کد خبر 931252
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
فوتبال

به لیپی توصیه شده در بازی پنج‌شنبه اجازه ندهد کار به ضربات پنالتی بکشد، چون تیم ایران سنگربان پنالتی‌گیری دارد که حتی توانسته پنالتی رونالدوی افسانه‌ای را مهار کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های چینی، صعود تیم ملی کشورشان به مرحله یک‌هشتم نهایی را یک دستاورد بزرگ نمی‌دانند و معتقدند با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم سال‌های اخیر و حضور مربی بزرگی نظیر مارچلو لیپی روی نیمکت حضور در جمع ۸ تیم فراتر از انتظار نبوده است. اما آنالیز تیم ایران توسط چینی‌ها جالب به نظر می‌رسد.


به لیپی توصیه شده در بازی پنج‌شنبه اجازه ندهد کار به ضربات پنالتی بکشد، چون تیم ایران سنگربان پنالتی‌گیری دارد که حتی توانسته پنالتی رونالدوی افسانه‌ای را مهار کند و اشاره شده رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون خیلی کم و سخت ضربات پنالتی را از دست داده‌اند.


این نوشته‌ها نشان می‌دهد چینی‌ها چقدر دقیق نفرات تیم ملی را آنالیز و نام ۹ پنالتی‌زن خوب کشورمان را استخراج کرده‌اند.


در مقاله منتشره آمده در ۱۰ بازی آخر چین و ایران، نتایج ضعیفی به دست آمده و تیم ایران برتری فاحشی مقابل تیم چین داشته چنانچه در این ۱۰ مسابقه فقط یک‌بار چین برنده بوده که آن هم در بازی دوستانه حاصل شده، ولی تیم ایران ۷ مرتبه به پیروزی رسیده و سنگین‌ترین شکست چین در سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد و با نتیجه ۴ بر صفر برابر ایران بازنده شد. در توضیح خبرنگار چینی ذکر شده در تنها مسابقه‌ای که ایران باخته این تیم مشغول آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۱۰ بود و دو تیم قبل از سفر ایران به کره شمالی در شهر ساحلی «چینگ خوانگ داوو» بازی تدارکاتی برگزار کردند.


به نظر می‌رسد دلگرمی چینی‌ها به مارچلو لیپی است، اما باز در این مقاله اشاره شده کارلوس کی‌روش شناخت بیشتری از فوتبال آسیا دارد، چون در ژاپن و امارات و ۸ سال متوالی در ایران حضور داشته و به خوبی با تیم‌های قاره کهن آشناست.


فدراسیون چین برای بازی ایران پاداش ۱۰ میلیون یوانی در نظر گرفته که در صورت پیروزی میان اعضای این تیم توزیع کند.


به لیپی پیشنهاد شده برای نباختن به ایران باید مالکیت حداکثری توپ در اختیار چین باشد تا ایران فرصت کمتری برای تحت فشار قرار دادن دروازه این تیم پیدا کند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 0
    خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس