کد خبر 931926
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
تمرین تیم ملی فوتبال ایران

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی سختی با ژاپن داریم اما می‌توانیم با شکست این تیم فینالیست شویم.

به گزارش مشرق، محمد پنجعلی در مورد دیدار روز دوشنبه ایران و ژاپن گفت: بازی بسیار سخت است اما توانایی شکست دادن ژاپن را داریم و خوشبختانه تیم ما بسیار خوب است و بهترین بازیکنان و آماده‌ترین‌ها را در اختیار دارد. آنها لیاقتش را داشته‌اند که به نیمه نهایی جام ملت‌ها رسیده‌اند. بازیکنان ایران باید مقابل ژاپن هم با اعتماد به نفس بازی کنند.

وی افزود: مسابقه با ژاپن بسیار حساس است و بار روانی آن بسیار بالا است با این حال اگر بازیکنان ما با اعتماد به نفس وارد میدان شوند و ۷۰ درصد خودشان باشند ژاپن را شکست می‌دهند و به فینال می‌رسند ما دو جین بازیکن بسیار خوب داریم بازیکنانی که فراتر از سطح آسیا هم بازی می‌کنند و عضو تیم‌های اروپایی هستند. مهم‌ترین نکته مثبت تیم ملی این است که فاصله‌ای بین بازیکنان نیمکت‌نشین و بازیکنان اصلی وجود ندارد.

پنجعلی در مورد اینکه برخی از منتقدین می‌گویند ژاپن در این جام فوتبال اقتصادی بازی می‌کند و با بردهای یک بر صفر به این مرحله رسیده است، گفت: فوتبال اقتصادی یعنی چه؟! یعنی آنها قبل از این اقتصادی بازی کردند و مقابل ما ولخرجی می‌کنند؟ این حرف‌ها را کسانی می‌زنند که فوتبال بازی نکرده‌اند. گاهی اوقات یک توپ گل می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد. بازی‌ها بسیار حساس است فاصله تیم‌ها به هم نزدیک شده و استرس و ترس از باخت باعث می‌شود تیم‌ها محتاطانه بازی کنند و به همین دلیل ژاپن مثلاً مقابل عربستان دست به ریسک نمی‌زنند به نظر من ژاپنی‌ها حرفه‌ای بازی می‌کنند نه اقتصادی آنها به دنبال برد هستند.

بیشتر بخوانید:

بازماندگان آخرین نبرد ایران و ژاپن/ ۱۴ بازیکن ویژه تیم ملی

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه بهترین روش برای بازی با ژاپن چیست، عنوان کرد: قطعاً کادر فنی تیم ملی بهتر از هر کسی می‌داند که با چه شیوه‌ای باید مقابل ژاپن بازی کنیم اما به نظر من اگر تیم ملی دفاع را از یک سوم میانی زمین شروع کند خیلی خوب است زیرا مدافعان ما سرعتی هستند و در فضاهای کم می‌توانند پوشش لازم را بدهند.

پنجعلی تصریح کرد: ما بهترین دروازه‌بان آسیا را داریم که حواسش بسیار جمع است و در تمام ۱۸ قدم حاکم است او حتی پایه‌گذار ضدحملات تیم ملی هم می‌شود ۷۰ درصد یک تیم دروازه‌بان آن تیم است که خوشبختانه ما بهترینش را داریم.

وی در مورد محرومیت مهدی طارمی در این مسابقه گفت: طارمی یک بازیکن شش دانگ است و در ترکیب تیم ملی جا افتاده بود با این حال تیم ملی بازیکن خوب کم ندارد. شاید بازیکنان می‌توانند جای او را پر کنند شما دیدید که در بازی با چین انصاری‌فرد به عنوان ذخیره وارد میدان شد و گلزنی هم کرد.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش در مورد مسابقه و اینکه بازی در ۹۰ دقیقه تمام می‌شود یا ۱۲۰ دقیقه، اظهار داشت: اگر ایران خیلی زود به گل برسد بازی در ۹۰ دقیقه تمام می‌شود اما اگر دو تیم محتاطانه بازی کنند بازی به وقت‌های اضافه و حتی پنالتی کشیده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس