کد خبر 931240
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
منشأ

بالاخره گادوین منشا از پرسپولیس جدا شد تا دنبال سرنوشتش در تیم‌های دیگر باشد.

به گزارش مشرق، گادوین منشأ رؤیای بزرگی داشت؛ می‌خواست با پیراهن سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود و عنوان آقای گلی را از آن خود کند. منشأ، اما به آرزوی اول خیلی نزدیک شد و به آرزوی دوم خود حتی نزدیک هم نبود و در نهایت مجبور به جدایی شد. حقیقت این است که فصل قبل، وقتی از پیکان به جمع سرخپوشان اضافه شد، برانکو در همان هفته‌های نخست می‌خواست او را به تیم‌های دیگر بدهد و در مورد این بازیکن، اعلام عدم نیاز کرده بود، اما با فشار باشگاه و به خاطر قرارداد سنگینی که داشت، باز هم در جمع سرخپوشان ماند.


از الماس سیاه تا خارجی مهربان!


وقتی قرار بود منشأ به پرسپولیس بپیوندد، هواداران این تیم رؤیای زیبایی برای خود ترسیم کردند؛ زوج خطرناک طارمی- منشأ، اما از همان هفته نخست لیگ هفدهم، این علی علیپور بود که کنار طارمی به بازی گرفته شد و در نهایت توانست آقای گل فصل شود. الماس سیاه، اولین لقبی بود که برای منشأ انتخاب شد ولی این لقب نمی‌توانست او را به خوبی تعریف کند زیرا در همان هفته سوم فصل، منشأ در حاشیه یک بازی حساس، وقتی به عنوان یار تعویضی به میدان رفت، جنجال بزرگی ساخت. در نهایت هم در شرایطی از پرسپولیس جدا شد که در ۱۵۰۰ دقیقه آخری که پیراهن این تیم را به تن داشت، فقط یک گل به ثمر رسانده بود و به نظر، یک مهاجم مهربان می‌رسید تا یک یار خطرناک و زهردار!


از دعوا با ایگور تا درگیری با سیامک


منشأ مهاجم پرخبری بود. مصاحبه‌های جذابی انجام می‌داد و یکی از آن خارجی‌های معروف و فراموش‌نشدنی پرسپولیس به شمار می‌رفت. کسی که در بازی هفته سوم و اوایل حضورش در پرسپولیس، وقتی از دقیقه ۷۰ به بازی رفت و نتوانست گل بزند، در پایان کار به سمت ایگور پانادیچ در پیست تارتان ورزشگاه تختی رفت و او را هل داد و با بغض و زبان انگلیسی داد می‌زد: «هیچ‌کس به من پاس نمی‌دهد!» او البته در هفته‌های پایانی فصل قبل نیز یک سیلی محکم زیر گوش فرشاد احمدزاده زد تا هر دو نفر از لیست مسافران مشهد خط بخورند. منشأ سابقه درگیری با بهترین رفیق خود در پرسپولیس را هم داشت؛ سیامک نعمتی. به طور کلی، خبرهای زیادی از او در تیم و خارج از زمان تمرین و بازی به گوش می‌رسید، اما همیشه جزو محبوب‌ترین یاران تیم بود.


جدایی اش قطعی بود


او با ۱۵ گل زده با پیراهن پیکان به پرسپولیس پیوست تا اینجا هم آقای گل شود ولی نه در گلزنی و نه در گلسازی، موفقیت چشمگیری نداشت. به خاطر حاشیه‌هایش، برانکو می‌خواست خیلی زود او را رد کند ولی باشگاه مخالف این موضوع بود و آن‌ها تا نیم‌فصل صبوری کردند. برانکو برای نیم‌فصل، قصد داشت یک مهاجم خارجی دیگر (شاید کی‌روش استنلی!) را به تیمش به جای منشأ اضافه کند، اما طارمی از تیم جدا شد و پنجره نقل و انتقالات باشگاه را بستند تا به نوعی، برانکو «آچمز» شود. بعد از این اتفاق، در ابتدای فصل دوباره خبر جدایی منشأ رسید که آن زمان، باشگاه اعلام کرد پس از جدایی ۴ بازیکن سرشناس، نمی‌تواند منشأ را هم به همین راحتی از دست بدهد. با این حال، صبر برانکو تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات ادامه یافت و به محض پایان نیم‌فصل اول، در خروجی را نشان منشأ داد.


جلسات پیاپی به طعم بغض و بخشش


بالاخره دیروز همه چیز تمام شد و بازیکنی که در لیگ قهرمانان آسیا، خاطرات رنگین و زیبایی برای هواداران با گل‌های مهمش رقم زده بود و کمک شایانی به تیم کرد تا راهی فینال شود، از پرسپولیس جدا شد. منشأ که ۲۵۰ هزار دلار از باشگاه پرسپولیس طلب داشت، در جلسه با مسئولان باشگاه ۱۲۳ هزار دلار از مطالباتش را بخشید و با دریافت ۱۲۷ هزار دلار رسماً از این تیم جدا شد. شنیدیم داخل جلسه، هنوز هم دلش می‌خواست بماند و بغض داشت، اما قبول کرد زمان جدایی فرارسیده است. او به خاطر هواداران، نزدیک به ۵۰ درصد مطالباتش را بخشید و با روی خوش، از باشگاه خارج شد تا خاطرات خوب را با خود ببرد.


مقصد نامعلوم منشأ


مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس حالا دیگر یک بازیکن آزاد است و برای پیوستن به تیم‌های دیگر، نیاز به اخذ رضایتنامه از باشگاه ندارد و می‌تواند آزادانه به هر باشگاهی که دلش خواست، اضافه شود و فوتبالش را ادامه دهد. نزدیک‌ترین دوست منشأ در ایران که کارهای حقوقی این بازیکن را انجام می‌دهد، به ما گفت: «هنوز مقصدش مشخص نیست. چند پیشنهاد از باشگاه‌های ایرانی دریافت کرده ولی برای انتخاب تیم بعدی باید کمی صبر کنیم. منشأ می‌خواهد به تیمی برود که هم از لحاظ فوتبالی و هم مالی برایش سود داشته باشد. اصلاً شاید به قطر یا امارات برود. هنوز انتخاب نهایی اش را انجام نداده و می‌خواهد با صبر و حوصله، پیشنهاداتش را بررسی کرده و انتخاب خوبی داشته باشد.» با این حال از فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، پدیده مشهد، ذوب‌آهن اصفهان و به خصوص صنعت نفت آبادان به عنوان مقصد بعدی منشأ نام برده می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    13 0
    مهرم حلال و جونم آزاد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس