سردار آزمون - ایران و ویتنام

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان نظر جالبی در مورد انتقادهایی که از وی می‌شود دارد و معتقد است می‌تواند با عملکرد خوب خود در زمین جواب منتقدان را بدهد.

به گزارش مشرق، بهترین بازیکن دیدار ایران و چین، سردار آزمون بود، بازیکنی که با یک گل زده و یک پاس گل نقش زیادی در پیروزی ایران و راهیابی شاگردان کی‌روش به نیمه نهایی داشت. آزمون که به دلیل از دست دادن چند موقعیت گلزنی در بازی با عمان دوباره مورد انتقاد قرار گرفته بود، پس از آن مسابقه اعلام کرد منتقدانش بعد از گلزنی دوباره او شرمنده خواهند شد. سردار به فاصله یک بازی پاسخ منتقدانش را داد و ستاره ایران مقابل چین بود.

بیشتر بخوانید:

آزمون: منتقدانم بعداً شرمنده می‌شوند

 

چگونه با آزمون و طارمی فالوور بیشتر پیدا کنیم؟

سردار آزمون در گفت‌وگویی در خصوص عملکردش مقابل چین و فراخواندن منتقدانش به سکوت، انتقادهایی که به بخشی از مصاحبه قبلی او در خصوص لیپی شده بود، نقدهایی که به خداحافظی‌اش از تیم ملی و بازگشت مجددش شده بود و همچنین دیدار آینده تیم ملی مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌ها صحبت کرده است. مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

* سردار آزمون مقابل چین طوفانی بود. دو توپ‌ربایی منجر به گل که یکی را برای طارمی ساختی و دومی را خودت وارد دروازه چین کردی. خوشحالی بعد از گلت هم که نشان دادن سکوت بود، گویا به منتقدانت در بازی با عمان بود!

با خودت مصاحبه کردم و گفتم که حرف‌هایم را در زمین مسابقه می‌زنم. گفتم آنهایی که این‌گونه از من انتقاد می‌کنند، صددرصد پشیمان می‌شوند، چون من دیگر سردار جام جهانی نیستم و خیلی خوب شد که در جام جهانی از من انتقاد کردند. بعد از آن خیلی چیزها را یاد گرفتم که چطور برخورد کنم و چطور پاسخ بدهم. امیدوارم تا بازی با ژاپن دوباره از من انتقاد شود تا بتوانم این‌گونه ادامه بدهم و جواب انتقادها را بدهم.

* البته در مصاحبه‌ای هم که باهم داشتیم گفتی کارلوس کی‌روش از لیپی بزرگ‌تر است و همین موضوع هم خیلی انتقادها را به دنبال داشت. در این خصوص نظری داری؟

به نظر شما کی‌روش بزرگ‌تر است یا نه؟

* شاید این انتقادها دقیقاً به این دلیل مطرح شد که لیپی جام جهانی را با ایتالیا فتح کرده و به همین دلیل هم از حرف تو انتقاد شد که لیپی بزرگ‌تر از کی‌روش است.

خُب لیپی آن زمان خیلی مربی بزرگی بود و بعد از آن جام جهانی هم می‌توانست خیلی بزرگ‌تر شود، اما این‌گونه نشده است.

* یعنی منظور تو تفکر مربیگری کی‌روش بوده است؟

صددرصد. منظور من تفکر کی‌روش بود و اگر اکنون هم بگویند با کی‌روش کار می‌کنی یا لیپی، من صددرصد می‌گویم کی‌روش، چون به او اعتماد دارم و می‌بینم چگونه کار می‌کند. حرف من این است که لیپی با تیم ملی چین و این همه امکانات در فوتبال این کشور چگونه نتیجه گرفته است و کی‌روش با امکاناتی که ما داریم، چگونه نتیجه گرفت. مقایسه من از این جهت بود.

* کمی از بحث دور شدیم و به موضوع انتقادها برگردیم. بعد از جام جهانی که از تیم ملی خداحافظی کردی و زمانی که می‌خواستی برگردی، این انتقاد از تو وجود داشت که چرا سردار آزمون عذرخواهی نکرد و به تیم ملی برگشت؟

بابت آن خداحافظی معذرت‌خواهی کردم. وقتی دوباره دعوت شدم و برگشتم، در نشست خبری معذرت‌خواهی کردم، اما معذرت‌خواهی من از آن عده‌ای بود که برخورد مناسب داشتند، نه آنهایی که به من فحش‌های ناموسی دادند. هیچ وقت از این افراد معذرت‌خواهی نمی‌کنم. هیچ وقت این کار را نمی‌کنم.

* با چهار گل زده کمی هم به معزعلی، آقای گل فعلی جام نزدیک شدی...

تو را به قرآن قسم به این چیزها فکر نکنید! من سعی می‌کنم کار خودم را انجام دهم و دنبال هدف اصلی‌مان هستیم.

* تا رسیدن به این هدف که همان قهرمانی است، این روند سردار آزمون ادامه دارد؟

ان شاءالله ببینیم اول از همه بازی ژاپن چه می‌شود.

* بازی با ژاپن را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

ژاپن تیمی قدرتمند و حریفی سخت است. صددرصد آنها تیمی قدرتمند دارند، اما ما تمام تمرکزمان را می‌گذاریم که بهترین نتیجه را بگیریم.

* با این حال ژاپن ویتنام را یک بر صفر شکست داد و شاید این تصور به وجود بیاید که بازی چندان سختی نخواهیم داشت.

نه، ما گول این نتیجه را نمی‌خوریم، چون فوتبال است و قابل پیش‌بینی نیست.

* می‌توانیم به فینال صعود کنیم؟

تمام فکر ما روی بازی با ژاپن است تا بتوانیم با شکست این تیم فینالیست شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امیر IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    13 0
    به نام خدا با عرض سلام و خسته نباشید. به نظر من تیم ملی تا اینجای کار خیلی خوب بوده و اینکه تفکراتی که آقای کیروش داره هیجان انگیزه و واقعن همه حرف هایش در بازی به واقعیت می پیوندد من از مردم خوب ایران خواهش میکنم با دیدگاهی منطقی و کارشناسی شده به بازی ها نگاه کنند و تحت تاثیر لفاظی های تماشاگرنما قرار نگیرند همه تیم ها مثل سوریه یا افغانستان هندوستان حتی چین که برابر تیم ما باخت پرگل داشتند به تیم ملیشون می بالند ما هم تیم ملیمون رو فارغ از هر نتیجه ای به خاطر زحمات و تلاششون دوست داشته باشیم من مطمئنم انشاله با حضور کیروش تا جام جهانی قطر بازی ای هیجان انگیزی خواهیم داشت انشالله.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
      4 3
      این لنگی جماعت اینقد بی منطق هستن که میگن کل تیم پیروزی باید تو تیم ملی باشه. الان هم میگن باید علیپور جای سردار شجاع جای کنعانی سید بلال جای سیدمجید و.... باشن مربی هم برانکو باشه وگرنه ما این تیم رو نمی خایم. به طریقی هم چه تو فضای مجازی چه تو ورزشگاه ایجاد حاشیه می کنن.
  • عباس IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    10 1
    پسر خوب ترکمن صحرای ما.اگه میخوای از آزمون زندگی سربلند بیرون بیای و همچنان سردار بمانید به این نیست که از بعضی ها عذر خواهی نکنی بلکه به این است که اونجایی که لازم شدباید حتما از خیلیها معذرت خواهی کنی
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    11 0
    مرسی آزمون...
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    7 9
    حالا کیروش چند روزه حواشی رو گذاته کنار باز این آزمون شروع کرده به حواشی. بابا تو رونالدو تو مسی بیخیال دیگه. خب وقتی چند تا دروازه خالی میزنی بیرون معلومه ازت انتقاد میشه اینکه ناراحتی نداره. اصلا چه معنا داره بازیکن تیم ملی در کوران مسابقات یکسره تو فضای مجازی باشه؟
  • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    5 10
    سلام . اقای ازمون خوبه قهرمان جام جهانی نشدید هر فوتبالیستی روز بد و خوب داره در روز بد هم انتقاد طبیعی هست
    • خدیجه IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
      5 1
      ببخشید آقا محمد ولی انتقاد تا انتقاد داریم.این انتقادهایی که از آزمون کردند به کنار اما فحش و ناسزا گفتن رو میخواهید چکار کنید.بنده خودم در همین سایت مشرق نیوز شنیدم که بعضی از کاربران به ایشون گفتند:«بچه ننه،لوس و...
  • ناشناس IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    0 3
    با سلام اقای ازمون درسته گل زده تشکر میکنیم ولی بیش از این مغرور نشو چرا که غرور بیش از حد افت میاورد
  • CA ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    4 0
    بنظر من رسانه های ورزشی بیش از اندازه روی‌مهاجم روم میکنند خب فشار روانی روی بازیکن خوب ایجاد میشود چون بازیکن خوب از نظر احساسی آسیب پذیر میشود چون احساس مسئولیت میکند در صورتی که بخش های دیگر تیم کاربردشان مهمتر از مهاجم هست و اگر حتی مهاجم گل خراب کند بخاطر اشکالات در کل زمین هست که ما فقط خراب شدن توسط مهاجم را میبینیم.‌در‌بازی با چین کل‌تیم خوب بازی کرد و این بازی شناور اگر در مقابل ژاپن تکرار شود میتواند باعث برد قاطع شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس