برده اند!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    61 11
    بعد اين به اصطلاح سبلريتي ميره پست ميزاره خليج فارس...
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      69 23
      احسنت . همين حاکم دبي وقتي ميخاد اسم خليج فارس رو ببره ميگه خليج ع ر ب ي بعد يه عده‌اي داخل کشور آرزو ميکنن کاش «بن راشد» داشتيم. اف به غيرت نداشته‌تون. اسم فرخ نژاد رو بذاريد حميد آل مکتوم...
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      0 0
      چه ربطی داره؟ شما هم میگید خلیج فارس یه کله با عربا هم پیاله اید
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    70 6
    اینها نون رو به نرخ فردا میخورند
  • FI ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    سلبریتی یا غیر سلبریتی, چرا هر کی حرف حق میزنه یا انتقاد میکنه انگ وطن فروشی و خیانت میزنید؟ مشرق سانسورچی
    • تأمل IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      30 88
      حرفش ناحسابه چون اگه شیخ حسن روحانی یا شیخ و غیر شیخ های دیگر که امثال آقای فرخ نژاد اونها روی کار آورده اند عرضه ساختن دنیامون رو ندارند، قرار نیست شیوخی که عرضه ساختن آخرت رو دارند مقصر کنیم.
  • ناشناس آذری IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    اصرار اصول گراها و در رأس آنها امثال مشرق بر عادی و خوب جلوه دادن وضعیت و شرایط فعلی جای تأمل و بررسی دارد. تخصص و تبحر و کاردانی همین آقایون اقتصاد و اخلاق و وجدان رو در ایران نابود کرده است.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      34 92
      اتفاقا من اعلام می کنم شرایط فعلی که بد هم هست تماما نتیجه نفوذ اصلاح طلبان و لیبرالها در ارکان حاکمیت در طول چهل است که هر جا توانستند ترمز انقلاب را کشیدند.
  • محمد امیری IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    83 7
    مجید انصاری اگر انقلاب نمیشد تو قبل از انقلاب چه کاره بودی ؟
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      15 77
      اون که عقل درست و حسابی نداره این دنیا و اون دنیا و نیز قبل انقلاب و بعد انقلاب ارزانی اصلاح طلبان باشه
    • محسن IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      3 1
      وای مایستاد بفرما و خوشا آمدید میگفت
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    56 93
    تهوع آور بودن اصلاح طلبان اعم از سیاسیونشان و هنرپیشه ها و بازیگرانشان و اصحاب رسانه ای شان و ....... امری قطعی و مورد اذعان حتی طرفدارانشان است و این گفته هایشان هم از همین جنبه شان ناشی می شود!
  • علی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    48 16
    این احمق های خائن بی هنر و مفت خور ....
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    حاکمی که مردمش به راحتی و اسایش زندگی میکنند خدا هم ازش راضی.
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      31 86
      برو جمع کن عمو
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      3 77
      پس به به به معاویه ! راستی شما مثل زاید برای خونوادت در میاری ؟! پس خوش بحالشون !
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    44 6
    حميد جان چند ميگيري عكس بزاري؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    77 2
    از کسی که میگه ملت فدای بچم، انتظار دیگری نیست.
    • ایرانی آزاد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      38 2
      هیچ انتظاری نیست . او اگر هنری می داشت می رفت پیش زن و بچه اش و همون جا به هنر مندی اش می پرداخت. چه اینکه می دونه تو اون کشور تحویلش نمی گیرن. این از بی هنری اش هست که اینجا مونده و به جای من و تو داره فضولی می کنه/ شاید هم ماموریتی داره که داره تو فیلم های اخیرش چهره بچه های ارزشی رو تخریب می کنه ... گشت ارشاد 1 و 2 رو می گم
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    53 6
    مرگ بر منافق
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 4
    خخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    35 46
    شیخ محمد بن راشد خیلی به مردمش می رسد . منهم موافقم که حاکم خیلی خوبی است .
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      15 4
      شکم عرب را سیر کن تا از تو اطاعت کند.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      58 18
      جناب آي كيو! شيخ نشينهاي ميكروسكوپي حاشيه خليج فارس جمعيتشان اندازه يك استان ايران هم نيست اما درآمدشان از كل كشور ما بيشتره! اين شيوخ شكمباره اي كه در نظر امثال تو خيلي كارآمد و مدير و مدبرند! در درجه اول بايد گاو شيرده خوبي براي غربيها بخصوص آمريكائيها باشند تا بتوانند بر مسند قدرت باقي بمانند. يعني حاكميت اينها بستگي تام دارد به ميزان شيردهيشان به دشمنان اسلام و انسانيت و رأي مردمشان هيچ اثري در انتخاب اينها ندارد.مثل ايران نيست كه امثال ممد تكراري و شيخ حسن با ترساندن مردم از ديوار كشي در پياده رو ها بر مسند قدرت بنشينند!!
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    40 16
    یکی نیست به این فرخ نژاد ابله حالی کنه اگه از سیاست چیزی نمی فهمه مجبور نیست اون دهن واز کنه تا عمق حماقتش معلوم شه ایا این سلبریتی قوطی کبریتی از جنایات این حاکم هم خبرداره ؟ در ضمن همه میدونن دبی به چی مشهوره خوب ...
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    29 22
    "کاش یه شیخ محمد بن راشد داشتیم که این دنیامونو میساخت" واقعا کاش. البته....
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      9 1
      فَخَرَجَ عَلى‌ قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ قالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا يا لَيْتَ لَنا مِثْلَ ما أُوتِيَ قارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٍ «79» (روزى قارون) با تمام تجمّل خود در ميان قومش ظاهر شد، (با ديدن اين صحنه) آنان كه خواهان زندگانى دنيا بودند (آهى كشيده و) گفتند: اى كاش مثل آنچه به قارون داده شده، براى ما نيز بود. براستى كه او بهره‌ى بزرگى (از نعمت‌ها) دارد. پیام ها 1- قدرت و ثروت در دست انسان‌هاى غافل، سبب فخرفروشى، خودنمايى وتجمّل‌گرايى است. «فَخَرَجَ عَلى‌ قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ» 2- به رخ كشيدن ثروت، صفتى قارونى است. «فَخَرَجَ عَلى‌ قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ» 3- قارون صفتان، خود را برتر از ديگران مى‌دانند. «عَلى‌ قَوْمِهِ» 4- اشرافى‌گرىِ حاكمان، مى‌تواند فرهنگ مردم را تغيير دهد. عَلى‌ قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ‌ ... يا لَيْتَ لَنا ... 5- ظواهرِ زيباى دنيا، دامى براى جذب و انحراف كوته‌فكران است. «قالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا» 6- آرزوى قارون شدن، آرزوى دنياپرستان كم‌خرد است. يُرِيدُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا يا لَيْتَ لَنا ... تفسير نور(10جلدى)، ج‌7، ص: 97
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    36 9
    فرخ نژاذ ظاهرا به اندرونیهای شیخ هم گذری داشته خدا قبول کند انشاء الله امید است در آن دنیا با شیخ کوفتیت محشور شوی
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    25 7
    حکایت خر برفت و خربرفت و خربرفت که همه شنیدید الااان حکایت اصلاح طلبان حکایت همان الاغ طلب است یعنی جهالت به تلف شدن تنها دارایی اش و پایکوبی برای ان.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    38 14
    مشرق درست می گوید! اگر وضعیت ایران بد و اوضاع دوبی خوب است پس چرا در انجا اقامت نمی کنید سلبریتی های محترم؟! اقامت نمی کنید چون خودتان هم می دانید که درباره دبی روغ می گویید.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    47 12
    محمد بن راشد آل مکتوم فکر کنم تنها کاری که میکنه اینه که روزا تا شب میخوابه شب تا صبح هم کارا دیگه! فقط کلید گاوداری رو داده به غربیا گفته هرچی میخواید بدوشید فقط طویله رو.سر و سامون بدید! فرخ نژاد اگر تفکر وابسته و کثیف تو, امثال تو و دولت مطبوعت نبود ما الان از هر لحاظ بهترین بودیم ولی امان از نفوذ و خیانت!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    25 5
    شایدحاکم دبی کمک هزینه خانواده اش رودرامریکامیده
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 2
    البته اخربا عبارت «حیاک» کن رمز حیاکن کشور را رها کن این تفکر در فتنه و انتخابات ریاست جمهوری هم شعار جماعت هنر نما بوده است
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    15 21
    حرف حق تلخ است مخصوصاً برای امثال مشرق نیوز
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      2 4
      جهل مرکب گر چه به ظاهر شیرینه اما ...
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 4
    بعضی این سیبیلی ها رو نباید ادم حساب کرد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 2
    احتمالا به علی لاریجانی قول دادن اگر حمایت کنی رئیس جمهور میشی این افرادم بخاطر قدرت هر کاری میکننن
  • احمدرضا IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    11 9
    یعنی هرکس انتقادی داشت بزاره از این کشور برود .به نظرم جواب شما منطقی نیست.آقای فرخ نژاد هم نظرشون رو گفتن.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      4 1
      آقا احمد رضا ! هر ؟! کی گفته هر ؟ شما اصلا ندیدی ایشون چی گفتن ؟ انتقاد در مقایسه با سفاکان آنچنانی و عالی نشون دادنشونه ؟
  • محمد جواد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    9 1
    جناب فرخ نژاد فکر کنم کفگیرت از ته دیگ گذشته دیگ رو سوراخ کرده، مایه کم داری داداش، پاچه خوار شدی... خدا شفات بده آمو ...
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 3
    اصلاح طلبان مریض؛الآن ۵سال اقتصاد کشور دست شماست چرا به جای پاسخگویی در مورد افتضاحاتتون,حرف نظام واسلام رو پیش میکشید!!!چرا اینقدر وقیح هستید ,اگر این نظام نبود شما مریض ها الآن کدوم گوری بودید که سخنرانی کنید!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    11 0
    فرخ نژاد نگفت شیخی که الان رییس جمهور هست با حمایت چه کسانی رییس جمهور شد؟
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 0
    اینها در اصل عرب پرست وپول پرست هستند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    اینها در اصل عرب پرست وپول پرست هستند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    اینها در اصل عرب پرست وپول پرست هستند.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    7 0
    بارها گفته ام شنونده باید با بصیرت باشه و آدمها رو بشناسه از حرف زدنشون. آقای مجید انصاری دارد به یک زبان غیر مستقیم میگه دانستن حق مردم نیست. چقدر این حرف مسخره است که میگه مگر مردم میخواهند فلان قانون را تصویب کنند که در جمع مردم میگید
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    6 0
    اتفاقاشیوخ اینجادنیاتون روجوری ساختن که بعضیا سالانه میلیونهادلارازاین مملکت حواله می کنن اونورآب . میگی نه همین امروزبروپیش شیخ آل مکتوم ببین چقدرمی نونی پول دربیاری...!!!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 1
    چطور تا حالا کار میکردیم در بدترین تحریمها با چین و روسیه. این حرف به نظر منطقی نیست. اگر قرار بر حرف گوش کردن به امریکا باشه اون هیچوقت اجازه نمیده ما با چین و روسیه کار کنیم.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 12
    آقای فرخ نژاد همین آقای حاکم دبی که تبلیغش میکنی خدمتکار تایلندی خودش رو به خاطر یک خطا از بالای برجش به پایین انداخته!
  • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 0
    اکثرسلبریتی های ایران خائن وپست هستندمانند اصلاح طلبان مزدور.
  • مصطفی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 0
    پس با این منطق حضرت محمد (ص)هم دعوت به اسلام نمیکرد چون بعد از اسلام کلی جنگ و خونریزی شد .این منطق نتیجه پیروزی کامل دنیازدگی و مال اندوزیست بر اخرت نگری
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 0
    آقای انصاری منزل ویلای مجلل شما در نیاوران وخیابان یاسر کنونی وزاهدی فبل چند،تو خواب هم می دیدی بیای یه روز همسایه فامیل شاهنشاه بشی ای کلک
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    11 0
    درود بر شیخ آل مکتوم (حسابش را چک می کند) فرخ نژاد همونیه که گفت بچمو به همه مردم ترجیح می دم پس نباید بهش خرده گرفت چون حتما خرج پسرش زده بالا فلک زده دیگه نمی تونه تأمین کنه مجبور شده از راه پاچه خواری هزینه هارو تأمین کنه خسته نباشی پدر خانواده خسته نباشی فروشنده
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    اصرار بر سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و فقیر معرفی کردن اکثریت مردم ایران، چندیست که در میان برخی سلبریتی‌های ایرانی باب شده است.فقیر معرفی کردن اکثریت مردم ایران یعنی دروغه؟
  • سید رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 0
    آدم های نوکر صفت غربزده !!
  • سید رضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 1
    کسی منکر وجود مشکلات در کشور نیست ! اما این مشکلات رو امثال شما شیفتگان غرب نوکر صفت ،که تمام هم و غم شون خور و خواب همین دو روز دنیاست ، بوجود آوردین ! اینکه کشور رو دربست در اختیار غربی ها بذاری که دو روز حکومت که نه ؛ نوکری کنی ، واقعا ارزش داره ؟!!!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    17 0
    آقای فرخ نژاد شما جواب آقای علیزاده رو ندادید که با اون مفسد اقتصادی چه رابطه ای داشتین؟! تا این رابطه ها باشه مملکت درس نمیشه. این رابطه ها از بین بره شیخ دبی لازم نیست
    • RO ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      2 2
      کی آقا شده علیزاده؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    15 0
    شما که صدقه سر این انقلاب به همه چی رسیدی. اگه بجای آمریکا خونواده تو ساکن دبی کرده بودی ممکن بود فکر کنم راست میگی. اماشما شیخ ترامپو انتخاب کردی ولک. هنوز نگران قیمت دلاری.درسته؟تحمل کنی اونم درست میشه.با بالابردن دستمزدت. شایدم با این حرفا میخوای تماشاچی فیلماتو بیشتر کنی
  • BE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    11 0
    خاک بر سرت فرخ نژاد ، انشاالله با بن راشد محشور بشی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 0
    این همه هزیون و هرزه گوئیت به کنار...حالا بگو بینم چند هزار دلار گرفتی واسه این چرندیهات ای ناغولا..!؟ اونارو میتونی خرشون کنی ولی مارا نمیتونی....
  • ایرانی الاصل IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    11 0
    فرخ نژاد از صدقه سر این انقلاب شده سبلریتی حالا دلش برای حاکم دبی میسوزه واقعا اجنبی هستی فرخ نژاد
  • جاویدایران US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 0
    یکم سخت تربگیریدمجبورکنیدازایران برن حالشون جامیاد. خیلی دیگه شل گرفتیدزبون درازشدن
  • DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    7 0
    فرخ نژاد :«......کاش یه شیخ محمد بن راشد داشتیم که این دنیامونو میساخت. حیاکن»؟ عمو فرح شما ها که ماشالله ماشالله دنیای خودتون و برو بچ و رفقا را صد بار ساختید یه کارگر ساعتی چند میگیره گِل کشی کنه؟؟ و شما ساعت چند میگری گُل گویی کنی؟ شماها مثل یه مخزن بدون ته میمونید هرچه بریزند تو حلقومتون پر نمیشه و سیر نمیشید.بگذار خود فقرا بنالن خودتو لوس نکن.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 0
    اینها همه از آثار لقمه حرام هست
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 0
    دهان اصلاح طلبان و امثال فرخ نژاد در سال پیش رو برای همیشه بسته خواهد شد.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 0
    با حاکم دبی و اماراتی ها هم بست؟ حالا چند طی کردن مبلغو؟
    • محمد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      4 0
      خدا این عنصر را با اون خبیث محشور فرماید وبه ارزوی خود برساند واقعا اشغالهائی داریم ونمی دونستیم
  • ناشناس IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    شیخ الفرخ نزاد مواظب باش شیخ زائد شما.را به سرنوشت قاشخچی دچار نکند ..دوستی با اونها بها داره . . آقا شیخ انصاری خیلی بی حیایی
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    اصلا جواب منطقی لازم نداره. هزینه اش از این حرف ها در میاد. فقط...
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 5
    حرف حق زده زورتون اومده ؟ حاکم لایق حاکم اونهاست.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    دعا گوی امثال فرخ نژادها هستیم که خدای تبارک و تعالی با امثال «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی، محشورشان بفرماید و باز هم از خداوند متعال میخواهیم شر فیاض زاهد ها و مرتضی الویری ها و مجید انصاریها را از سر این مردم و مملکت کم کند تا با سخنان احمقانه و گمراه کننده و اطلاعات غلط دادن دل ملت رو خالی نکنند و کشور به فلاکت بیشتر مبتلا نکنند . علی لعنت ا..
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    فرخ نژاد نگفته اونا خوبن. اونا واسه کشور خودشون خوب هستن نه برای ایران.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 1
    آخه مگه باید برای هر نظری مخالفت کنی مشرق خشک
  • RO ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    5 0
    «مجید انصاری: اگر پالرمو در مجمع به بن‌بست برسد، می توانیم به آراء عمومی و رفراندوم مراجعه کنیم»... خدا را شکر دم خروس بیرون افتاد! معلوم شد این همه فشاری که اینها بر ملت وارد می کنند برای چیست! ورژن جدید: «فشار از پایین چانی زنی از بالا»!
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    جناب انصاری بعد از آن همه ... غربی ها رو هنوز نشناختی ؟ خب اگر همه رو لیست کردیم که خیلی راحت ... جناب این ترس اگر مال غیر حوزوی بود می گفتیم ممکنه کلمه از قرآن و دین به گوشش نخورده باشه ... اما شما که سابقه حوزویتون بماند سالها حضور امام راحل رضوان الله تعالی علیه رو استشمام کردی چرا ؟! آری هم صحبتی های شما تغییر و شما هم ...
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    جناب فرخ نژاد اگر این شیخ مورد نظر شما اگر طبیب بود سر خود رامداوا می کد معلوم نیست که چه غلطی کرده که دخترش چند بار از دست او فرار کرده و باز داداشت شده و الان هم از او هیچ خبری نیست ایون فقط برای صبح تاشب خوابیدن متولد شده وشبها هم به میگساری و زندگی در بین زنان فاحشه مشغولند و یگر هیچ سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات اماراتی خواست مکان نگهداری دختر فراری حاکم دبی را که گفته می‌شود به زور به امارات بازگردانده شده است اعلام کنند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پس از آنکه یک جاسوس پیشین فرانسوی و منابع دیگر، خبر فرار و سپس دستگیری «شیخه لطیفه» دختر حاکم دبی را منتشر کردند، سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی خواست، محل نگهداری دخترش را به این سازمان اعلام کند. شیخه لطیفه در تصاویر ویدئویی که قبل از بازداشت او تهیه و پس از بازداشت منتشر شد تاکید کرد در زمان انتشار این ویدئو یا او مرده است یا در شرایط بدی به سر می‌برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس