کد خبر 930994
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
جزئیات سرقت تجهیزات ریلی و دستگیری سارقان/سارقان دستگیر شدند

مدیرکل راه آهن تهران جزئیات سرقت تجهیزات ریلی در محور تهران-قم و تونل منطقه ۱۸ پایتخت را تشریح و از دستگیری سارقان خبرداد.

به گزارش مشرق، سید عابدین هادی نژاد در مراسم راه اندازی نخستین درزین گشت پلیس (مینی بوس ریلی گشت پلیس) با اشاره به اتفاقاتی که در محدوده ریلی اداره کل راه آهن تهران در ماه های گذشته رخ داد، گفت: این اتفاقات ما را بر آن داشت تا درزین، مینی بوس و اتوبوس گشت پلیس را با آرم، علائم و تجهیزات پلیس راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در شهریورماه امسال در کیلومتر ۴۶ راه آهن تهران-قم در نزدیکی فرودگاه امام خمینی سارقان اقدام به باز کردن تجهیزات نگهدارنده ریل به اسم پابند و نگهدارنده خط کردند که سبب شد در ۱۸ شهریورماه سانحه در قطار باری عبوری از این محدوده را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:

شگرد سارق برای سرقت از خانه‌های شمال شهر +عکس

مدیرکل راه آهن تهران افزود: در این سانحه ۳ دستگاه واگن باری حامل ۳ کانتینر ورق فولادی و ۶ دستگاه لکوموتیو از خط خارج شده و محور تهران-قم به سمت اهواز مسدود شد.

به گفته هادی نژاد، این سانحه خسارت یک میلیاردی به راه آهن تحمل کرد ولی در همان روز با همکاری پلیس راه آهن سارقان دستگیر و محور بازگشایی شد. واگن ها نیز به سمت تعمیرگاه هدایت شدند.

وی افزود: در همان روز با لکوموتیو یکی از قطارهای باری، اقدام به تعقیب سارقان کردیم و سارقان در کنار خط ریل دستگیر شدند.

مدیرکل راه آهن تهران یادآور شد: درزین واگذار شده به پلیس راه آهن تهران در کارخانجات تعمیر واگن داخل کشور بازسازی شده و تولید داخل است.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن با بیان اینکه یکی دیگر از حوادث ریلی اخیر ناامن شدن تونل ۱۰ کیلومتری خط آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران بود، گفت: ۳۸ سارق ادوات ریلی را از این تونل باز کرده و به یک خریدار ضایعات می فروختند. اما با همکاری پلیس راه آهن همه این افراد دستگیر شده و ۲ تن اموال مسروقه ریلی کشف شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس