محمّدرضا باهنر نمایه

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه خاستگاه مجلس طوری است که اصلا نماینده نمی‌تواند مدافع منافع ملی باشد، گفت: تریبون ‌های رسمی کشور فساد را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش مشرق، نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در محل دفتر مرکزی این تشکل با حضور اعضای جامعه و محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و مهرداد بذرپاش برگزار شد.

محمد رضا باهنر در این نشست ضمن تسلیت ایام عزای حضرت زهرا (س) گفت: در امسال که انقلاب به ۴۰ سالگی خود می‌رسد، باید کارنامه مطلوبی از خود ارائه دهد. الان ۸۰ درصد از جمعیت ما قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند. به صورت طبیعی سوال دارند و می‌گویند که انقلاب برای ما چه کرده است؟ اگر نبودید، امروز چه می‌شد؟ امروز این عزیزان باید قانع شوند و حق هم با آنها است.

بیشتر بخوانید:

باهنر: در استیضاح مهاجرانی نقش داشتم

وی افزود: امروز در جلسه یک نفر از نسل بعد از انقلاب را دعوت کردیم. در همین راستا از آقای بذرپاش دعوت کردیم. در جلسه امروز قرار است تا عملکرد انقلاب را ارائه کنیم و نمی‌خواهیم به هیچ وجه به دولت یا مجلس خاصی توجه کنیم. حال ضعف‌هایی هم داشتیم که قصور بوده و کمکاری ما که باید انجام می‌دادیم. امروز یکی از ایراداتی که به ما می‌گیرند این است که چرا به صندلی‌ها چسبیده‌اید که این هم مطالبه بر حقی است.

باهنر همچنین افزود: امروز اگر به مردم بگوییم، فلان جاده و… را ساخته‌ایم، دیگر مورد قبول نیست، چون بسیاری از کشورها نیز چنین پیشرفت‌هایی داشته‌اند. امروز وقتی برخی از پیشرفت‌ها را می‌گوئیم، آنها می‌گویند کار شاخص شما چیست؟

وی افزود: امروز باید به مردم بگوییم که در مسائل مختلف چگونه بوده‌ایم. امروز می‌خواهیم رتبه کشور را در موارد مختلف با رتبه‌بندی جهانی بگوییم. امروز در بسیاری از موارد رتبه ما بسیار اصلاح شده است. البته در برخی از رتبه‌ها بسیار افتضاح هستیم؛ مثل سرعت مصرف انرژی. امروز رتبه‌ها سخن می‌گویند. امروز مقایسه رتبه‌های جهانی ما نشان از پیشرفت دارد البته در برخی موارد هم عقب افتادگی داریم که باید اصلاح شود و با این روش‌ها قابل دفاع نیست.

نیاز به چند حزب بزرگ و کارآمد داریم

وی افزود: ما امروز از لحاظ دفاعی، اقتصادی و… تحریم هستیم. ما در جنگ تحمیلی نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت دیدیم در حالی که فروش نفت ما از ابتدای انقلاب کمتر از این بوده است. برخی امروز می‌گویند که اگر بخواهید به سمت منافع ملی بروید باید از مسائل ارزشی دست بکشید ولی ما هر دوی آنها را در کنار هم داریم.

دبیر کل جامعه مهندسین گفت: حال آیا حد نهایت این بوده است؟ خیر. جا داشته که بیشتر پیشرفت کنیم. امروز ما در نظام اطلاعاتی و نظامی به یمن جنگ تحمیلی و منافقین بهترین هستیم. امروز ما جزو ۲۰ قدرت دفاعی جهان هستیم. امروز بسیاری از بمب‌هایی که در اطرافمان وجود دارد، در اصل هدف آنها اینجا بوده است.

وی افزود: امروز نظام ما در انتخابات بسیار خوب پیشرفت کرده و مردم امروز می‌دانند که برای تغییر باید پای صندوق رأی بروند. البته نظام اداری، تأمین اجتماعی و سیاسی ما هنوز به خوبی کار نمی‌کنند و در نظام سیاسی هم نیاز به چند حزب بزرگ و کارآمد داریم که فعلاً وجود ندارد.

باهنر گفت: امروز قوه قضائیه ما نیز به صورت عمومی و در نظر افکار عمومی به عنوان یک خانه عدل در نظام اسلامی جا نیفتاده است. هر رئیسی هم که می‌آید، با بیان دریافت ویرانه توسط نفر قبل تغییر زیادی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: امروز تریبون‌های رسمی کشور هم فساد را تبلیغ می‌کنند. در مورد بانک سرمایه دیدید که چطور سخن می‌گویند که نباید این تریبون‌ها یاس را به مردم منتقل کنند.

باهنر افزود: مجلس خاستگاه و ساختارش طوری است که اصلاً نماینده نمی‌تواند مدافع منافع ملی کشور باشد. چون منافع منطقه‌ای، بومی، قومی، جنسیتی و… آنقدر بر عملکرد یک نماینده تأثیر می‌گذارد که نمی‌تواند از منافع ملی دفاع کند. خیلی از نمایندگان مجلس که در مجلس به نفع منافع ملی حرف زده‌اند رأی نیاورده‌اند و حتی بعد از رفتن به حوزه انتخابیه خود با کفش به او حمله می‌کنند.

وی گفت: ضابطه انتصابات در کشور ما صحیح نیست. در مسائل سیاسی، اقتصادی و… رشد پلکانی وجود ندارد. امروز می‌گوئیم برخی مدیران را چگونه نصب کرده‌اید، دلیل منطقی برای توجیه ندارند. برخی مدیران میزان سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان را هم نمی‌دانند ولی مسئول آن هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    0 0
    بله مثل صدا و سیما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس