محمد ایمانی

همین شهادت آقای شمخانی -که واقعیت جلو چشم مردم است- برای رد لوایح مربوط به پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشروط کردن ادامه همکاری با FATF به تغییر ملموس رویکرد غرب کافی است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی است؛ یکی از مراکز مهمی که موضوعات کلان امنیت ملی را رصد می کند.

او امروز گفته است: "مذاکره با آمریکا بی‌فایده است. ما بیش از این اجازه نداریم که فرصت ملت ایران را صرف روندهای بی‌حاصل کنیم. اروپایی‌ها از ما خواستند از برجام خارج نشویم. پذیرفتیم تا به اروپا فرصت بدهیم نشان دهد توان تصمیم‌گیری مستقل از آمریکا را دارد. اروپا هم اگر در پرداخت هزینه‌ی حفظ برجام مردد است، باید بداند که ایران معطل آن‌ها نیز نخواهد ماند".

بیشتر بخوانید:

شش هنرمند و هفت وزیر مهره پیاده کدام بازی هستند؟!

رو به کوه و پشت به مردم

۴۰ سال پس از پیش‌بینی درست کارتر

اگر آمریکا و اروپا در دیدبانی امنیت ملی، غیر قابل اعتماد و بدعهد و کلاهبردار ارزیابی می شوند -و نشانه روشنش نیز همین است که نعش برجام زیر پای آنهاست-، برخی دولتمردان چگونه می توانند ادعا کنند که مصلحت در اعتماد دوباره به غرب و پذیرش کامل دیکته ها و مطالبات FATF در قالب الحاق به کنوانسیون پالرمو و CFT است؟!

چرا نه سه سال اجرای برجام و نه اجرای ۳۷ مطالبه (از مجموع ۴۱ مطالبه FATF) به لغو تحریم ها منتهی نشد و به جای بهبود وضعیت اقتصادی به پسرفت انجامید؟ مگر نه اینکه مدیران غربی FATF بارها تصریح کرده اند حتی با انجام همین یکی دو تعهد باقی مانده نیز معلوم نیست ایران را از لیست سیاه خارج کنند؟

عقل می گوید تا چک طرف کلاهبردار در معامله "نقد-نسیه" قبلی پاس نشده، معامله جدیدی انجام ندهید و دوباره دارایی و سرمایه خود را نقد ندهید و وعده بی ضمانت تازه نگیرید؟ بنابراین باید دید آنان که چنین وسوسه ای را انجام می دهند، مصلحت گرا هستند یا فاقد عقل معاش در خوش بینانه ترین احتمال، و یا آلوده به نفوذ دشمن، در احتمالی واقعی تر؟

به نظرم همین شهادت آقای شمخانی -که واقعیت جلو چشم مردم است- برای رد لوایح مربوط به پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشروط کردن ادامه همکاری با FATF به تغییر ملموس رویکرد غرب کافی است.

فراموش نکنیم وزارت خارجه و دولت، نسبت به ۲۹ شرط رهبری، مجلس و شورای امنیت ملی برای اجرای برجام اهتمام و درایت نداشتند و بنابراین شایستگی تجویز نسخه و آدرس جدید را که تنه به تنه نسخه های مردود قبلی می زند، ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    89 86
    برای دنیا شرطنگذارید . یا از سازمان ملل بیرون بیایید یا ازسازمان های زیر مجموعه سازمان ملل پیروی کنید.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      47 86
      تو ایرانی نیستی - ما ایرای هستیم نی دانیم دنیا فرنگ نیست - دنیای شما فرنگ است - چهار انگشت جلوتر ازبینی ات را نمی بینی - امثال شماها که نابینایانی هستید با عصای عصای کور دزدان(فرنگ) به چاه فریب فرنگ افتاده اید لطفا دیگران را مثل خودتان نابینایی نپندارید که عصایش را گم کرده است نپندارید - 22 بهمن 57 فرنگی ها که در دو جنگ مثلا بین الملل اول و دوم در این کشور کنگر می خوردند و لنگر می انداختند 22 بهمن 57 به همراه طفیلی های مفت خور داخلی شان ، ملت از کشور بیرون انداختیند می گی نه از مادر بزرگت بپرس فرنگ بد سگال امثال تورا می فریبد و خودش را تمام دنیا نشان می دهد - باید بدونی ما ایرانی هم بخش بزرگی از دنیا هستیم افتاد آنها با تمام دنیا در افتاده اند و دچار توهم هستند فکر می کنند همه دنیا هستند
    • ایرانی غیرتمند IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      40 77
      اگر قرار با شرط نگذاشتن برای دنیا (حتماً از نظر شما فقط آمریکا و نوکرهای اروپایی‌اش دنیا هستند)، سعادت برای کشورها می‌آورد چرا نوکرهای منطقه‌ای آمریکا مانند مصر بدبخت هستند (هم دولت و هم ملت‌شان). آنها که هرچه آمریکا دستور داده است اجرا کرده‌اند. غیرت اصلی‌ترین خصلت ایرانی‌هاست! که می‌خواهد مستقل باشد و نه وابسته. راستی اگر قرار است در مقابل قدرتها تسلیم باشیم، چرا از تساوی و بازی برابر تیم ملی مقابل تیم‌های رده اول دنیا، در جام جهانی خوشحال شده و جشن گرفتیم؟
    • مسیح IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      5 1
      ربات عزیز ! خاک بر سرت با این نظرت
  • بازنشسته IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    95 40
    مردم دارند میمیرند . شاید شما به جایی وصلی . به فکر مردم باشید نه کینه بازی با فلان کشور و.....
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      39 87
      این تویی که به آمریکا وصلی. والا مگر ما رفته ایم آن طرف دنیا و اینهمه بلا سر آمریکا آورده ایم؟
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      31 84
      پس تو اینترنت چکار می کنی برو پول دربیار یه وقت نمیری از گشنگی
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      26 80
      سلام. از متنی که بالا گذاشتی و ظواهر امر بر می آید شما نباید زیاد مشکل داشته باشی و علی القاعده گرسنگی هم نکشیدی، پول اینترنت و موبایل هوشمند که حتما داری، غصه بی پولی هم که نداشتی. تو انقلاب و دفاع مقدس هم نبودی، اهل وطن پرستی سیاست همکه سرت نی می شود. پس حرف مفت نزن و سعی کن با سواد شوی و حداقل تاریخ معاصر را بخوان.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      19 78
      احمق جا این قوانین زندگی مردم سختر میکنن چرا نمی فهمید طرف میخواد به صورت نقط زن تحریمت کنه تو میگی چرا نمیذارن چرا دوتا چک تو گوش خودت نمیزنی از خواب بیدار بشی این قانون زندگی مردم خیلی بدتر میکنه
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    29 76
    تا الان که چشم گفتن های دولت به غربی ها جز درد رو درد مردم نگذاشته دیگه بیشتر از این.....!تا کجا هم خفت هم تحریم و گرانی و وعده های پوچ. سری قبل هم با همین وعده های در باغ سبز مردم رو سر کار گذاشتن
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 0
    با احتمال واقعی تر موافقم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس