مناظره زاکانی و تاج زاده

مناظره علیرضا زاکانی و مصطفی تاج زاده که امروز برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارش مشرق، دومین مناظره علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و مصطفی تاج زاده فعال سیاسی اصلاح طلب که امروز در یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

* هفته گذشته این مناظره که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی پیدا کرده بود در ساختمانی واقع در خیابان کارگر شمالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

زاکانی: ضارب سعید حجاریان سال ۸۸ در ستاد موسوی بود

تاجزاده با یک بغل کتاب، خانواده و مشاورانش به مناظره آمد

 

* آنچه در غائله تیر ۷۸ گذشت در مناظره اول مطرح شد و در مناظره دوم پیرامون انتخابات سال ۸۸ که به دلیل هنجارشکنی دو کاندیدای شکست خورده به فتنه و ناامنی در جامعه انجامید، بحث‌های داغ و طولانی بین طرفین بیان شد.

* داستان برگزاری مناظره دوم از آنجا کلید خورد که در مناظره اول، تاج زاده پیشنهاد مناظره دوم را مطرح کرد و گفته بود من سه شنبه هفته آینده می‌توانم میزبان مناظره دیگر باشم، زاکانی گفت سه شنبه نمی‌توانم کشیک هستم اما چهارشنبه می‌توانم از این رو چهارشنبه جهت برگزاری مناظره سیاسی این دو شخصیت سیاسی تعیین شد.

* زمان آغاز مناظره ساعت ۱۴ ا علام شده بود؛ زاکانی و تاج زاده سر ساعت خود را به سرچشمه رساندند. در بدو ورود آنچه جالب توجه بود، کتاب‌هایی بود که تاج زاده اصلاح طلب به همراه داشت. این فعال اصلاح طلب که سابقه عضویت در جبهه منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب را در کارنامه سیاسی اش ثبت کرده در مناظره اول نیز یکی از کتاب‌هایی که همراه داشت را باز و گزارش‌های امنیتی که از حادثه کوی دانشگاه در آن ذکر شده بود را خوانده بود.

* ساعت ۱۴:۱۵- قرعه به نام تاج زاده افتاد و او آغازگر مناظره شد؛ ابتدا مجری برنامه گزارشی از مناظره اول ارائه کرد و گفت به بلوغ سیاسی رسیده ا یم و در مکانی که قبلاً در آن ترور صورت گرفته بود شاهد گفتگو بین دو دیدگاه متفاوت سیاسی هستیم.

* علی اصغر شفیعیان روزنامه نگار اصلاح طلب، سعید شریعتی عضو حزب اتحاد ملت و فخر السادات محتشمی همسر تاج زاده از جمله چهره‌های اصلاح طلبی بودند که در مناظره حضور داشتند؛ محتشمی دقایقی از مناظره، فیلمبرداری و آن را در اینستاگرام پخش کرد.

*تاج زاده سخنان خود را با انتقاد از صدا و سیما پیرامون پخش مناظره اول آغاز کرد که به دلیل نداشتن بلندگو در سالن جلسه، صدای او ضعیف منتقل می‌شد و این منجر به واکنش اصحاب رسانه شد و تاج زاده هم با خنده خطاب به مجری گفت «بلندگو ندارید؟»

* معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات که از لقب برخی رسانه‌ها به او مبنی بر «آقای تقلب» دلخور بود ناراحتی خود را ابراز داشت و در عین حال نهاد شورای نگهبان و آیت الله جنتی را بابت ابطال برخی آرا در انتخابات مجلس ششم، (حوزه انتخابیه تهران) متهم به عبور از آرای مردم کرد و بار دیگر از انتخابات آزاد سخن گفت!

* ساعت ۱۴:۵۰- نوبت به زاکانی رسید که به اظهارات تاج زاده پاسخ دهد؛ او ابتدا دستگیری مرضیه هاشمی را محکوم کرد و گفت بهتر است تاجزاده موضع خود را در مورد آمریکا بیان کرد. آیا آمریکا را دشمن می‌دانید؟

*زاکانی با اسناد به ادعاهای تاج زاده پاسخ می‌داد؛ در آن هنگام دکمه شاتر عکاسان برای ثبت این اسناد به صدا درآمد که این اقدام به مضاق تاج زاده خوش نیامد و با خنده واکنش خود را نشان داد.

* پس از پایان اظهارات زاکانی، مجری برنامه گفت موضوع برنامه ناآرامی‌های ۸۸ اعلام شده است اما تاکنون مطالب جلسه گذشته مطرح شد. درخواست داریم در مورد موضوع جلسه صحبت کنید که تاج زاده آمادگی خود را برای مناظره سوم اعلام کرد و به خبرنگاران خبر داد مناظره سوم ما با آقای زاکانی اسفندماه برگزار می‌شود و زاکانی استقبال کرد.

*علیرغم تذکر مجری برنامه، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات به قتل‌های زنجیره‌ای و انتقاد از نظارت استصوابی پرداخت.

* بعداز پایان سخنان تاج زاده، حلقه نزدیکانش که در ردیف نخست نشسته بودند، کاغذهایی به او می‌دادند مجری گفت کاغذهایی که داده می‌شود از سوی مشاوران آقایان داده می‌شود و از بیرون مطلبی اعمال نمی‌شود؛ باز کاغذها به تاج زاده داده می‌شد که او به مشاورانش گفت «لطفاً دیگر این کاغذها را ندهید».

*دو ساعت از مناظره سپری شد که تاج زاده گفت باید کم کم وارد مسائل سال ۸۸ شویم.

* تاج زاده به جای آنکه با زاکانی مناظره کند ترجیح داد با افراد و نهادهای غایب مناظره کند. از این رو از حداد عادل، آیت الله احمد جنتی و سپاه پاسداران نام برد و آنها را متهم به دروغ گویی، فعالیت‌های سیاسی و عبور از رأی مردم کرد. زاکانی هم به او توصیه کرد اخلاق را رعایت کند. افرادی که نام برده اید در این جلسه حضور ندارند. آقای حداد غایب هستند اگر هم مطلبی دارید باید وقتی که ایشان حضور دارند، مطرح کنید.

* ساعت ۱۶:۱۸: مجری برنامه به مدت پنج دقیقه تنفس اعلام کرد.

* در نوبت دوم مناظره، طرفین (تاج زاده و زاکانی) به صورت مصداقی وارد ناآرامی‌های سال ۸۸ شدند.

* تاج زاده «محکوم فتنه ۸۸»پ س از آنکه به واکاوی انتخابات ۸۸پ رداخت و زمان پاسخ زاکانی به او فرا رسید، مجری با خطاب قرار دادن تاج زاده، گفت: شما تا پایان جلسه ،۱۳ دقیقه وقت دارید، می‌تواند از این زمان کامل استفاده کنید یا در دو نوبت صحبت کنید که او (تاج زاده) گفت: اگر کامل از این زمان استفاده کنم خسته می‌شوم کما اینکه الان خسته شدیم (با خنده).

* تاج زاده در مناظره دوم با زاکانی، عملکرد برخی از نهادهای انقلابی را زیر سوال برد و در عین حال به تبیین پیشنهادهای خود در عرصه سیاسی کشور پرداخت.

* غیر جناحی شدن قوه قضاییه، تحقیق و تفحص از همه نهادها (انتخابی و انتصابی) و تشکیل کمیته حقیقت باب، تجدید نظر در حوزه سیاست خارجی پیشنهادهای مطرح شده از سوی تاج زاده بود.

* معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات مدعی شد: ۱۰ سال از سال ۸۸ می‌گذرد اما اگر کمیته حقیقت یاب تشکیل و هر نظری اعلام کند من می‌پذیرم.

* زاکانی در واکنش به مواضع حمایتی تاج زاده درباره میر حسین موسوی، بخشی از مواضع محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در قبال نقش آفرینی موسوی در فتنه ۸۸ را پخش کرد که نزدیکان تاج زاده با صدای بلند نسبت به پخش این فایل صوتی اعتراض کردند و گفتند: «کجا صحبت کرده است؟»که مجری گفت، اگر سوالی می‌خواهد مطرح شود باید خبرنگاران بپرسند.

* طرح سوال از زاکانی اصولگرا و تاج زاده اصلاح طلب، بخش پایانی مناظره بود؛ خبرگزاری فارس و خبرگزاری دانشجو از تاج زاده و سایت امتداد (نزدیک به حزب اتحاد ملت) و اعتماد آنلاین از زاکانی سوال مطرح کردند.

* ساعت ۱۸:۱۵: مناظره دوم، پایان یافت و مقرر شد مناظره سوم با موضوع فتنه ۸۸ و فساد اقتصادی با حضور زاکانی و تاج زاده، اسفند ماه برگزار شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • معلم IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    21 26
    ننگ بر تاجزاده و امثالش
    • ع NL ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      0 4
      منطقی باشیم توهین چرا؟تند روی عاقبت ندارد همین تاج زاده و محتشمی و.....یه زمانی مثل شما تندرو شاید هم تند تر از تندروهای الان بودند عاقبت همه تند روها همین است شک نکن
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 0
    اخ اخ اخ، الان لاریجانی جشن گرفته که دوباره این بنده خدا، به خاطر شرکت در مناظره، باید بره آب خنک بخوره.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    1 2
    مملکت بی حساب وکتاب شده که ضد انقلاب به مناظره دعوت میشه! تمام بدبختی کشور به خاطر ساده لوحی امثال زاکانیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس